Yazar "Kılıç, Sabiha" için listeleme
-
Consumer View on the Axis of Diderot Effect and Unplanned Purchase
Çakaröz, Kübra Müge; Kılıç, Sabiha; Civek, Funda (MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ, 2022)People's shopping habits are changing day by day.Consumers' point of view towards the product has turned into an emotional quality rather than a material quality.Emotional consumers pay attention that their products are ... -
Çorum ilinin şehir pazarlama potansiyelinin belirlenmesi
Tüfekçi, İlknur (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Pazarlama disiplininin alt dallarından biri olan şehir pazarlaması kavramı, günümüzde yaygın olarak pek çok akademik çalışmada kullanılmaktadır. Şehir pazarlaması ile bir şehrin refah seviyesi artırılabilir, şehir sakinlerinin ... -
Deneyimsel değer algısı: İlaç firmalarının sosyal medya faaliyetlerine dair bir saha araştırması
Sezgin, Semih (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2023)Küreselleşmeyle birlikte üzerinde yaşanılan dünyada yer alan her birey için ulaşılabilir olmanın öneminin giderek arttığından bahsedilebilir. Ulaşılabilirlikle birlikte tüketicilerin farklı deneyimler edindiği, deneyimlerle ... -
Devletin obeziteyle mücadele politikalarının etki düzeylerinin nörogörüntüleme yöntemiyle değerlendirilmesine yönelik deneysel bir çalışma
Kılıç, Sabiha; Aytaç, Deniz; Çakaröz, Kübra Müge (Okan Üniversitesi, 2017)Çalışmada devletin obeziteyle mücadele kapsamında uyguladığı iki temel politika değerlendirilmiştir. Bunlar; obeziteye neden olan ürünlerin vergilendirilmesi ve söz konusu ürünlerin reklam ve promosyon yasaklarıyla ... -
Dijital pazarlama: Influencer etkisinde satın alma davranışına dair bir saha araştırması
Türk, Barış (Hitit Üniversitesi, 2023)İnternet kullanımının yaygınlaşması ve sosyal medya platformlarının tüketiciler tarafından çokça kullanılması işletmeleri sosyal medyada var olmaya zorlamıştır. İşletmeler, sosyal medya platformlarında markaları adına ... -
Dijital pazarlamada C kuşağının dijital ürünleri benimseme düzeyi farklılıklarının belirlenmesine dair bir alan araştırması
Akgün, Zuhal (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Bu çalışma, Everett Rogers (1983) tarafından geliştirilen "Diffusion of Innovations- Yeniliklerin Yayılması" teorisi çerçevesinde C kuşağının dijital ürünleri benimsenme düzeyini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla ... -
Elektronik ticarette hizmet kalitesi: Türkiye'deki elektronik ticaret firmalarına yönelik bir saha çalışması
Yüksek, Betül (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)İnternetin hayatımıza girmesiyle birlikte hayatımızın tamamında bir değişim meydana gelmiştir. Bu değişimlerin en önemlilerinden bir tanesi de elektronik ticarettir. Elektronik ticaret sayesinde insanlar zaman ve mekan ... -
Etnosentrik eğilim ve e-ticaret: tüketicilerin online satın alma davranışları üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesine dair bir saha araştırması
Kaptan, Emine (Hitit Üniversitesi, 2023)Globalleşmenin yayılmasıyla ve uluslararası pazarlamanın gelişmesiyle günümüz tüketicileri dünyanın bir ucunda üretilen ürüne, dünyanın diğer ucundaki ülkesinden kolayca ulaşabilmektedir. Uluslararası düzeyde ürünlerin ... -
An Experimental Study on Investigating Purchase Decisions of Touristic Consumers About Touristic Product Depending on Website Design Features
Kılıç, Sabiha; Şahan, Yusuf (2018)The purpose of the study is to determine the website design features and therefore differences in touristic product perception levels, depending on the demographics and touristic type of touristic consumers in the tourism ... -
An Experimental Study to Determine Nutrition Profile Warning Message Effectiveness in Food Advertisements
Daldal, Kübra Müge; Kılıç, Sabiha; Bezgin Ediş, Leyla (Ege University, 2024)In our country, with the regulations implemented by the Ministry of Health, RTÜK and the Ministry of Commerce, bans on some food goods have been placed in television advertisements and the inclusion of flowband messages ... -
Gönüllü Vergi Uyumunu Etkileyen Bir Faktör Olarak Etnosentrizim
Kılıç, Sabiha; Aytaç, Deniz (2019)Kamu maliyesi açısından önemli bir sorun olan vergi açığının minimum maliyetle minimize edilmesinde vergi uyumunun arttırılması çözüm önerileninin başında yer almaktadır. Bu kapsamda vergiye gönüllü uyumun artırılması tüm ... -
Gıda perakendeciliği sektöründe tüketicilerin yeniden satın alma kararları üzerinde mağaza atmosferi unsurlarının etki düzeyi farklılıklarının belirlenmesi: EEG ve göz izleme yöntemlerine dayalı deneysel bir araştırma
Ulusoy, Gürkan (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Pazarlama araştırmacıları uzun yıllar boyunca, tüketicileri rasyonalite kavramı altında değerlendirmiştir. Günümüzde ise, tüketicilerin demografik, psikografik, duygusal özelliklerini esas alan pazarlama stratejileri ... -
Hızlı tüketim mallarında duyusal markalama uyaranlarını algılama düzeyi farklılıkları ile yeniden satın alma kararı arasındaki ilişkinin nörogörüntüleme teknikleriyle incelenmesi
Çakaröz, Kübra Müge (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Uyaranlarını Algılama Düzeyi Farklılıkları ile Yeniden Satın Alma Kararı Arasındaki İlişkinin Nörogörüntüleme Teknikleriyle İncelenmesi, Doktora Tezi, Çorum, 2018. Günümüz rekabet ortamında işletmeler rakiplerinden ... -
Küçük ve orta ölçekli işletmelerde ihracat pazarlaması davranışını etkileyen faktörler ve bu faktörlerin işletmelerin ihracat performans ölçülerine göre sınıflandırılmalarındaki rolleri: Çorum Makine İmalat Sanayii’ndeki KOBİ’lere yönelik ampirik bir çalışma
Kılıç, Sabiha (Hacettepe Üniversitesi, 2008)Bu çalışmanın amacı, Makine İmalat Sanayii’nde faaliyet gösteren küçük ve orta ölçekli işletmelerin ihracat pazarlaması davranışlarını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu faktörlerin işletmelerin ihracat pazarlaması ... -
Marka bağlılığında influencer etkisi: Moda sektörü örneği
Demiran, Zuhal (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Sosyal medya kullanımının giderek yaygınlık kazandığı günümüz dünyasında tüketiciler sosyal medya üzerinden markaları takip etme alışkanlıkları kazanmaya başlamışlardır. Tüketiciler, sosyal medyada yer alan Influencer'lar ... -
Marka deneyimi, marka aşkı ve marka değeri arasındaki ilişkiler üzerine bir araştırma
Akgözlü, Emre (Hitit Üniversitesi, 2020)Günümüzün küresel pazarlarında markalar, değişen ve gelişen tüketici ihtiyaç ve istekleri doğrultusunda değer önerilerini deneyim odaklı olarak belirlemeye başlamışlardır. Bu bakış açısının temelini, tüketicilerin marka ... -
Marka yönetiminde selfie kullanımı
Çelebioğlu, Gülben (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Dünya ekonomisinin globalleşmesiyle beraber markalar pazardaki rekabet ortamında yerini korumak için rakiplerinden farklılaşma yoluna gitmektedirler. İşletmeler kendileri için güçlü ve özgün markalar oluşturarak farklı ... -
Mobil reklamcılıkta bireysel müşteri hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti ilişkisine dair ampirik bir çalışma
Ünver, Ahmet Emin (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Mobil teknolojinin gelişmesi ve mobil araçların reklam kanalları içerisinde kullanılmasıyla birlikte, firmaların kaliteli hizmet sunma ve müşteri memnuniyeti sağlama üzerine yaptıkları çalışmalar da gelişme göstermiştir. ... -
A new strategic tool for managing the economic recession: Creating shareholder value with lateral marketing
Mortgage crisis, which started in 2007 and is still ongoing, has caused a big economic recession in the world economy. That recession made business managements to do important strategically and institutional reactions ... -
Online perakendecilikte tüketici bağlılığını etkileyen faktörlere dair ampirik bir çalışma
Kılıç, Sabiha (Dokuz Eylül Üniversitesi, 2011)Çalışmanın amacı online perakendecilikte tüketici bağlılığını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla faktör analizinden yararlanılmış ve üç faktör altında toplam 28 faktör belirlenmiştir. Tüketicilerin perakende ...