Ara
Toplam kayıt 12, listelenen: 1-10
Yeni Ankaralı müziğinin tanımı üzerine
(İstanbul Üniversitesi, 2018)
Yapılan bu çalışma, gelenek ile modernite arasında şekillenip popüler kültürden beslenen ve seksen sonrası Türkiye’de yaşanan sosyolojik gelişmelere koşut olarak ortaya çıkan yeni Ankaralı müzik anlayışını bütüncül bir ...
Müzikolojide anahtar bir kavram: Postyapısalcılık
(2015)
Postyapısalcılık, genel olarak, yapısalcılıktan doğan birçok farklı alandaki düşünce ve fikir hareketi olarak tanımlanabilir. Aynı zamanda bu hareket, yapısalcılığın hem ilk işaretlerine hem de egemenliğine tepki olarak ...
Müzikolojide iki yeni kavram: Scene ve yerel sound
(Hitit Üniversitesi, 2016)
Bu çalışmanın amacı, müzikoloji araştırmalarında anahtar bir rol üstlenen scene ve yerel sound kavramlarına odaklanarak her iki yaklaşım üzerinden gerçekleşen müziğin kültürel çalışmalardaki yerini açığa çıkarmaktır. Burada ...
Tasarımda antropometrinin önemi
(Süleyman Demirel Üniversitesi, 2017)
Yaşam koşullarının uygun hale getirilmesinde ve standartların yükseltilmesinde, makine, yapı, giysi, alet ve donanım başta olmak üzere her türlü ürünün tasarım aşamasından başlayarak üretim ve kullanım aşamalarında o ürünü ...
Çorum Üçköy Köyü Camii: Mimari ve süsleme özellikleri
(Hitit Üniversitesi, 2019)
Bu makale, Çorum merkeze 40 km. uzaklıkta bulunan ve bulunduğu köyün ismi ile bilinen Üçköy Köyü Camii’nin mimari ve süsleme özelliklerini Sanat Tarihi metodolojisi ile tanıtmayı ve benzer örneklerle karşılaştırarak yapının ...
Historical development of Turkish fashion photography
(Selçuk Üniversitesi, 2019)
Fashion photography is one of the most important areas that can be associated with fashion. The share of fashion photography is quite large in the promotion of every product that can be called fashion. Fashion photography ...
Türk deri hazır giyim sektöründeki küçük ölçekli işletmelerin markalaşma düzeylerinin araştırılması
(Hitit Üniversitesi, 2010)
Ürün ve hizmetleri birbirinden farklılaştıran, tanımlayan, bilgi veren, imaj yaratan ve özel bir kimlik kazandıran ayırt edici isim, sözcük grubu, harf, sembol, şekil veya bunların kombinasyonu olarak tanımlanan marka, ...
Ankara halk müziğinin tarihsel ve geleneksel temelleri
(2015)
Bu çalışmanın öncül amacı, Ankara’nın sahip olduğu geleneksel müzik kültürünü oluşturan tüm dinamikleri tarihsel kaynaklar ışığında belirleyerek, bu dinamiklerin birbirleriyle olan ilişkisi üzerinden yörenin müzik ...
Küresel kültürel akış bağlamında yeni Ankaralı müzik anlayışı
(2015)
Çalışmanın amacı, belirli bir coğrafî alan içinde, gelenek ile modernite arasında şekillenen ve zamanla popüler kültürün önemli bir nesnesi haline gelen yeni Ankaralı müzik anlayışının karmaşık ve çok katmanlı yapısını, ...
Yoğunlaşma çerçevesinde Türk tekstil ve hazır giyim sektörünün değerlendirilmesi
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık / Akademik İletişim, 2016)
Pazar yoğunlaşması işletmeler için çok önemli bir kavramdır. Yoğunlaşma derecesi işletmelerin sektördeki davranışlarını ve pazarlama faaliyetlerini belirlemektedir. Yoğunluk arttıkça pazardaki rekabet şansı da o kadar ...