Bölüm "Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı" Enstitüler için listeleme
Toplam kayıt 29, listelenen: 21-29
-
Mesleki gelecek zaman beklentisinin bireysel çıktılar üzerine etkisinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmada gelecek zaman beklentisi kavramının mesleki yaşamdaki yansımalarının neler olacağı oraya konulmaya çalışılmıştır. Mesleki gelecek zaman beklentisi, bir kişinin gelecek zamanını iş bağlamında algılaması olarak ... -
Ocak ayı etkisinin Brics ülkeleri ve Türkiye'de garch (P,Q) modeli ile test edilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Çalışmada, 1996-2016 yılları arasında Türkiye ile BRICS ülkeleri borsalarının aylık dönemlerde kapanış verileri kullanılarak elde edilen getirilerde Ocak Ayı etkisi GARCH modeli ile incelenmiştir. Araştırma neticesinde ... -
Rekabetçi önceliklere göre tedarikçi değerlendirmede oyun teorisi yaklaşımı
(Hitit Üniversitesi, 2020)İnsanlar hayatları boyunca yaşamlarını olumlu ya da olumsuz şekillendirecek birçok karar verirler. Karar verme, düşünmek ve fikir üretmekten sonraki, eyleme geçmeden önceki adımdır. Karar verme sürecinde kişiler en iyi ... -
Toplam kalite yönetimi uygulamalarının örgütsel bağlılık üzerine etkilerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2021)Bu çalışmanın amacı Toplam Kalite Yönetimi uygulamalarının örgütsel bağlılık ve alt boyutları üzerinde ki etkilerinin incelenmesidir. Araştırmanın anakütlesi Samsun ilindeki sağlık sektöründe çalışanlar oluşturmaktadır. ... -
Türkiye'de mikro tasarruf eğilimleri: Çorum hane halkı tasarruf eğilimi üzerine bir araştırma
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Gelirin tüketimden artan kısmına tasarruf denilmekte olup; istekle yapılan tasarruf, zorunlu tasarruf, iç tasarruf, dış tasarruf, özel kesim tasarrufları, kamu kesimi tasarruflarından oluşmaktadır. Tasarrufları harcanabilir ... -
Üniversite eğitimi alan kadın tüketicilerin satın alma davranışları üzerindeki etkilerin incelenmesi: Çorum ili örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Tüketici karar süreci, gereksinimin doğması, seçenekler arasından tercih yapma, para, zaman ve efor harcayarak satın alımı gerçekleştirme ve kullanımını bünyesinde barındıran devimsel bir süreçtir. Bu bağlamda çalışmanın ... -
Üniversitelerde sınav görevlisi atama ve çizelgeleme problemlerine yönelik çözüm denemesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Atama ve çizelgeleme problemleri üniversite ve diğer eğitim kurumlarında çok fazla karşımıza çıkmaktadır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda, söz konusu problemlerden en çok karşımıza çıkanlardan biri toplu sınav dönemlerinde ... -
X ve Y kuşağı sağlık çalışanlarında tükenmişlik düzeylerinin incelenmesine ilişkin bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Türkiye'de son yıllarda sağlık sektöründeki reformlar ve inovasyon süreci sağlık sektöründe hizmet kalitesini ve hastane yoğunluğunu etkilediği görülmektedir. Hastanelerde yoğunluğun artması, sağlık sektörü çalışanlarının ... -
Yeşil pazarlama çerçevesinde lise ve üniversite öğrencilerinin çevreye duyarlı ürünlere eğiliminin karşılaştırılması üzerine bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Küreselleşen dünyada özellikle Sanayi Devrimi'nden bu yana yaşanan gelişmeler birçok fayda yanında sorunları da beraberinde getirmiştir. Bunlardan en önemlisi olan çevre sorunları dünya genelinde yaşanan felaketlerle ...