Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Agnostisizm
(2012)
Yaklaşık birbuçuk asırlık geçmişi olan bir terim olmasına rağmen agnostisizm, günümüzde bir felsefî görüş olarak ateizmden neredeyse daha yaygın hale gelmiştir. Bu öneminden dolayı agnostisizm, sosyolojik, psikolojik ...
[Kitap incelemesi] : "Emir Kuşçu Din Fenomenolojisi: Wilfred Cantwell Smith Örneği, Ankara : Sarkaç Yayınları, 2011."
(2012)
Dini anlama süreci içerisinde farklı disiplinler ortaya çıkmış ve bunlar zamanla din bilimleri içerisindeki yerini almıştır. Bunlardan belki de en çok tartışılanı, dinin fenomenolojik yöntemle ele alınmasıdır.
[Kitap incelemesi] : “Mustafa Karagöz, Dilbilimsel Tefsir ve Kur’an’ı Anlamaya Katkısı, Ankara : Ankara Okulu Yayınları, 2010"
(2012)
Kur’an-ı Kerim’in anlaşılması ve yorumlanabilmesinin temel şartlarından biri, belki de ilk sırada yer alanı Kur’an dilinin yapısı, özellikleri ve inceliklerinin bilinmesidir. İndirildiği dili bilmeden, onun edebiyatını ...
Zayıf hadisle amel edilip edilmeyeceği tartışmaları arasında bir çözüm yolu: Telakkî bi’l-kabûl
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Hadisçilerin kriterlerine göre, ahkâma ilişkin konularda sahih ve hasen hadislerden başkası delil olarak kabul edilmez. Fakat sahih ve hasen hadis dışında kalan bazı zayıf hadisler, İslâm hukukçu-ları tarafından delil ...
Çankırı’da Mevlevîler ve Mesnevîhanlar
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Mevlevîlik, Çankırı’da yaklaşık 600 yıl faâliyet gösteren bir tarîkattır. 19. asrın sonlarından itibaren Üveysî silsileden gelen Mevleviler de Çankırı’da irşat faâliyetlerinde bulunmuşlardır. Mevlâna’nın tarîkatı dışında ...
9. Türkiye Tefsir Akademisyenleri Buluşması ve “Kur’an Nüzûlünün Mekke Dönemi Sempozyumu”
(Hitit Üniversitesi, 2012)
9. Türkiye Tefsir Akademisyenleri Buluşması 29 Haziran - 1 Temmuz 2012 tarihleri arasında Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ev sahipliğinde Çorum’da
yapıldı. Yaklaşık 150’ye yakın akademisyenin katıldığı bu buluşma ...
Tümevarım meselesi - İbn Sînâ merkezli yeni bir okuma
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Felsefenin amacı, insan mutluluğunu temin etmektir (tahsilu’s-saade). Mantık da bunu temin ede-cek felsefenin anahtarıdır. Mantık, tikelden tümele, bilinenden bilinmeyene yönelerek hüküm çıkarıp mutluluğu temin edecek ...
Serahsî’nin referans kaynağı olarak Kur’ân’a bakışı ve ibadet dili anlayışı
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Orta asya kökenli bir fıkıhçı (faqih) olan Serahsi Hanefi mezhebinin en önemli hukukçuları arasında yer almaktadır. Hem metodoloji hem de doktrin alanında Hanefi mezhebine önemli katkıları olmuş-tur. Bu makalede Hanefilerin ...
Taşköprîzâde’nin Miftâhu’s-Sa’âde’si bağlamında Osmanlı ilimler tasnifi geleneğinde tefsir tarihi algısı
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Bu makalede Taşköprîzâde’nin (ö.968/1561) Miftâhu’s-Sa’âde’sinde Tefsir Tarihi’nin ele alınış biçi-minin tasvîri ve analizi konu edilecektir. İlgili telif, Osmanlı ilim geleneğinin üzerinde şekillendiği birikimi ve bu ...
Tasavvufî düşüncede Hz. Muhammed algısı
(2012)
Hz. Muhammed, sûfîlerin manevi hayatlarında örnek olarak benimsedikleri mükemmel insan mode-lidir. Sûfîler, nübüvvetin son bulduğunu belirtmekle birlikte, Hz. Peygamber’in velâyetinin kâmil müminler tarafından devam ...