Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorDemirer, Ömür
dc.contributor.authorDiker, Fevzi
dc.date.accessioned2019-03-20T11:26:33Z
dc.date.available2019-03-20T11:26:33Z
dc.date.issued2015
dc.date.submitted2015
dc.identifier.citationDiker, F. (2015). Yumurta üretim ve pazarlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Çorum ölçeğinde bir araştırma)(Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/182
dc.description.abstractTavuk yumurtası protein değeri yüksek, önemli bir besin maddesidir. Ülkemiz tavuk yumurtası üretiminde üst sıralarda yer almaktadır. Fakat ülkemizde kişi başı tavuk yumurtası tüketimi, çoğu gelişmiş ülkenin kişi başı tüketiminden daha azdır. Bu da bazı üretim ve pazarlama sorunlarını beraberinde getirmektedir. Bu tez çalışmasında tavuk yumurtası üretim işletmelerinin karşılaştıkları üretim ve pazarlama sorunları, literatür incelemesi ve Çorum İli ölçeğinde tavuk yumurtası üretim işletmesi yetkilileriyle yapılan anket çalışmasıyla tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu araştırma sonucunda gözlemlenen üretim ve pazarlama sorunlarının çözümüne yönelik, bilimsel veriler ışığında bazı çözüm önerileri getirilmiştir. Bu tez çalışması beş bölümden oluşmaktadır. Çalışmanın birinci bölümünde; çalışmanın amacının, öneminin, yönteminin ve organizasyonun ortaya konduğu giriş bölümüdür. Çalışmanın ikinci bölümünde literatür incelemesi yapılmıştır. Bu bölümde; üretim, pazarlama, üretim ve pazarlama arayüzü, üretim ve pazarlama sorunları, Dünya, Türkiye ve Çorum İlinde yumurta üretimi konuları ele alınmıştır. Ayrıca üretim ve pazarlama sorunlarını ele alan literatür kısaca incelenmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde araştırmanın metodolojisi ele alınmıştır. Bu bölümde; çalışma için verilerin nasıl toplandığı hakkında bilgi verilmiştir. Verilerin toplanması için yapılan anket çalışmasının sorularının nasıl hazırlandığı, anakütlesi ve örneklemi nasıl belirlendiği belirtilmiştir. Ayrıca anket çalışmasının uygulanması süreci kısaca değerlendirilmiştir. Çalışmanın dördüncü bölümünde araştırma bulguları değerlendirilmiştir. Bu bölümde; araştırmaya katılan işletmelerin durumu hakkında genel bilgiler verilmiş ve elde edilen bulgular ışığında Çorum İlinde faaliyet gösteren tavuk yumurtası üretim işletmelerinin üretim ve pazarlama durumları hakkında elde edilen araştırma sonuçları belirtilmiştir. Beşinci bölüm ise araştırma bulgularının değerlendirildiği ve bunun sonucuna göre Çorum İlinde faaliyet gösteren tavuk yumurtası üretim işletmelerinin gözlemlenen sorunlarına yönelik bilimsel veriler ışında çözüm önerileri getirilmiştir.en_US
dc.description.abstractChicken egg is an important nutrient which is rich in protein. Our country comes at the top of the chicken egg production. But per capita egg consumption in our country is less than many developed countries. This situation causes some production and marketing problems as well. Within this study, both production and marketing problems which chicken egg production companies face have been studied through a questionnaire which has been conducted on the representatives of egg companies across Province of Corum and through a literature review. Finally, some recommendations have been proposed to the production and marketing problems within the light of scientific data. This thesis study consists of five parts. The first part of the study is the introduction part which contains purpose, importance, procedure and organization of this study. Literature review has been put forward in the second part of the study. In this part; production, marketing, interface of production and marketing, problems of production and marketing, matters of chicken egg production in State Corum, Turkey, and in the world are issued. Additionally, the literature which mentions about production and marketing problems is reviewed. In the third part of the study, the methodology is studied. Data collection is considered in this part of the study. Sampling and groundmass of the study, and how the questionnaire questions prepared are studied in this part. Moreover, application time of the questionnaire is briefly evaluated. In the fourth part of the study, findings are assessed. In this part, general information about the companies which attended to the study is given, and research results are stated to the chicken egg production companies' production and marketing issues in Province of Corum in the light of gathered data. The fifth part is the part which the findings are assessed; and according to the findings of the study, solutions are offered to the companies that runs chicken egg production business in Province of Çorum in the light of scientific data.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET..ii -- ABSTRACT..iii -- İÇİNDEKİLER..iv -- ŞEKİLLER LİSTESİ..viii -- TABLOLAR LİSTESİ..ix -- KISALTMALAR LİSTESİ..xi -- BİRİNCİ BÖLÜM -- GİRİŞ -- 1.1 PROBLEM CÜMLESİ VE ARAŞTIRMA SORULARI..1 -- 1.2 ARAŞTIRMANIN AMACI..3 -- 1.3 ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ..4 -- 1.4 ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ..4 -- 1.5 TEZİN ORGANİZASYONU..5 -- İKİNCİ BÖLÜM -- LİTERATÜR İNCELEMESİ -- 2.1 İŞLETMELERDE ÜRETİM YÖNETİMİ..7 -- 2.2 İŞLETMELERDE PAZARLAMA FONKSİYONLARI..9 -- 2.2.1 Ürün..11 -- 2.2.2 Fiyat..12 -- 2.2.3 Dağıtım Kanalları ve Fiziksel Dağıtım..12 -- 2.2.4 Tutundurma..13 -- 2.3 ÜRETİM VE PAZARLAMA ARAYÜZÜ..14 -- 2.4 İŞLETMELERDE ÜRETİM VE PAZARLAMA SORUNLARI..16 -- 2.4.1 İşletmelerde Üretim Sorunları..16 -- 2.4.1.1 Teknolojik Yetersizlik…..16 -- 2.4.1.2 Kapasite Sorunu…..17 -- 2.4.1.3 Bilgi Eksikliği..17 -- 2.4.1.4 Stok Sorunları..18 -- 2.4.1.5 Kalite Sorunları..19 -- 2.4.1.6 Küreselleşme..20 -- 2.4.2 İşletmelerde Pazarlama Sorunları..22 -- 2.4.2.1 İşletmelerin Ürünle İlgili Pazarlama Sorunları..24 -- 2.4.2.2 İşletmelerin Fiyatla İlgili Pazarlama Sorunları..25 -- 2.4.2.3 İşletmelerin Dağıtımla İlgili Pazarlama Sorunları..25 -- 2.4.2.4 İşletmelerin Tutundurma İle İlgili Pazarlama Sorunları..26 -- 2.5 DÜNYA GENELİNDE YUMURTA SEKTÖRÜNÜN DURUMU..27 -- 2.6 TÜRKİYE’DE YUMURTA SEKTÖRÜNÜN DURUMU..33 -- 2.7 ÇORUM İLİNDE YUMURTA SEKTÖRÜNÜN DURUMU....36 -- 2.8 PAZARLAMA VE ÜRETİM SORUNLARINA YÖNELİK LİTERATÜR -- TARAMASI..38 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- ARAŞTIRMA METODOLOJİSİ -- 3.1 VERİ TOPLAMA YÖNTEMİ..43 -- 3.2 ANKET SORULARININ HAZIRLANMASI..44 -- 3.3 ANAKÜTLE VE ÖRNEKLEM...46 -- 3.4 ANKETİN UYGULANMASI..47 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- ARAŞTIRMANIN BULGULARI -- 4.1 ARAŞTIRMAYA KATILAN İŞLETMELERİ TANITICI BİLGİLER..48 -- 4.1.1 Araştırmaya Katılan İşletme Yetkililerinin Eğitim Durumu..48 -- 4.1.2 Araştırmaya Katılan İşletmelerde Çalışan Personel Durumu..48 -- 4.1.3 Araştırmaya Katılan İşletme Yetkililerinin Mesleki Tecrübesi...49 -- 4.1.4 Araştırmaya Katılan İşletme Yetkililerinin Başka İşle Uğraşma Durumu……..50 -- 4.2 ARAŞTIRMAYA KATILAN İŞLETMELERİN ÜRETİM DURUMLARI..51 -- 4.2.1 Araştırmaya Katılan İşletmelerin Üretim Kapasiteleri..51 -- 4.2.2 Araştırmaya Katılan İşletmelerde Kullanılan Kümes Sistemleri..52 -- 4.2.3 Araştırmaya Katılan İşletmelerin Üretim Verimi..53 -- 4.2.4 Tavukların Yumurtlama Süresi...53 -- 4.2.5 Yumurta Üretim İşletmelerinde Görülen Kanatlı Hayvan Hastalıkları…..54 -- 4.2.6 Fire Ve Zayiat ..55 -- 4.2.7 Hijyen.. 56 -- 4.2.8 Ambalajlama...57 -- 4.2.9 Yem Durumu...58 -- 4.2.10 Yan Ürünler..61 -- 4.3 ARAŞTIRMAYA KATILAN İŞLETMELERİN PAZARLAMA DURUMLARI.62 -- 4.3.1 Pazarlama Birliğine Katılım..62 -- 4.3.2 Araştırmaya Katılan İşletmelerin Genel Pazarlama Durumları.....65 -- 4.3.2.1 Ürünle İlgili Pazarlama Durumları...65 -- 4.3.2.2 Fiyatla İlgili Pazarlama Durumları...65 -- 4.3.2.3 Dağıtımla İlgili Pazarlama Durumları..66 -- 4.3.2.4 Tutundurmayla İlgili Pazarlama Durumları....68 -- BEŞİNCİ BÖLÜM -- SONUÇ -- 5.1 ARAŞTIRMA BULGULARI VE YORUMLAR..70 -- 5.2 YUMURTA ÜRETİM İŞLETMELERİNİN ÜRETİM SORUNLARINA -- YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ...74 -- 5.3 YUMURTA ÜRETİM İŞLETMELERİNİN PAZARLAMA SORUNLARINA -- YÖNELİK ÇÖZÜM ÖNERİLERİ...77 -- 5.4 GELECEK ÇALIŞMALARA YÖNELİK ÖNERİLER..78 -- 5.5 ARAŞTIRMANIN KISITLARI..79 -- KAYNAKÇA..80 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYumurta Üretimen_US
dc.subjectYumurta Pazarlamaen_US
dc.subjectÜretim Sorunlarıen_US
dc.subjectPazarlama Sorunlarıen_US
dc.subjectKOBİ Üretim Sorunlarıen_US
dc.subjectKOBİ Pazarlama Sorunlarıen_US
dc.titleYumurta üretim ve pazarlamasında karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri (Çorum ölçeğinde bir araştırma)en_US
dc.title.alternativeEgg production and marketing problems and solutions (Çorum scale a research)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster