Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorÜnver, Ahmet Emin
dc.date.accessioned2019-03-08T11:11:08Z
dc.date.available2019-03-08T11:11:08Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015-06-15
dc.identifier.citationÜnver, A. E. (2015). Mobil reklamcılıkta bireysel müşteri hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti ilişkisine dair ampirik bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/131
dc.description.abstractMobil teknolojinin gelişmesi ve mobil araçların reklam kanalları içerisinde kullanılmasıyla birlikte, firmaların kaliteli hizmet sunma ve müşteri memnuniyeti sağlama üzerine yaptıkları çalışmalar da gelişme göstermiştir. Bir yandan teknoloji gelişirken diğer yandan tüketicilerin istek, ihtiyaç ve beklentileri de değişime uğramıştır. Tüketiciler artık en kaliteli ve kendilerini en çok memnun edecek ürün ve hizmetleri elde etmek için çaba sarf etmektedir. Günümüzün rekabet şartları tüketicilere zaman ve mekân sınırı olmadan ulaşılmasını gerektirmektedir. Mobil araçların tüketicilere doğrudan, mekân ve zaman sınırı olmadan ulaşılmasını mümkün kılan bir yol olduğu düşünüldüğünde, firmaların bu reklam kanalını pazarlama etiği çerçevesinde etkin ve verimli bir şekilde kullanmaları, hem daha kaliteli hizmet sunabilme hem de müşteri memnuniyeti sağlayabilme yolunda fırsatlar sunmaktadır. Bu çalışmada mobil reklamcılık, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti konuları irdelenmiş ve bireysel müşteri hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti ilişkisini ortaya koymak amacıyla Facebook, Twitter ve Linkedin kullanıcıları üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Anket verileri istatistik paket programı ile analiz edilmiş ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the development of mobile technology leading to the use of mobile tool in the advertising channels, the studies undertaken by the companies to provide services as well as to ensure customer contentment have recorded a considerable development. While technology developed from one hand; the wishes, needs and expectations of customers have also changed on another. In order to obtain the products with top quality and services corresponding to them best, people are now making all possible efforts. As the competencies of today allow companies to reach out broader masses without the limitations of time and space, operating the advertising channels effectively and efficiently in the framework of marketing ethics therefore constitutes cruciality in providing service and ensuring customer contentment. In this study, threads related to advertising, service quality and customer contentment are examined. In order to demonstrate the correlation between individual customer service quality and customer contentment, the questionnaire is carried out among the Facebook, Twitter and Linkedin users. The survey data is processed on statistical package software and findings are evaluated.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, vi -- ABSTRACT, vii -- İÇİNDEKİLER , viii -- TABLOLAR LİSTESİ , xv -- ŞEKİLLER LİSTESİ , xvii -- GİRİŞ , 1 -- 1. BÖLÜM -- MOBİL REKLAMCILIK -- 1.1. Mobil Reklamın Tanımı , 3 -- 1.2. Mobil Reklamcılığın Tarihsel Gelişimi , 6 -- 1.3. Mobil Reklamcılığın Önemi , 6 -- 1.4. Mobil Reklamın Özelliği, 8 -- 1.5. Mobil Reklamın Avantajları , 9 -- 1.6. Mobil Reklam Türleri , 10 -- 1.6.1. SMS (Short Message Service-Kısa Mesaj Servisi) , 10 -- 1.6.2. MMS (Multimedia Messaging Service-Çoklu Ortam Mesajlaşma) , 11 -- 1.6.3. Bluetooth, 12 -- 1.6.4. Bireysel Müşteri Hizmetleri , 13 -- 1.7. Mobil Reklam Kanalları , 14 -- 1.7.1. Mobil İnternet, 14 -- 1.7.2. Mobil Mesajlaşma , 15 -- 1.7.3. Mobil Uygulamalar , 16 -- 1.7.4. Mobil Video ve TV , 17 -- 1.7.5.Akan Video veya TV , 17 -- 1.8. Mobil Reklam Kampanyaları , 18 -- 1.8.1. İtme Kampanyaları , 19 -- 1.8.2. Çekme Kampanyaları , 20 -- 1.9. Mobil Reklamcılığın Başarısı , 21 -- 1.10. Mobil Reklamın Etik Boyutu, 22 -- 1.10.1. İzinlilik Boyutu , 23 -- 1.10.2. Güvenlik ve Gizlilik Boyutu , 23 -- 1.10.3. Hukuksal Boyut , 24 -- 1.11. Mobil Reklamın Geleceği, 24 -- 2. BÖLÜM -- HİZMET KALİTESİ -- 2.1. Hizmet Kalitesinin Tanımı ve Özellikleri , 28 -- 2.2. Kalite Kavramının Gelişimi, 31 -- 2.2.1. Muayene , 31 -- 2.2.2. Kalite Kontrol, 32 -- 2.2.3. Kalite Güvence , 32 -- 2.2.4. Toplam Kalite , 32 -- 2.3. Hizmet Kalitesi İle İlgili Kavramlar , 33 -- 2.3.1. Algılanan Kalite , 33 -- 2.3.2. Beklenen Kalite , 33 -- 2.3.3. Fonksiyonel Kalite, 33 -- 2.3.4. Teknik Kalite , 34 -- 2.4. Hizmet Kalitesinin Önemi , 34 -- 2.5. Hizmet Kalitesinin Boyutları , 35 -- 2.5.1. Güvenilirlik, 37 -- 2.5.2. Heveslilik/Yeterlilik , 37 -- 2.5.3. Güven/Güvence , 37 -- 2.5.4. Fiziksel Varlıklar , 38 -- 2.5.5. Empati, 38 -- 2.6. Hizmet Kalitesinde Sorunlar ve Nedenleri , 38 -- 2.7. Hizmet Kalitesinin İyileştirilmesi , 40 -- 2.8. Hizmet Kalitesinin Ölçülmesi,41 -- 2.8.1. SERVQUAL Modeli , 41 -- 2.8.1.1. SERVQUAL Ölçeğinin Üstün Yönleri , 51 -- 2.8.2. SERVPERF Modeli , 51 -- 2.8.3. Dört Kalite Modeli (4Q Modeli) , 52 -- 2.8.4. Kritik Olaylar Metodu , 53 -- 2.8.5. Lehtinen Modeli , 53 -- 2.8.6. Gronroos Modeli , 54 -- 2.9. Hizmet Kalitesinin Ölçülmesinde Karşılaşılan Sorunlar , 55 -- 3. BÖLÜM -- MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ -- 3.1. Müşteri Memnuniyeti Kavramı , 56 -- 3.2. Müşteri Memnuniyeti Kavramının Ortaya Çıkışı ve Gelişimi , 59 -- 3.2.1. Üretim ve Ürün Anlayışı , 59 -- 3.2.2. Düşük Maliyetli Üretim ve Promosyonlar, 59 -- 3.2.3. Toplam Kalite Yönetimi , 60 -- 3.2.4. Müşteri Odaklı Yönetim , 60 -- 3.3. Müşteri Memnuniyeti Kavramının Önemi , 60 -- 3.4. İşletmelerin Müşteri Memnuniyetine Odaklanmama Nedenleri , 63 -- 3.5. Müşteri Memnuniyetini Belirleyen ve Etkileyen Faktörler , 64 -- 3.5.1. Müşteri Beklentileri ve İstekleri , 64 -- 3.5.2. Algılanan Performans , 65 -- 3.5.3. İç Müşteri Memnuniyeti , 66 -- 3.5.4. Ürün ve Hizmet Kalitesi , 66 -- 3.5.5. Fiyat , 67 -- 3.5.6. Durumsal ve Kişisel Etkiler , 67 -- 3.5.7. Reklam , 68 -- 3.5.8. Halkla İlişkiler Faaliyetleri, 68 -- 3.5.9. Satış Sonrası Hizmetler , 68 -- 3.5.10. Yönetimin Desteği , 69 -- 3.5.11. Kurum İmajı , 69 -- 3.6. Müşteri Memnuniyetini Sağlama Yolları, 69 -- 3.7. Müşteri Memnuniyeti Oluşturma Süreci , 71 -- 3.7.1. Müşterinin Tanınması (Müşteri Profilinin Oluşturulması) , 72 -- 3.7.2. Müşteri İhtiyaç ve Beklentilerinin Saptanması , 73 -- 3.7.3. Müşteri Algılamalarının Ölçümü, 73 -- 3.7.4. Hareket Planının Geliştirilmesi , 74 -- 3.8. Müşteri Memnuniyetinde Süreklilik , 74 -- 3.9. Müşteri Memnuniyeti İle İlgili Teoriler , 76 -- 3.9.1. Benzeşim-Zıtlık Teorisi , 76 -- 3.9.2. Zıtlık Teorisi, 76 -- 3.9.3. Çelişki Teorisi, 77 -- 3.9.4. Olumsuzluk Teorisi , 77 -- 3.9.5. Hipotezin Test Teorisi , 77 -- 3.9.6 Kano Modeli , 77 -- 3.10. Müşteri Memnuniyet Modeli, 79 -- 3.11. Müşteri Memnuniyetinin Ölçülmesi , 85 -- 3.11.1. Müşteri Memnuniyetinin Ölçülme Nedenleri, 87 -- 3.11.1.1. Müşteri Kaybı ve Maliyeti , 87 -- 3.11.1.2. Müşteriyi Elde Tutmanın Değeri ve Müşteri Odaklı Olmak , 87 -- 3.11.1.3. Kârlılık , 88 -- 3.11.2. Müşteri Memnuniyetini Ölçmede Kullanılan Yöntemler , 88 -- 3.11.2.1. Anket Yöntemi, 88 -- 3.11.2.2. Müşteri Şikâyetleri, 90 -- 3.11.2.3. Dâhili Ölçümler, 92 -- 3.11.2.4. Danışma Panelleri, 93 -- 3.11.2.5. Kritik Olay Tekniği, 93 -- 3.11.2.6. Kıyaslama (Benchmarking) Tekniği, 94 -- 3.11.2.7. Fokus Grupları, 94 -- 3.11.3. Müşteri Memnuniyeti Ölçüm Adımları, 95 -- 3.11.3.1. Üst Yönetimin Liderliği, 95 -- 3.11.3.2. Ölçüm Yapılacak Müşteri Grubuna Karar Verilmesi, 95 -- 3.11.3.3. Müşteri Memnuniyetinde Rol Oynayan Faktörlerin Belirlenmesi, 95 -- 3.11.3.4. Anket Tasarımı, 96 -- 3.11.3.5. Sonuçların Değerlendirilmesi, 96 -- 3.11.3.6. Düzeltici Önlemler ve Faaliyetler, 96 -- 3.12. Müşteri Memnuniyeti Endeksi: TMME Modeli, 97 -- 4. BÖLÜM -- MOBİL REKLAMCILIKTA MÜŞTERİ MEMNUNİYETİNİN BELİRLENMESİNE -- YÖNELİK SAHA ARAŞTIRMASI -- 4.1. Araştırmanın Kavramsal Modeli ve Araştırmanın Hipotezleri, 101 -- 4.2. Araştırmanın Ana Kütlesi, 103 -- 4.3. Veri Toplama Yöntemi, 104 -- 4.4. Veri Toplama Süreci, 104 -- 4.5. Verilerin Analizi, 105 -- 4.6. Araştırmanın Güvenilirliği ve Araştırma Modeline İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler, 105 -- 4.6.1. Araştırmanın Güvenilirliği, 105 -- 4.6.2. Katılımcıların Demografik Özelliklerine İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler, 106 -- 4.6.3. Katılımcıların Hizmet Kalitesi Düzeyine İlişkin Algı düzeylerine Dair -- Tanımlayıcı İstatistikler, 107 -- 4.6.4. Katılımcıların Müşteri Memnuniyeti Düzeyine İlişkin ve Algı Düzeylerine Dair -- Tanımlayıcı İstatistikler, 111 -- 4.6.5. Bağımlı değişken olan “Memnuniyet Düzeyi” ile Hizmet Kalitesi Boyutları ve -- Algılanan Müşteri Memnuniyeti Boyutları Arasındaki Korelasyon İlişkisine Dair Bulgular -- , 116 -- 4.6.6. Mobil Reklamcılıkta Hizmet Kalitesi Değişkenleri İle Mobil Reklamcılıkta -- Müşteri Memnuniyeti İlişkisine Dair Bulgular, 118 -- 4.6.7. Algılanan Müşteri Memnuniyeti Değişkenleri İle Mobil Reklamcılıkta Müşteri -- Memnuniyeti İlişkisine Dair Bulgular, 121 -- 4.6.8. Mobil Reklamcılıkta Hizmet Kalitesi ve Algılanan Müşteri Memnuniyeti -- Arasındaki İlişkiye Dair Çapraz Tablo Bulguları, 125 -- SONUÇ VE ÖNERİLER 131 -- KAYNAKÇA, 134 -- EKLER, 146 -- EK-1: Demografik Özellikler, 146 -- EK-2: Hizmet Kalitesi Ölçekleri, 146 -- EK-3: Müşteri Memnuniyeti Ölçekleri, 149 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMobil Reklamcılıken_US
dc.subjectMüşteri Memnuniyetien_US
dc.subjectHizmet Kalitesien_US
dc.titleMobil reklamcılıkta bireysel müşteri hizmet kalitesi ile müşteri memnuniyeti ilişkisine dair ampirik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe individual customer service quality in mobile advertising and an empirical study regarding the customer contentment relation,en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster