Ara
Toplam kayıt 8, listelenen: 1-8
[Kitap incelemesi] : “Mustafa Karagöz, Dilbilimsel Tefsir ve Kur’an’ı Anlamaya Katkısı, Ankara : Ankara Okulu Yayınları, 2010"
(2012)
Kur’an-ı Kerim’in anlaşılması ve yorumlanabilmesinin temel şartlarından biri, belki de ilk sırada yer alanı Kur’an dilinin yapısı, özellikleri ve inceliklerinin bilinmesidir. İndirildiği dili bilmeden, onun edebiyatını ...
Zayıf hadisle amel edilip edilmeyeceği tartışmaları arasında bir çözüm yolu: Telakkî bi’l-kabûl
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Hadisçilerin kriterlerine göre, ahkâma ilişkin konularda sahih ve hasen hadislerden başkası delil olarak kabul edilmez. Fakat sahih ve hasen hadis dışında kalan bazı zayıf hadisler, İslâm hukukçu-ları tarafından delil ...
Çankırı’da Mevlevîler ve Mesnevîhanlar
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Mevlevîlik, Çankırı’da yaklaşık 600 yıl faâliyet gösteren bir tarîkattır. 19. asrın sonlarından itibaren Üveysî silsileden gelen Mevleviler de Çankırı’da irşat faâliyetlerinde bulunmuşlardır. Mevlâna’nın tarîkatı dışında ...
9. Türkiye Tefsir Akademisyenleri Buluşması ve “Kur’an Nüzûlünün Mekke Dönemi Sempozyumu”
(Hitit Üniversitesi, 2012)
9. Türkiye Tefsir Akademisyenleri Buluşması 29 Haziran - 1 Temmuz 2012 tarihleri arasında Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi ev sahipliğinde Çorum’da
yapıldı. Yaklaşık 150’ye yakın akademisyenin katıldığı bu buluşma ...
Serahsî’nin referans kaynağı olarak Kur’ân’a bakışı ve ibadet dili anlayışı
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Orta asya kökenli bir fıkıhçı (faqih) olan Serahsi Hanefi mezhebinin en önemli hukukçuları arasında yer almaktadır. Hem metodoloji hem de doktrin alanında Hanefi mezhebine önemli katkıları olmuş-tur. Bu makalede Hanefilerin ...
Taşköprîzâde’nin Miftâhu’s-Sa’âde’si bağlamında Osmanlı ilimler tasnifi geleneğinde tefsir tarihi algısı
(Hitit Üniversitesi, 2012)
Bu makalede Taşköprîzâde’nin (ö.968/1561) Miftâhu’s-Sa’âde’sinde Tefsir Tarihi’nin ele alınış biçi-minin tasvîri ve analizi konu edilecektir. İlgili telif, Osmanlı ilim geleneğinin üzerinde şekillendiği birikimi ve bu ...
Tasavvufî düşüncede Hz. Muhammed algısı
(2012)
Hz. Muhammed, sûfîlerin manevi hayatlarında örnek olarak benimsedikleri mükemmel insan mode-lidir. Sûfîler, nübüvvetin son bulduğunu belirtmekle birlikte, Hz. Peygamber’in velâyetinin kâmil müminler tarafından devam ...
[Kitap incelemesi] : “Harun Öğmüş, Kur’an Yorumunda Şiirin Yeri : (II/VIII. Asır Çerçevesinde), İstanbul: Türkiye Diyanet Vakfı İslâm Araştırmaları Merkezi (İSAM) Yay., İstanbul 2010."
(2012)
Şiir, “insanoğlunun en doğru, en iyi edimlerini öğrenmede sözlü dilin yüklendiği görevi yerine getiremeyişinden” doğar.1 Buna göre insanlar, ancak şiiri kullandıklarında kendilerini tam olarak ifade edebilmektedirler. ...