dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER -- ÖZET, ii -- ABSTRACT, iii -- İÇİNDEKİLER, iv -- TABLOLAR LİSTESİ, viii -- ŞEKİLLER LİSTESİ, x -- ÖNSÖZ, xi -- GİRİŞ, 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- ÖRGÜT KÜLTÜRÜ, 4 -- 1.1.KÜLTÜR, 4 -- 1.1.1.Kültürün Tanımı Ve Gelişim Süreci, 4 -- 1.2.ÖRGÜT KÜLTÜRÜ, 6 -- 1.2.1.Örgüt Kültürü Kavramının Ortaya Çıkışı, 6 -- 1.2.2.Örgüt Kültürünün Tanımı, 7 -- 1.2.3.Örgüt Kültürünün Oluşumu Ve Oluşumunu Etkileyen Faktörler, 9 -- 1.2.3.1.Örgüt Kültürünün Oluşumu, 9 -- 1.2.3.2.Örgüt Kültürünün Oluşumuna Etki Eden Faktörler, 11 -- 1.2.4.Örgüt Kültürünün Özellikleri, 12 -- 1.2.5.Örgüt Kültürünün Ögeleri, 13 -- 1.2.6.Örgüt Kültürünün Fonksiyonları, 16 -- 1.2.7.Örgüt Kültürünün Sınıflandırılması, 17 -- 1.2.8.Örgüt Kültürünün Boyutları, 22 -- -- İKİNCİ BÖLÜM -- ÖRGÜT VE ÖRGÜTSEL YAPI, 26 -- 2.1.ÖRGÜT, 26 -- 2.2.ÖRGÜTSEL YAPI, 28 -- 2.3.ÖRGÜTSEL YAPININ ÖNEMİ, 29 -- 2.4.ÖRGÜTSEL YAPIYI BELİRLEYEN FAKTÖRLER, 30 -- 2.5.ÖRGÜTSEL YAPIDA BÖLÜMLERE AYIRMA (DEPARTMANLAİMA), 32 -- 2.5.1.Fonksiyon (İşlevsel) Temeline Göre Örgütleme, 33 -- 2.5.2.Sayı Temeline Göre Örgütleme, 33 -- 2.5.3.Bölge (Coğrafik) Temele Göre Örgütleme, 33 -- 2.5.4.Mamul (Mal) Temeline Göre Örgütleme, 34 -- 2.5.5.MüŞteri Temeline Göre Örgütleme, 34 -- 2.5.6.Zaman Temeline Göre Örgütleme, 34 -- 2.5.7.Süreç ve Makine Temeline Göre Örgütleme, 34 -- 2.6.ÖRGÜTSEL YAPININ OLUİUMUNA KATKI SAĞLAYABİLECEK İLKELER, 35 -- 2.6.1.İşbölümü ve Uzmanlaşma İlkesi, 35 -- 2.6.2.Hiyerarşik Yapı (Basamaklar) İlkesi, 35 -- 2.6.3.Amaç Birliği İlkesi, 35 -- 2.6.4.Emir-Komuta Birliği İlkesi, 35 -- 2.6.5.Sınırlı Denetim Alanı İlkesi, 36 -- 2.6.6.Yetki ve Sorumluluk Denkliği İlkesi, 36 -- 2.6.7.Yetki Devri İlkesi, 36 -- 2.6.8.İstisnalarla Yönetim (Ayrıklık) İlkesi, 37 -- 2.6.9.Denge İlkesi, 37 -- 2.6.10.Verimlilik ve Etkinlik İlkesi, 37 vi -- -- 2.6.11.Basitlik İlkesi, 37 -- 2.6.12.Esneklik İlkesi, 37 -- 2.6.13.Açıklama İlkesi, 38 -- 2.7.ÖRGÜTSEL YAPIDA KADEMELER ARASINDAKİ FARKLAR, 38 -- 2.7.1.Üst Düzey Yönetim (Stratejik Düzey), 38 -- 2.7.2.Orta Düzey Yönetim (Koordinatif Düzey), 38 -- 2.7.3.Alt Düzey Yönetim (Operasyonel Düzey), 39 -- 2.8.ÖRGÜT TEORİLERİ VE ÖRGÜTSEL YAPI, 39 -- 2.8.1.Klasik Örgüt Teorisi Ve Örgütsel Yapı, 39 -- 2.8.2.Neo-Klasik Örgüt Teorisi Ve Örgütsel Yapı, 42 -- 2.8.3.Modern Örgüt Teorileri ve Örgütsel Yapı, 43 -- 2.8.3.1.Sistem Yaklaşımı, 43 -- 2.8.3.2.Durumsallık Yaklaşımı, 44 -- 2.9.ÖRGÜTSEL YAPININ BOYUTLARI, 45 -- 2.10.ÖRGÜTSEL YAPI MODELLERİ, 49 -- 2.11.SÜREÇ OLARAK ÖRGÜTSEL YAPI, 53 -- 2.11.1.FarklılaŞtırma, 55 -- 2.11.2.Entegrasyon, 55 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- ÖRGÜT KÜLTÜRÜ VE ÖRGÜTSEL YAPISI İLİİKİSİ, 57 -- 3.1.ÖRGÜT KÜLTÜRÜNÜN DİĞER KAVRAMLARLA İLİİKİSİ, 57 -- 3.2. ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İLE ÖRGÜTSEL YAPI İLİİKİSİNE AİT LİTERATÜR ÇALIİMALARI, 63 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- ÖRGÜT KÜLTÜRÜ İLE ÖRGÜT YAPISI İLİİKİSİNİN İNCELENMESİ: BİR ALAN ARAİTIRMASI, 71 -- 4.1.ARAİTIRMANIN AMACI, 71 -- 4.2.ARAİTIRMANIN KAPSAMI, 72 -- 4.3.ARAİTIRMANIN SINIRLILIKLARI, 72 -- 4.4.ARAİTIRMANIN DEĞİİKENLERİ, 73 -- 4.5.ARAİTIRMANIN MODELİ, 73 -- 4.6.ARAİTIRMANIN HİPOTEZLERİ, 73 -- 4.7.ARAİTIRMANIN YÖNTEMİ, 75 -- 4.8.ARAİTIRMA İLE İLGİLİ BULGULAR, 76 -- 4.8.1.Demografik Özelliklere İlişkin Bulgular, 78 -- 4.8.1.1.Yöneticilerin Ülkelere Göre Dağılımı, 79 -- 4.8.1.3.Yöneticilerin Yaşa Göre Dağılımı, 81 -- 4.8.1.4.Yöneticilerin Öğrenim Durumuna Göre Dağılım, 83 -- 4.8.1.5.Yöneticilerin Örgütte Çalışma Süresine Göre Dağılım, 85 -- 4.8.1.6.Sektöre İlişkin Bulgular, 88 -- 4.8.2. Boyutlara İlişkin Bulgular, 89 -- 4.8.2.1. Türk İşletmelerine Ait Bulgular, 92 -- 4.8.2.1.1. Katılım Boyutununa İlişkin Bulgular, 93 -- 4.8.2.1.2. Tutarlılık Boyutuna İlişkin Bulgular, 96 -- 4.8.2.1.3. Uyum Yeteneği Boyutununa İlişkin Bulgular, 100 -- 4.8.2.1.4. Vizyon Boyutununa İlişkin Bulgular, 103 -- 4.8.2.2. Japon İşletmelerine İlişkin Bulgular, 106 -- 4.8.2.2.1. Katılım Boyutununa İlişkin Bulgular, 110 -- 4.8.2.2.2. Tutarlılık Boyutuna İlşkin Bulgular, 112 -- 4.8.2.2.3. Uyum Yeteneği Boyutununa İlişkin Bulgular, 114 -- 4.8.2.2.4. Vizyon Boyutununa İlişkin Bulgular, 117 -- SONUÇ, 124 -- -- KAYNAKÇA, 130 -- EKLER, 155 -- | en_US |