Ara
Toplam kayıt 4, listelenen: 1-4
Kültürel değişimin Türk televizyon reklamlarındaki kadın imajına etkisi
(Hitit Üniversitesi, 2014)
Çalışmamızda 2000-2013 yılları arasında Türk Televizyonlarında yayınlanmış
ve ödül almış 100 reklam içerik analizi yöntemiyle incelenmiş ve reklamlardaki
kadın imajının sorgulanması amaçlanmıştır. Veriler, içerik analizi ...
Gebe kadınlarda vücut kompozisyonunun belirlenmesi
(Türk Tabipleri Birliği, 2014)
Amaç: Bu çalışma gebe izlem polikliniklerine
başvuran gebe kadınların antropometrik
incelemelerinin yapılarak vücut kompozisyonlarının
ve ilişkili etmenlerin incelenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı tipteki ...
Assesment of healthy lifestyle behaviors in women between the 18-64 age groups: Sample of Turkey province
(Sapienza University, 2014-04-08)
Background: Healthy lifestyle is one of the determinants of health and are intended to reduce and eliminate behavioral risk factors. Improvement of women's health plays a vital role not only on women’s health but also on ...
Traditional approaches of the University students in Turkiye about sexuality
(Sapienza University, 2014-02-08)
Aim The study was descriptively conducted in order to determine knowledge levels and traditional approaches of the university students in Turkiye about sexuality.