Ara
Toplam kayıt 5, listelenen: 1-5
Mantığın bir tefsir yöntemi olarak kullanılması: Muhammed Hâdimî’nin Enfâl Sûresinin 23. Âyetini tefsiri
(2015)
Mantığın ilimler üzerinde bağlayıcı bir üst disiplin oluşundan sonra yöntemlerinin çeşitli alan- larda kullanıldığı görülmektedir. Mantık İslam ilimlerinin birçoğunda tanımlama, ölçme ve de- ğerlendirme yapılırken ...
Makâsıd ve maslahat merkezli bir okuma: Necmettin Erbakan örneği
(Asos Eğitim Bilişim Danışmanlık / Akademik İletişim, 2017)
İslam Hukuk Tarihinde, Şâtıbî’den sonra İslam hukukçularının büyük ölçüde Makâsıdu’ş- şeriâ teorisini uyguladıkları söylenebilir. Makâsıdu’ş-şeriâ naslarda yer alan dinî ve amelî hükümlerin gayeleri anlamına gelmektedir. ...
İstidlâl biçimlerinin ve farklı düşünce tarzlarının tefsire etkisi: وَمَاخَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّالِيَعْبُدُونِ âyeti örneği
(İlim Yayma Vakfı, 2017)
Müfessirler bir âyeti ele alırken birçok ilimden yararlanır. Kur'ân ilimleri, fıkıh usûlü ve belagat bu ilimlerin başında gelir. Müfessirin âyeti yorumlamasında kullandığı usûlün etkileri açıkça görülür. Müfessirin yorumunu ...
Bir felsefî tefsir örneği olarak Muhammed Hâdimî’nin İbn Sina’ya ait İhlas Suresi tefsirine haşiyesi
(Hitit Üniversitesi, 2013)
Varlık, varlığın birliği ve Allah’ın zâtı konularına yer verilen İhlâs Suresi’ni tefsir edenlerden biri İbn Sînâ’dır. İbn Sînâ’nın İhlâs Suresi Tefsiri nasların felsefe ve mantık kurallarıyla yorumlandığı felsefî tefsirlerin ...
Yakın dönemde el-Burhân ve el-İtkân’a yöneltilen tenkitler
(Hitit Üniversitesi, 2013)
Kur’an ilimleri başlıklı eserlerin şekil ve muhtevalarının oluşumunda Zerkeşî’nin (ö.794/1392) el-Burhân fi ulûmi'l-Kur'ân’ı ile Suyûtî’nin (ö.911/1505) el-İtkân fi ulûmi’l-Kur’an’ının önemli bir etkisi vardır. Aynı zamanda ...