Ara
Toplam kayıt 16, listelenen: 1-10
Gençlerin dindarlık algısı üzerine uygulamalı bir çalışma -Samsun il merkezi örneği-
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014)
Bu araştırmada, Samsun il merkezinde ikamet etmekte olan 14-21 yaş arası ergenlerin/gençlerin dini yönelimlerinin, cinsiyete, Samsun’da ikamet edilen semte ve sosyo-ekonomik tabakaya göre farklılaşıp farklılaşmadığı ...
Türk Ahi Teşkilatının işleyişi ve Çorum tarihinde ahilik
(2014)
Ahilik Anadolu’da 13. yy’da kurulmuş olan esnaf ve sanatkârlar birliğidir. Ayrıca Ahiler yaptıkları zaviyelerde tüccar ve esnafın ahlaki terbiyesiyle uğraştılar. Ahiler Anadolu sosyal hayatındaki bu hizmetiyle beraber, ...
Tekke ve Zaviyeler Kanunu çerçevesinde Alevîlik-Bektaşîlik
(2014)
Makalenin giriş kısmında, 677 Sayılı Tekke ve Zaviyeler Kanunu’nun mahiyeti ve söz konusu kanunun tarihsel arka planı ele alınmıştır. Birinci kısımda ise Alevîlik-Bektaşîlik meselesinin kökenlerine değinilmiştir. Daha ...
Tipolojik yaklaşım ve İbn Haldun ile Farabi’nin toplum görüşleri üzerine
(2014)
Tipolojiler sosyal bilimlerde ve özellikle de sosyolojide kullanılan sınıflayıcı yapılardır. Çeşitli kriterlere dayanarak tipolojiler oluşturulabilir. Tipolojiler en az iki ideal tipten meydana gelmelidir. İbn Haldun'un ...
Migration, cultural interaction and multiculturalism in global world
(2014)
Cultural systems always determine and specify identities. So cultural changes and transformations reflect on the identities directly. Wherever there is cultural mobility there are identity problems. Today immigration is ...
[Kitap incelemesi] : “Nahcivanî Tefsiri, 2014, c. 1-3. çev. Ali İhsan Türcan, Ankara: Ayrıntı Basımevi, 2014."
(2014)
Nimetullah b. Mahmud en-Nahcivanî’nin1 (ö.920/1514) el-Fevâtihu’l-ilâhiyye ve’l-mefâtihu’lgaybiyye adlı tasavvufî/işarî tefsiri Ali İhsan Türcan tarafından Nahcivânî Tefsiri adıyla üç cilt halinde (henüz iki cilt yayınlanmış ...
Uluslararası İmâm Mâturidî Sempozyumu, Eskişehir 28-30 Nisan 2014
(Hitit Üniversitesi, 2014)
Maturidiyye mezhebinin kurucusu, Orta Asya kökenli ve önemli Hanefi bir âlim olan İmam Mâturidî özelinde bir sempozyum gerçekleştirildi. Eskişehir 2013 Türk Dünyası Kültür Başkenti Ajansı ve Eskişehir Osmangazi Üniversitesi ...
Bir Karizmatik otorite örneği olarak İmamet ve Mehdi Anlayışı: Türkiye Caferîleri (Iğdır Örneği)
(2014)
Karizma ve karizmatik niteliğin tanımlanmasında dinin yeri yadsınamaz. Bu ilişkiden dolayı çoğu dini liderlik, “karizmatik niteliği” içkindir ve çoğu din ve dini grupta karizmatik dini lider tipine rastlanır. Müslüman ...
Şeyhülislâm Musa Kazım Efendi’nin (1858-1920) fıkıh usulüne dair bir risalesi: Hakikat ve mecaz
(2014)
Musa Kazım Efendi (1858-1920), Osmanlı imparatorluğunun son döneminde şeyhü-lislâmlık yapmış, imparatorluğun çöküşünü durdurabilmek için kendi alanıyla ilgili ko-nularda çeşitli gayretler göstermiş ve ikbal dönemlerinden ...
التفسير اإلشاري بين الروعة والبدعة
(2014)
خلاصة: ما تدبرَه المسلمُ ظهرَتْ لهُُ َّالقرآنُ الكريمُ كتابُ اللهِ الخالدُ الذي لاتنقض ي عجائبُه؛ فكل لها تعلقٌ ٌ خفية ٌمعانٍ رائعة مثلَ هذهِ نَ الكرامُ يستنبطو ُ بالظاهرِ امَّا بالاشارةِ أو الاشتراك... وهذهِ المعاني ...