Konu "Din Eğitimi" için Enstitüler listeleme
Toplam kayıt 19, listelenen: 1-19
-
12. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının hikaye yöntemi ile anlatımı
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Din eğitimi ve öğretimi, bireylere dini bilgi vererek onları din konusunda yeterli seviyeye ulaştırmaya çalışır. Bu hedef doğrultusunda bireylerin gelişim seviyesine uygun olarak çeşitli yöntem ve teknikleri kullanır. ... -
Aile kurumuna katkısı açısından din eğitiminin rolü
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2020)Araştırmamızın amacı din eğitiminin, aile kurumuna katkısını incelemektir. Araştırma Çorum İlinde yapılmıştır. Bu bölgede yaşayan 20 evli birey araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öncelikle aile ... -
Bilgisayar oyunları yoluyla okul öncesi dönemde din eğitimi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bu araştırma bilgisayar oyunları yoluyla okul öncesi dönemde din eğitimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bilgisayar oyunlarının okul öncesi dönemi çocuklara yönelik öğretim aracı olarak kullanmak bu maksatla din eğitimini ... -
Buhârî'nin el-Edebü'l-Müfred adlı eserindeki aile konulu hadislerin din eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Aile; toplumun gelişimini ve devamlılığını sağlayan, bir toplumun diğer toplumlar arasındaki statüsünü belirleyen bir kurumdur. Çünkü toplumu meydana getiren her birey, ilk eğitimini ailede alır. Aile, toplumun yapısında ... -
Cezaevlerinde dini danışmanlık ve rehberlik hizmetlerinin verimliliği (Yozgat Cezaevi örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)İnsanlık kadar eski olan suç olgusu ne yazık ki halen günümüzde geçerliliğini korumaya devam etmektedir. Tarih boyunca suç olarak kabul edilen her türlü davranış ve fiillere karşı çeşitli tedbirler uygulanırken, günümüzde ... -
Çocuklarını imam-hatip ortaokuluna gönderen veliler üzerine betimsel bir araştırma çorum örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmada çocuklarını İmam-Hatip Ortaokuluna gönderen veliler üzerine betimsel bir inceleme yapmak amaçlanmıştır. Günümüz şartlarında bünyesinde 700 binin üzerinde öğrenci barındıran İmam-Hatip Ortaokullarını velilerin ... -
Din görevlilerinin yeterlikleri (Almanya Baden-Württemberg eyaleti örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu çalışma, Almanya Baden-Württemberg Eyaleti‟nde DİTİB camilerinde görev yapan din görevlilerinin beklenen yeterliklere/niteliklere sahip olma düzeylerini tespit ve değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Yurtdışında görev yapan ... -
Ergenlere yönelik din eğitiminde hayatın anlamı (İmam hatip liseleri düzce örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu araştırmanın amacı genel hatlarıyla ergenlerde hayatın anlamı kavramını açıklayarak, ergenin anlamlı bir hayat sürmesinde din eğitiminin etkisini incelemektir. Bu nedenle çalışmanın amacına uygun olarak ergenlerin ... -
Hafızlık eğitimi alan bireylerin motivasyon ve psiko-sosyal durumlarının din eğitimi açısından değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Hafızlık Eğitimi Alan Bireylerin Motivasyon ve Psiko-Sosyal Durumlarının Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi, Doktora Tezi, Çorum, 2018. Bu çalışma, hafızlık eğitimi alan bireylerin psiko-sosyal durumlarını ve bu eğitime ... -
İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında birlikte/bir arada yaşama kültürü
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırma Din Kültürü Ve Ahlak Bilgisi öğretim programı ve ders kitaplarında farklı din mensupları ve İslam içerisinde olup da bazı farklı dini anlayışlara sahip Alevilerle birlikte/bir arada yaşama kültürünün ... -
İmam hatip okullarında kurum kültürü (Kastamonu ili örneği)
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu çalışmada; Kastamonu ili imam hatip liselerinde ve imam hatip ortaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin imam hatip okullarındaki kurum kültürüne ilişkin görüşleri ve algıları ele alınmıştır. Bu nedenle imam ... -
İrşad ve tebliğ faaliyetlerinde yöntemlerin belirlenmesi açısından ihtida hareketleri
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Fıtrat üzere doğan insan, inanma ve bağlanma duygularıyla birlikte dünyaya gelir. Fakat Hz. Peygamber'in (s.a.v.) belirttiği gibi zamanla kişi fıtratından sıyrılıp, ailesinin, çevresinin dinine dönüş yapar. Allah (c.c.) ... -
Okul öncesi din eğitiminde kavram öğretimi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2019)Bu tez; okul öncesi dönemde çocukların kavramları nasıl algıladıklarını ortaya koymayı ve okul öncesi din eğitiminde kavram öğretim sürecini betimlemeyi hedefleyen nitel bir araştırmadır. Araştırmanın giriş bölümünde; ... -
Okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori yaklaşımının uygulanabilirliği ve veli görüşleri (Çorum örneği)
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu araştırma okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori eğitim yaklaşımının uygulanabilirliği probleminden hareketle okul öncesi din ve değerler eğitiminde Montessori yaklaşımının kuramsal çerçevesini ve Montessori ... -
Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretim programında irade eğitimi ve öğretmen görüşlerinin değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi, 2023)Dünya üzerinde artan çeşitli bireysel ve toplumsal sorunlar, davranışlar üzerindeki kontrolsüzlük, şiddetin ve hoşgörüsüzlüğün ciddi boyutlara ulaşması çocuk ve genç nesilleri ciddi anlamda etkilemektedir. Çeşitli ülkelerde, ... -
Sosyal bilişsel öğrenme kuramı bağlamında din görevlilerinin dini-ahlaki rol modelliği
(Hitit Üniversitesi, 2023)Bu nitel çalışmada din görevlilerinin dini-ahlaki rol modelliği, sosyal bilişsel öğrenme kuramı bağlamında ele alınmıştır. Samsun ili ve ilçelerinde Diyanet İşleri Başkanlığı'na bağlı camilerde görev yapan imam hatiplerin ... -
Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme kurumlarındaki öğrencilerde dini algının psikolojik temelleri ve dini danışmanlık rehberlik
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2012)Bu çalışmada Çocuk Esirgeme Kurumuna bağlı ilgili kurumlarda barınmakta olan 6?13 yaş grubu çocuklarının dini algılarının psikolojik temelleri ortaya konulmaya çalışılmıştır. Yeni bir uygulama alanı olarak ortaya çıkan ... -
Velilerin 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Çalışmamızın amacı, 2013 yılı itibarıyla Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından uygulamaya geçirilen 4-6 yaş grubu Kur'an kursları hakkında velilerin memnuniyet düzeyleri ve beklentilerini tespit edip değerlendirebilmektir. ... -
Yetişkin Kur'an kurslarının kuşak çatışmalarını önlemedeki rolü (Keçiören örneği)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Türkiye'de yaygın din eğitiminin verildiği yerler arasında Kur'an Kursları en başta gelmiş; bu kurumlar her zaman halkın teveccühünü kazanmış bir eğitim kurumu olma özelliğini sürdürmüştür. Bu kurumlarda verilen Kur'an ...