Başlık için Fakülteler listeleme
Toplam kayıt 3281, listelenen: 3261-3280
-
Zaman felsefesi: öznel ve nesnel zaman
(Mantık Değer Yayınları, 2018)Zaman, hem felsefe dünyası içerisinde hem de bir fizik konusu olarak bilim dünyasında çokça tartışılmış konulardan birisidir. Zamanın doğrudan deneyimlenemeyen bir olgu oluşu, bu meselenin çözümünün zorluğunu da beraberinde ... -
Zaman üzerine bir sınıflama denemesi
(Hitit Üniversitesi, 2015)Objective and subjective time are the most discussed fundamental differentiations about time. Apart from these two fundamental differentiations, it is seen that philosophers had focused on time from various aspects. In ... -
Zayıf hadisle amel edilip edilmeyeceği tartışmaları arasında bir çözüm yolu: Telakkî bi’l-kabûl
(Hitit Üniversitesi, 2012)Hadisçilerin kriterlerine göre, ahkâma ilişkin konularda sahih ve hasen hadislerden başkası delil olarak kabul edilmez. Fakat sahih ve hasen hadis dışında kalan bazı zayıf hadisler, İslâm hukukçu-ları tarafından delil ... -
Zihinsel bir gerçeklik olarak zaman
(Tekin ÇANGA, 2020)Zaman gerçek midir? Zamanla ilgili bir dış dünya sınaması yaptığımızda zamanın varoluşu ile zamanın bize görünüşü arasında bir uçurum olduğu görülmektedir. Bu uçurum zamanın anlaşılmasını güçleştirmekle birlikte zamanın ... -
Ziyade Miktar Kavramı ve Birim Fiyatlı Mallarda Ziyade Miktarın Satım Akdine Etkisi
(Eskişehir Osmangazi Üniversitesi, 2023)Satım akdinde satıma konu olan malın miktarı genelde akitte belirtilir. Ancak bazen malın miktarının akitten sonra akitte belirtilenden daha fazla olduğu gözlenebilir. Bu durumda ortaya çıkan ziyade miktarın fıkhî hükmünün ... -
ZİYADE MİKTAR KAVRAMI VE TOPTAN FİYATLI MALLAR BAĞLAMINDA SATIM AKDİNE ETKİSİ
(Diyanet İşleri Başkanlığı, 2023)Satım akdinde satıma konu olan malın miktarı genelde akitte belirtilir. Ancak bazen malın miktarının akitten sonra akitte belirtilenden daha fazla olduğu görülebilir. Bu durumda ortaya çıkan ziyade miktarın fıkhî hükmünün ... -
Zorunlu varlığın Tikellere dair bilgisi üzerine: İbn Sînâ - Şehristânî merkezli bir tartışma
(Hitit Üniversitesi, 2006)Zorunlu Varlığın tikeller hakkındaki bilgisi, İslam Felsefesi tarihinde genelde, İbn Sînâ ve Gazâlî merkezli olarak tartışılmıştır. Fakat Şehristânî’nin fikirleri Gazâlî’nin ki kadar bilinmemektedir. Bu çalışma, Zorunlu ... -
Zorunlu varlığın varlığı
(Hitit Üniversitesi, 2006)İbn Sina dedi ki: “Biz varlığın var olduğundan şüphe etmeyiz. O, a. Özünden dolayı Zorunlu, b. Özü itibariyle mümkün olup kendisinin dışındaki bir başka şeyden dolayı zorunlu diye alt kısımlara ayrılır. Tek bir şeyin hem ... -
ZrO2 coating via e-beam evaporation on PE separators for lithium-ion batteries
(Springer Heidelberg, 2021)In this paper, ZrO2 is deposited on a polyethylene-based separator via electron beam evaporation method. The analyses reveal that the application of the ceramic-based coating enhances the electrolyte uptake capability from ... -
Zwitterionic amino acids as precursors for nonmetal cation pentaborate salts
(Wiley-V C H Verlag Gmbh, 2020)Nonmetal cation (NMC) pentaborate structures were synthesized using the amino acid molecules as cations precursors. Chemical composition analysis, infrared spectroscopy, mass analysis, boron nuclear magnetic resonance, and ... -
ДинийГруппалардын Өз Ара Мамилери
(Merameдиа, 2018)Bu çalışma, dini gruplar üzerine sosyolojik bir bakışı içermektedir. Kırgızca Din sosyolojisi Kitabı içerisinde bir bölüm (Dini Grupların Birbirleriyle İlişkisi) olarak yer almaktadır. -
اإلعجاز القرآني في كلمة ” اتا َ ِكف “
(2015)هذا البحث بين من خلاله:الاعجاز البياني والعلمي البليغ في إختيار كلمة القرآنية: وقد إنكشف من خلال البحث تسعة معان لكلمة كتافا كلها تطابق السياق القرآني, وأقوال المفسرين واللغة العربية والحقيقة العلمية وهذه المعاني هي الضم ... -
الأصالة والزِّيادة فى حروف الجرِّ بين النَّحو والدِّلالة
(Hitit Üniversitesi, 2017)Harf-i cer, zâid harf-i cer ve şebîh biʼz-zaid harf-i cer nahivciler arasında tartışılan bir konudur. Bu üç kavramın ne ifade ettiği ve sadece harf-i cer şeklinde kullanıldığında – ki bundan maksat aslî harfi cerdir- ortaya ... -
الإسرار الدلالية في قوله ثعالى: {قبفوجا عوجا} وإشاربا عاى قنئ أساليب الكيد للإسلام
(Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi, 2015)؛؛: هذا البحعذ يدوز حولن تفسيروإعراب قولبته قعالى: {قبفوتيا عوجا} الذي ورد في القرن في خمسة مواضع, فثبحعذ فيه عن معنى البني و العوج , وأقوال ابن في معاني الآية؛ والتي بلفن أربعة عشزمعئ تصبا، ونحوها من الإعربات المختلقؤ, ... -
الإسناد" بين النَّحو وعلم المعاني"
(Hitit Üniversitesi, 2019)إنَّ أساس التَّركيب النَّحوي في الجملة المفيدة، أو الكلام يعتمد على الإسناد، فالتَّركيب المفيد لا يكون مفيدًا إلا إذا ورد على صورة خاصَّة من التَّأليف، فلابدَّ أنْ يكون لكلِّ كلمة تعلُّق بالأخرى على السَّبيل الذي به يفيد ... -
الإضافة المعنويّة واللّفظيّة في القرآن الكريمِ
(Bingöl Üniversitesi, 2017)المقصود عند النُّحاة بإضافة اسم إلى اسم إيصاله إليه من غير فصل وجعل الثَّاني من تمام الأوَّل يتنزل منه منزلة التَّنوين، أو ما يقوم مقام التَّنوين، وبحيث لا يتمُّ المعنى المقصود إلاَّ بالكلمتين المركبتين معًا؛ وهذا يبين لنا ... -
التفسير اإلشاري بين الروعة والبدعة
(2014)خلاصة: ما تدبرَه المسلمُ ظهرَتْ لهُُ َّالقرآنُ الكريمُ كتابُ اللهِ الخالدُ الذي لاتنقض ي عجائبُه؛ فكل لها تعلقٌ ٌ خفية ٌمعانٍ رائعة مثلَ هذهِ نَ الكرامُ يستنبطو ُ بالظاهرِ امَّا بالاشارةِ أو الاشتراك... وهذهِ المعاني ... -
النص القراني بين السياق التارخي والمكاني و بين العموم المطلق والشمول الكامل
(Hitit Üniversitesi, 2018)يَدْرسُ الباحثُ في هذا المقالِ بعضَ الآياتِ المَكّيّةِ التي نزلتْ تعالجُ وَضْعا مُعَيّنا قبل الهجرة، وأيضاً آياتٍ نزلتْ لسبب مُعَيَّن؛ ثمَّ اسْتنبطَ الرسولُ (ص) والصَّحابةُ والتابعونَ والعلماءُ مِن عُمومها وإطْلاقِها مَعانيَ ... -
الوظائف الدلاليه لخزوف الجر في القران الكريم
(Hitit Üniversitesi, 2016)الخلاصة : تعن حروف الجر من أهخ الروابط في الجملة العربية ؛ حيث إن الأسماء والأفعال عناصر لغوبة بمولة الئبنات المفككة المرصوصة لا يجعلها حانحئا مبنيا إلا هذه الحروف ، الني تربط الئبنة إلى أخها وتقرها إلى مناسبها ؛ ولذلك كان ... -
دلالة "بين اليد" في القرآن العظيم
(Hitit Üniversitesi, 2016)خلاههة* ودت عبارة «ببن اليد» في الثرأن الكريم (40) مرة في (39) آية؛ وخلاهها هذه المقالؤ البسيطة أن الشعزالعربي الجاهلي, وسياق الثرآن, ودلالة آلأحاديث الشريغة؛ متفقة أن قفنى «ببن يديك» أي أمانن, فدامد, قريب منك, ويتبعها ...