Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBilgin, Mustafa
dc.contributor.authorSarısakaloğlu, Gazi
dc.date.accessioned2019-03-08T12:12:01Z
dc.date.available2019-03-08T12:12:01Z
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-06-16
dc.identifier.citationSarısakaloğlu, G. (2016). Kamu bankalarının yeniden yapılandırılmasının kamu bankaları üzerindeki etkisinin t-testi modeli kullanılarak analiz edilmesi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/134
dc.description.abstractÜlkemizde kamu bankalarının kuruluş amaçlarının temelinde ekonomide desteklenmesi gereken sektörlere devlet eliyle kaynak aktarılması ve bu bankalar aracılığıyla devletin ekonomiye yön verme arzusu vardır. Ülkemizde Kamu bankaları ilk kuruldukları dönemlerde kuruluş amaçları doğrultusunda hizmet göstermişler ve ekonomiye katkı yapmışlardır. Ancak zamanla ülke ekonomisine ve bankacılık sektöründeki gelişmelere ayak uyduramamışlar ve ekonomiye destek olmak bir yana yük olmaya başlamışlardır. Bu sebeple kamu bankalarından bazıları tasfiye edilmiş, devredilmiş, TMSF bünyesine dahil edilmiş veya özelleştirilmeleri amacıyla yeniden yapılandırma kapsamına alınmışlardır. Türkiye’de bankacılık sektöründe başlatılan Yeniden Yapılandırma Programına kamu bankalarının dahil edilmesi 2000’li yıllarda olmuştur. Bu yıllardan itibaren yeniden yapılandırma kapsamına alınan bankaların sektörde etkinlikleri artmış ve performansları diğer bankalarla kıyaslanabilecek hale gelmiştir. Bu araştırmanın konusu; 2001 yılında yeniden yapılandırma kapsamına alınan ve halen faaliyetlerini devam ettiren kamu bankalarının bu tarihten 10 yıl öncesi ve 14 yıl sonrasındaki performanslarının, belirlenen kriterler üzerinden karşılaştırılmasıdır. Yapılan analiz neticesinde incelenen yıllar itibariyle yeniden yapılandırma programında çok az bir farklılıkla en başarılı kamu bankasının Halk Bankası olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ziraat Bankası’nın en fazla olumlu gelişim gösteren 2. kamu bankası olduğu ve aktif kalitesi ve şube rasyoları açısından Halk Bankası ile birbirine yakın oranlarda gelişim gösterdiği test edilmiştir. Karlılık rasyolarında genelde olduğu gibi Halk Bankası 1. sırada olduğu, şube rasyolarında ise kamu bankalarının tamamında başarı oranının birbirine yakın seviyelerde olduğu tespit edilmiştir. Kamu bankalarının performansları genel olarak değerlendirildiğinde toplam 36 adet kriter üzerinden, 26 adedinde 2.dönemde daha başarılı oldukları yani yeniden yapılandırma sonrasında olumlu gelişim gösterdikleri sonucuna varılmıştır. Buradan hareketle, kamu bankaları üzerinde uygulanan yeniden yapılandırma çalışmalarının başarılı sonuçlar verdiği kanısına varılmıştır.en_US
dc.description.abstractIn Turkey, the basic purpose of establishment of state banks in the sector should be financed to the state-supported economy and to steer the economy through these banks. In Turkey, the state owned banks operated by depending on organizational goals and contributed to the economy in the period they established. However, once the country keep pace with developments in the economy and the banking sector and the economy have not been able to support since becoming a burden. This is why some of the state-owned banks have been liquidated, transferred or included in TMSF or they were taken into context in order to restructure their privatization. İn 2000’s state owned bansk have been included to the restructuring program of the banking sector in Turkey. After these years the activities of the state owned banks were under the scope of restructuring increased and have become comparable with other banks. Subject of this research; The state owned banks were taken to restructure scope in 2001 and still have been operating currently to compare their performance before 10 years ago after 14 years from that date, based on criteria determined to compare. According to the anlysis result it’s examined that the year examined in the restructuring program as it has been concluded that there is very little difference to the Halk Bank of successful state-owned banks. Ziraat Bank, as well as being the second most positive development of public banks in terms of analyse ratios, it has almost equal proportions with Halk Bank, in terms of asset quality and branch ratios. Halk Bank is ranked first as usual in profitability ratios and in terms of the branch ratios all public banks are subject to the same level of success rate in all public banks, However, the three state-owned banks a total of 36 criteria when analyzing the research carried out over 26 units to be more successful in second term namely It was concluded that they showed positive growth after their restructuring. In this case, it is understood that after the restructuring works in public banks they showed successfully results.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, I -- ABSTRACT, III -- TEŞEKKÜR SAYFASI, V -- KISALTMALAR, X -- TABLO VE ŞEKİLLER LİSTESİ, XII -- EKLER, XIII -- GİRİŞ, 1 -- 1. BÖLÜM -- TÜRKİYE’DE BANKACILIK SİSTEMİ VE KAMU BANKALARI -- 1.1. Banka Tanımı ve Bankaların Temel Fonksiyonları, 3 -- 1.1.1. Banka Tanımı, 3 -- 1.1.2. Bankaların Temel Fonksiyonları, 5 -- 1.2. Türkiye’de Bankacılık Sektörü ve Bankacılığın Önemi,5 -- 1.3. Bankacılığın Hukuki Çerçevesi, Kontrol ve Denetlenmesi, 6 -- 1.4. Banka Türleri, 9 -- 1.4.1 Emisyon Bankası (T.C. Merkez Bankası), 9 -- 1.4.2. Ticari Bankalar, 10 -- 1.4.3. Kalkınma ve Yatırım Bankaları, 10 -- 1.4.4. Katılım Bankaları, 12 -- 1.5. Türkiye’de Bankacılık Sektörünün Tarihsel Gelişimi, 13 -- 1.5.1. Türkiye’de 1980 Öncesi Bankacılık, 13 -- 1.5.2. Türkiye’de 1980 Sonrası Bankacılık, 15 -- 1.6. Türkiye’de Kamu Bankalarının Kuruluş Nedenleri, 17 -- 1.6.1. Siyasal nedenler, 18 -- 1.6.2. Ekonomik Nedenler, 19 -- 1.6.3. Sosyal Nedenler, 19 -- 1.7. Türkiye’ de Kurulmuş Olan Kamu Bankaları ve Kuruluş Amaçları, 20 -- 2. BÖLÜM -- TÜRKİYE’DE KAMU BANKALARININ ÖZELLEŞTİRİLMESİ, YENİDEN YAPILANDIRILMALARI VE TÜRK BANKACILIK SEKTÖRÜNÜN GENEL GÖRÜNÜMÜ -- 2.1. Kamu Bankalarının Özelleştirilmesi ve Nedenleri, 23 -- 2.2. Türkiye’de Kamu Bankalarında Özelleştirme Öncesi Yasal Düzenlemeler, 26 -- 2.3. Kamu Bankalarının Yeniden Yapılandırılması, 27 -- 2.4. Türk Bankacılık Sektöründe Yeniden Yapılandırma Çalışmaları, 27 -- 2.4.1. TMSF bünyesindeki bankaların sorunlarının çözümü, 32 -- 2.4.2. Kamu bankalarının yeniden yapılandırılması, 34 -- 2.4.2.1. Kamu Bankalarının Finansal Açıdan Yeniden Yapılandırılması,35 -- 2.4.2.2. Kamu Bankalarının Operasyonel Açıdan Yeniden Yapılandırılması, 36 -- 2.4.3. Özel bankaların sermayelerinin güçlendirilmesi, 38 -- 2.4.4. Finansal Yeniden Yapılandırma Programı, 38 -- 2.5. Türk Bankacılık Sistemine İlişkin Genel Bir Değerlendirme, 39 -- 2.5.1. Aktif Büyüklüğü Açısından Karşılaştırma, 39 -- 2.5.2. Banka, Şube ve Personel Bilgileri, 44 -- 2.5.3. Sektörde Sermaye Yeterliliği Standart Oranları,49 -- 2.5.4. Sektörde Krediler ve Alacaklar,51 -- 2.6. Yeniden Yapılandırma Kapsamındaki Kamu Bankaları ve Dönemler İtibariyle Temel Rasyoları, 53 -- 2.6.1. Ziraat Bankası A.Ş., 53 -- 2.6.2. Türkiye Halk Bankası A.Ş., 57 -- 2.6.3. Vakıflar Bankası T.A.O., 60 -- 3. BÖLÜM -- YENİDEN YAPIILANDIRMANIN KAMU BANKALARI ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN BAĞIMSIZ ÖRNEKLEM T TESTİ ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ -- 3.1. Finansal Performans Analizleri ile İlgili Literatür Taraması, 64 -- 3.1.1.Türk Bankacılık Sektöründe Finansal Performans ile İlgili Literatür Taraması, 64 -- 3.1.2. Bankacılık Sektöründe Finansal Performans Ölçümünde Kullanılan Teknikler ve Literatürde Finansal Performans ile İlgili Yapılan Araştırma Örnekleri, 69 -- 3.2. Araştırmanın Amacı, 72 -- 3.3. Analiz Kapsamındaki Bankalar, 72 -- 3.4. Araştırma Kısıtları, 72 -- 3.5. Araştırmada Kullanılan Yöntem, 72 -- 3.6. Araştırmada Kullanılan Bankacılık Rasyoları ve Oranlar, 74 -- 3.6.1. Aktif Kalitesi Rasyoları, 75 -- 3.6.1.1. Özkaynaklar / Toplam Aktifler, 76 -- 3.6.1.2. Toplam Krediler / Toplam Aktifler Oranı, 76 -- 3.6.1.3. Toplam Kredi ve Alacaklar / Toplam Mevduat, 76 -- 3.6.1.4. Takipteki Krediler / Toplam Krediler, 76 -- 3.6.2. Karlılık Rasyoları, 77 -- 3.6.2.1. Dönem Net Karı / Toplam Aktifler, 77 -- 3.6.2.2. Dönem Net Karı / Özkaynaklar, 77 -- 3.6.2.3. Dönem Net Karı / Ödenmiş Sermaye, 77 -- 3.6.3. Şube Rasyoları, 77 -- 3.6.3.1. Şube Başına Toplam Aktif, 78 -- 3.6.3.2. Şube Başına Toplam Mevduat, 78 -- 3.6.3.3. Şube Başına Kredi, 78 -- 3.6.3.4. Şube Başına Personel, 78 -- 3.6.3.5. Şube Başına Kar, 78 -- 3.7. Yeniden Yapılandırma Kapsamındaki Kamu Bankalarının Performanslarının T-Testi Analizine Göre Sonuçları ve Değerlendirilmesi, 79 -- 3.7.1. T-Testine göre Halk Bankası, Ziraat Bankası ve Vakıflar Bankası Analiz Sonuçları, 79 -- 3.7.2. Bulguların Değerlendirilmesi, 81 -- SONUÇ,92 -- KAYNAKÇA,96 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBankaen_US
dc.subjectKamu Bankalarıen_US
dc.subjectKamu Bankalarının Yeniden Yapılandırılmasıen_US
dc.subjectBankacılık Sektörüen_US
dc.titleKamu bankalarının yeniden yapılandırılmasının kamu bankaları üzerindeki etkisinin t-testi modeli kullanılarak analiz edilmesien_US
dc.title.alternativeAnalyzing the impact of restructuring of state-owned banks to the state-owned banks through the t-test modelen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İktisat Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster