dc.contributor.advisor | Çağlar, İrfan | |
dc.contributor.author | Yıldıran Atcı, Selma | |
dc.date.accessioned | 2019-02-28T12:58:15Z | |
dc.date.available | 2019-02-28T12:58:15Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-08-23 | |
dc.identifier.citation | Atcı, S. Y. (2013). Kamuda yönetim süreçlerindeki yetmezliklerin çalışan davranışlarının üzerindeki etkisi ve çözüm önerileri: (Çorum ili örneği) (Yüksek Lisans Tezi). | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/108 | |
dc.description.abstract | 21. yüzyılı yaşadığımız bugünlerde Türkiye’ de kamu yönetimi, kamu personel yönetimi ve kamu sektöründe yönetici yetiştirmek konularında bir çok program, plan, yasal düzenlemeler yapılmaya çalışılmaktadır. Ancak kamu bürokrasimizin yapısı nedeniyle çok fazla bir gelişme kaydedilememektedir. Türk kamu yönetimi sistemi örgüt yapısı, istihdam ettiği personel sayısı ve bütçesi itibariyle sürekli büyüyen bir sistemdir. Ancak hala yüzyıllarca önceki yönetim ve örgütlenme teknolojisini kullanan bir bürokratik sistem olmaktan kurtulamamıştır. Yönetimin sürekli olumsuz tepki ve eleştiri almasına neden olan sorunlar genel olarak; örgütsel yapısında bozukluklar, yönetim sisteminden kaynaklanan hatalar, yanlışlıklar, yetersizlikler, yönetim anlayışındaki farklılaşmalar ve eğitim yetersizliği şeklinde sıralanabilir. Kamu yönetimi sistemi ile ilgili olarak görülen bu sorunları ortadan kaldırabilmek için, yönetimin çağdaş bir anlayışla geliştirilmesi gerekmektedir. Bireylerin istenilen davranış biçimlerine sahip olmalarını sağlayan, onları yaşama hazırlayan, ufkunu genişleten ve yeteneklerini geliştirme fırsatı veren temel dinamik eğitimdir. Yöneticilerin davranışlarını bu denli etkileyen eğitim, farklı eğitimsel etkinliklerle desteklenerek, yöneticilerin davranışlarının düzenlenmesinde etkili bir araç haline gelebilir. Bu da yöneticilerin yönetsel anlamdaki yetmezliklerinin telafisine önemli oranda katkı sağlar.
Çalışmada, kamu sektöründeki yönetsel yetersizlikler incelenerek, çalışanların
bu yetersizliklerden etkilenme boyutları, katılımcıların görüşleri doğrultusunda
istenmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | These days in the 21th century, several programmes, plans and legal regulations
have been tried to make about executive training in public sector ,public personnel
management and public administration in Turkey. However, related to our public
bureoucracy structure, it has not been made progress a lot. Turkish public management system is ever-growing system as a result of employee number of personnel , organiznational and its budget. However, it has not got rid of being bureaucratic system still used technology of organizational and management which is used centuries before. Problems which causes constant negative reaction and criticism of administration, in general: as disorders of organizational structure, errors which are related to administration system, mistakes, failures,
difference about administration response and insufficieny of education can be listed. To
remove these problems related to public administration system , it has to be brought a response of contemporary to administration. Education gives opportunity people about improving their skills, broadening their horizon, preparing people to life and having terminal behaviours. Education widely affecting behaviours of administrator can become affective
about organizing behaviours of administrators by supporting different educational
activities. That provides significant contribution to compensation of failures of administrators related to administrative. In the research, administrative failures in public sector have been investigated. Size of affection of employee about these failures has been explained in accordance with the opinion of the participants | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER
ÖZET i
ABSTRACT ii
TEŞEKKÜR iii
İÇİNDEKİLER iv
TABLOLAR LİSTESİ ix
KISALTMALAR xi
ÖNSÖZ xii
GİRİŞ 1
BİRİNCİ BÖLÜM
GENELDE VE KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİMİN TANIMI VE ÖNEMİ
1. YÖNETİMİN TANIMI VE ÖNEMİ 3
2. KAMU YÖNETİMİ DÜŞÜNCESİNİN GELİŞİMİ 7
2.1. Geleneksel Kamu Yönetimi Anlayışı 9
2.2. Yeni Kamu Yönetimi Anlayışı 13
3. KAMU YÖNETİMİ’NİN TANIMI VE ÖNEMİ 18
4. KAMU YÖNETİMİNİN UNSURLARI 20
5. KAMU HİZMET KURUMLARI 21
6. KAMU GÖREVLİLERİ 24
6.1. Memur 25
6.2. Sözleşmeli Personel 27
6.3. Geçici Personel 27
6.4. İşçi 27
7. KAMU PERSONEL YÖNETİMİ 27
İKİNCİ BÖLÜM
GENELDE VE KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİCİ VE YÖNETİM OLGUSU
1. YÖNETİCİ 31
2. KAMU YÖNETİCİSİ 35
3. TÜRKİYE’DE KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİM VE YÖNETİCİ
OLGUSU 37
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
GENELDE VE KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETSEL YETERSİZLİKLERİN
NEDENİ, YÖNETİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ VE YÖNETİCİ
YETİŞTİRME SÜRECİ
1. YÖNETSEL YETERSİZLİKLER 41
1.1. Eğitim Yetersizliği 43
1.2. Yönetsel Tavır Eksiklikleri (Bürokratik, Otokratik Anlamda
Oluşan) 46
1.3. Kontrol-Denetim Mekanizmasındaki Eksiklikler 50
1.4. Karar Verme Sürecinde Yetersizlikler 52
1.5. Çevresel Gelişmeler ve Değişime Ayak Uydurmada
Yetersizlikler 56
2. GENELDE VE KAMU SEKTÖRÜNDE YÖNETİCİ YETİŞTİRME
SÜRECİ 58
2.1. Türkiye‟de Yöneticilerin Yetiştirilmesi ve Hizmet İşçi Eğitim 61
2.1.1. Cumhuriyet Öncesi Dönem 61
2.1.2. Cumhuriyet Sonrası Dönem 64
2.1.2.1. Devlet Personel Dairesi 66
2.1.2.2. Türkiye ve Orta Doğu Amme İdaresi Enstitüsü 68
2.1.2.3. Milli Prodüktivite Merkezi (MPM) 70
2.2. Hizmet İşçi Eğitimin Önemi 72
2.3. Hizmet İşçi Eğitimin Genel Amaçları 75
2.4. Hizmet İşçi Eğitimin Yöntemleri 78
3. YÖNETİCİ YETİŞTİRME YÖNTEMLERİ 81
3.1. Dublör Yöntemi 82
3.2. Rotasyon Yöntemi 82
3.3. Özel Projeler ve Komiteler Yoluyla Yetiştirme Yöntemi 83
3.4. Deneyim Yöntemi 83
3.5. Antrenörlük Yöntemi 84
3.6. Örnek Olay Yöntemi 84
3.7. Rol Oynama Yöntemi 85
3.8. In-Basket Yöntemi 85
3.9. Duyarlık (T-Grup ) Yöntemi 86
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
KAMUDA YÖNETİM SÜREÇLERİNDE YETMEZLİKLERİN ÇALIŞAN
DAVRANIŞLARININ ÜZERİNDEKİ ETKİSİ ÜZERİNE SAHA ARAŞTIRMASI
1. ARAŞTIRMANIN AMACI 89
2. ARAŞTIRMANIN KAPSAMI 89
3. ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ 89
4. PİLOT UYGULAMA 89
5. VERİLERİN ANALİZİ 90
6. ARAŞTIRMANIN SINIRLILIKLARI 91
7. ARAŞTIRMA TEZİ VE HİPOTEZLERİ 91
8. ARAŞTIRMANIN SONUÇLARI 91
8.1. Ankete Katılanların Çalıştıkları Sektörler 91
8.2. Ankete Katılanların Cinsiyetleri 92
8.3. Ankete Katılanların Konumları 93
8.4. Ankete Katılanların Yaşları 93
8.5. Ankete Katılanların Eğitim Düzeyleri 94
8.6. Ankete Katılanların Medeni Durumları 95
8.7. Ankete Katılanların Kamuda Çalışmaya Başlama Yılları 96
8.8. Yöneticilerin Yönetsel ve Mesleki Eğitim Almaları Bilgisi 97
8.9. Araştırmanın Güvenilirliği 99
8.10. Araştırma İle İlgili Faktör Analizleri 100
8.10.1. Bağımsız Değişkenler Faktör Analizi 101
8.10.2. Bağımlı Değişken Faktör Analizi 103
8.11. Araştırma İle İlgili Regresyon Analizi 105
SONUÇ 108
EKLER 111
EK-1: ANKET SORULARI 111
KAYNAKÇA 115 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Kamu Sektörü | en_US |
dc.subject | Yönetim Sorunları | en_US |
dc.subject | Yönetici | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.title | Kamuda yönetim süreçlerindeki yetmezliklerin çalışan davranışlarının üzerindeki etkisi ve çözüm önerileri: (Çorum ili örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Influence on behaviours of personel of management process failures in public and solution proposals: (Instance of Çorum province) | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |