Yazar "Yılmaz, Macid" için listeleme
-
4-6 yaş Kuran kursu öğreticilerinin öğretim yöntem ve teknikleri konusundaki görüşleri
Şensoy, Serkan (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırma, Diyanet İşleri Başkanlığı'na bağlı 4-6 yaş Kur'an kurslarında görev yapan öğreticilerin öğretim yöntemleri konusundaki görüşlerini ortaya koymak ve kurslarda karşılaşılan sorunların tespit edilmesi amacıyla ... -
Cezaevlerinde dini danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin verimliliği (Yozgat Cezaevi örneği)
Parlak, Abdurrahman (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlık kadar eski olan suç olgusu ne yazık ki halen günümüzde geçerliliğini korumaya devam etmektedir. Tarih boyunca suç olarak kabul edilen her türlü davranış ve fiillere karşı çeşitli tedbirler uygulanırken, günümüzde ... -
Din görevlilerinin yeterlikleri (Almanya Baden-Württemberg eyaleti örneği)
Güzel, Mahmut (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, Almanya Baden-Württemberg Eyaleti‟nde DİTİB camilerinde görev yapan din görevlilerinin beklenen yeterliklere/niteliklere sahip olma düzeylerini tespit ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yurtdışında görev yapan ... -
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleki motivasyon kaynakları
Genç, Muhammed Mustafa (Hitit Üniversitesi, 2023)İnsanın hem gündelik hem de çalışma hayatında motivasyon çok önemli bir yere sahiptir. Özellikle iş hayatında çalışanlardan en yüksek düzeyde verim alabilmek için işverenler tarafından önemsenmesi gereken ciddi bir konudur. ... -
Dini danışmanlığın konusu olarak gençliğin değişen Tanrı tasavvurları
Odabaş, Ülkü (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Gençlik çağı, pek çok konuda olduğu gibi inançlar üzerinde de şüphe ve sorgulamaların yoğun olarak yaşandığı bir dönemdir. Küreselleşme ve gelişen iletişim araçları vasıtasıyla farklı inanç sistemleri ve hakikat iddiaları ... -
Ergenlere yönelik din eğitiminde hayatın anlamı (İmam hatip liseleri düzce örneği)
Aydoğan, Zühal (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı genel hatlarıyla ergenlerde hayatın anlamı kavramını açıklayarak, ergenin anlamlı bir hayat sürmesinde din eğitiminin etkisini incelemektir. Bu nedenle çalışmanın amacına uygun olarak ergenlerin ... -
İlahiyat Fakültesi Arapça hazırlık programı üzerine bir değerlendirme
Çoştu, Yakup; Yılmaz, Macid (Lap Lambert Academic Publishing, 2020)Türkiye’de İlahiyat ve İslami İlimler Fakültelerindeki zorunlu yabancı dil öğretiminin niteliği üzerine eğitim sosyolojisi perspektifinden bakmaya çalışan bu bölümde; Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesinde yürütülen ... -
İmam hatip okullarında kurum kültürü (Kastamonu ili örneği)
Yılmaz, Mehmet (Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada; Kastamonu ili imam hatip liselerinde ve imam hatip ortaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin imam hatip okullarındaki kurum kültürüne ilişkin görüşleri ve algıları ele alınmıştır. Bu nedenle imam ... -
İslâm tasavvuf geleneğinde ahlâk eğitimi kimyâ-yı saâdet örneği
Doduoğlu, Sümeyra (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Köklü bir geçmişe dayanan İslâm tasavvuf geleneği, özünde bir eğitim müessesesidir. Bu gelenekte bireyler, tasavvufi eğitimi aldıklarında, potansiyelinde var bulunan insani özellikleri gün yüzüne çıkarmaya "eşref-i mahlukat"a ... -
Nurettin Topçu ve Erol Güngör'ün ahlâki liderlik hakkındaki görüşlerinin karşılaştırmalı analizi
Kılıç, Ahmet (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2022)Bu araştırmada Nurettin Topçu ve Erol Güngör özelinde eğitimde ahlâki liderlik konusu ele alınmıştır. Araştırmanın temel amacı Topçu ve Güngör'ün ahlâki liderlik görüşleri doğrultusunda öğretmen niteliklerini tespit edip, ... -
Okul öncesi din eğitiminde kavram öğretimi
Karadağ, Mecnun (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez; okul öncesi dönemde çocukların kavramları nasıl algıladıklarını ortaya koymayı ve okul öncesi din eğitiminde kavram öğretim sürecini betimlemeyi hedefleyen nitel bir araştırmadır. Araştırmanın giriş bölümünde; ... -
Okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori yaklaşımının uygulanabilirliği ve veli görüşleri (Çorum örneği)
Seçkiner, Seda (Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırma okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori eğitim yaklaşımının uygulanabilirliği probleminden hareketle okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori yaklaşımının kuramsal çerçevesini ve Montessori ... -
Sosyal bilişsel öğrenme kuramı bağlamında din görevlilerinin dini-ahlaki rol modelliği
Duran, Hüseyin Emre (Hitit Üniversitesi, 2023)Bu nitel çalışmada din görevlilerinin dini-ahlaki rol modelliği, sosyal bilişsel öğrenme kuramı bağlamında ele alınmıştır. Samsun ili ve ilçelerinde Diyanet İşleri Başkanlığı'na bağlı camilerde görev yapan imam hatiplerin ... -
Yetişkin din eğitimi açısından dini iletişim ve sabır değeri
Akgül, Züleyha (Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmamız yetişkin din eğitiminde başarılı bir sonuç elde edebilmek için tüm problemlere rağmen kaynak konumunda olan yetişkin din eğitimcisinin ve alıcı konumundaki yetişkinlerin arasında meydana gelmesini istediğimiz ... -
Yetiştirilme ve yöneticilik evrelerinde mülki idare amirlerine verilen etik değerler eğitimi ve değerlendirilmesi
Başköy, Sabri (Hitit Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, 2021)Bu çalışma, yetiştirilme (adaylık) ve yöneticilik dönemlerinde, İçişleri Bakanlığınca, mülki idare amirlerine verilen etik değerler eğitiminin ne düzeyde olduğunun tespitini ve değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Bu ...