Başlık için Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü listeleme
Toplam kayıt 116, listelenen: 21-40
-
Din görevlilerinde mesleki doyum: Çorum il merkezi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2013-06)Meslek, insan hayatının en önemli boyutlarından birini oluşturmaktadır. İnsan, gününün önemli bir kısmını işte geçirmektedir. Bu bakımdan bireylerin meslekî tatmin düzeyi, hem işin hedefine ulaşması hem de hayattan zevk ... -
Din görevlilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları: Çorum örneği
(2021)Toplumsal cinsiyet, toplumsal olarak belirlenen kadın ve erkek rollerini, sorumluluklarını ifade eden bir kavramdır. Toplumun yapısı, dini algılayış, zaman, etnik yapı, aile yapısı gibi faktörler toplumsal cinsiyet rollerini ... -
Din ve Toplum Üzerine Yazılar
(Lambert Academic Publishing, 2021)“Din ve Toplum Üzerine Yazılar” başlıklı bu edit kitap, çeşitli tarihlerde din sosyoloji alanında danışmanlığımda tamamlanan yüksek lisans tez öğrencilerimin tezlerinden ürettikleri çalışmalardan oluşmaktadır. -
Dine normatif ve popüler tarzı yaklaşım “bir dini yönelim ölçeği denemesi"
(Hitit Üniversitesi, 2009-06)Dindarlık, toplumsal alanda, dini inanç ve uygulamalara yönelik düşünüş, duyuş ve davranış tarzı biçiminde tezahür etmektedir. Böylece, bireyin dini yönelimi de, çeşitli zihniyet kalıpları içerisinde operasyonelleştiri ... -
Diyalog mu tebliğ mi? Hz Peygamberin diyalog örneği olarak sunulan bazı uygulamaları üzerine bir değerlendirme
(Abdülkadir Okumuşlar, 2007)Bu çalışmada bugün anlaşıldığı şekliyle dinlerarası diyalogun ve mahiyetinin ne olduğu ortaya konularak Hz Peygamberin diğer din mensuplarına yönelik tavrının kendi doğruluğu ve haklılığından bahsetmeksizin ötekini dinleme, ... -
DİTİB'in din eğitimi faaliyetleri üzerine bir değerlendirme
(Hitit Üniversitesi, 2015)Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın bulunduğu Avrupa ülkelerindeki Büyükelçilikler nezdinde ‘Din Hizmetleri Müşavirlikleri’ adı altında yurt dışı teşkilatları bulunmaktadır. Bu kapsamda, ... -
Effects of second step curriculum on behavioral and academic outcomes in 5th and 8th grade students: A longitudinal study on character development
(Children's Research Center, 2016)School-based programs designed to reduce problem behaviors, increase prosocial behaviors, and improve academic achievement have often been characterized as social-emotional learning or character development (education) ... -
Erdem Etiği ve Rüyadaki Etik Sorumluluk
(Dem Yayınları, 2022)Erdem kavramı ‘iyiye yönelik olan’ anlamına gelmekle birlikte ahlaki olarak doğru olanları yapıp yanlış olanı yapmamak demektir. İyiye yönelik olmak elbette bir seçim ve irade gerektirmektedir. Seçimlerimiz ise bilgiyle ... -
An essay of meta-analysis on seeking identity of Euro-Turks
(Transnational Press London, 2016-09)The concept of ‘Double-Consciousness’ is a significant conceptualization based on a study named ‘The Souls of Black Folk’ published in 1903 by an Afro-American Sociologist W. E. B. Du Bois. He uses double-consciousness ... -
Etik ve pedagoji: Platon eksenli bir değerlendirme
(Zonguldak Bülent Ecevit Üniversitesi Yayınları, 2018)“İnsan doğası gereği nasıl bir varlıktır?” sorusu felsefe tarihinde ilkçağdan günümüze tartışılan temel problemlerden birisidir. Bu soruya verilen cevaplar bağlamında insanın doğasının felsefi, bilimsel ve teolojik ... -
Family and school influences on youths' behavioral and academic outcomes: Cross-level lnteractions between parental monitoring and character development curriculum
(Routledge, 2017)The authors examined the joint (interactive) roles of the Second Step curriculum (a validated social-emotional learning and bullying prevention program; Committee for Children, Seattle, WA) and parenting practices on ... -
Farabi'nin medeniyet tasavvuru ve kurucu metni olarak -İhsâu'l-Ulum- adlı eserinin tahlili
(2015)Farabi, İslam felsefesinin Meşşai (peripatetic) akımının kurucu âlimidir. İslamiyet'in o dönemdeki önemli kültür ve medeniyetlerle yüzleşmesi ve kendine özgü bir bilgi-bilim tasavvuru kurgulaması, ilimler tasnifi yapması ... -
Fârâbî ve İbn Sînâ'ya göre meâd meselesi
(2010)Bu çalışmada insanî nefislerin bedenden ayrılışı sonrası durumu Fârâbî ve İbn Sînâ’ya göre incelendi. Bu iki düşünürü seçmedeki maksadımız, Meşşâî ekole mensup olmaları ve düşüncelerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya ... -
" Felsefe Mecmuası " üzerine bir araştırma
(Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2015-11)Bu çalışmada, Türkiye’de yayımlanan ilk felsefe dergilerinden biri olan Felsefe Mecmuası’nın yayın hayatına giriş serüveni, metin olarak organizasyonu ve fiziksel görünümü araştırılmıştır. Ayrıca, dergideki felsefî metinlerin ... -
"Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü?
(Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, 2016)Felsefi disiplinlerin bireysel, toplumsal unsurları inceleyip, kişinin kendini tanıma süreci ile Rabbini de tanıyacağını, kendisiyle barışık bir nesil yetiştirmeye katkı sağlayacağını vurgulamak gerekir. Felsefi ... -
Four Motivations of Conversion to Islam: Japanese Muslims
(Erciyes Üniversitesi, 2022)In this study, the phenomenon of conversion is analysed in the context of the experiences of Japanese Muslim converts. The purpose of this study is to understand the processes leading to conversion to Islam among Japanese ... -
Geçmiş, şimdi ve gelecek: gerçekten zaman var mı?
(Düşünbil, 2018-06)“Zaman nedir?” diye sorduğumuzda aslında zamanın bir var olma gerçeğinden yola çıktığımızı söyleyebiliriz. Zamanın ne olduğu problemi dış dünyada var olduğu düşünülen bir zaman gerçekliğinden hareketle tartışılmıştır. Peki ... -
Gençlerin dindarlık algısı üzerine uygulamalı bir çalışma -Samsun il merkezi örneği-
(Ondokuz Mayıs Üniversitesi, 2014)Bu araştırmada, Samsun il merkezinde ikamet etmekte olan 14-21 yaş arası ergenlerin/gençlerin dini yönelimlerinin, cinsiyete, Samsun’da ikamet edilen semte ve sosyo-ekonomik tabakaya göre farklılaşıp farklılaşmadığı ... -
Gençlik ve aile içi iletişim – Çorum Anadolu İmam Hatip Lisesi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016)Sosyal bilimlerin en önemli konularından birisi olan aile içi iletişim ve ergenlik dönemi bu çalışmada imam hatip lisesi öğrencileri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamız 2015-2016 Eğitim öğreti yılında Çorum Anadolu İmam ... -
Gerekçelendirme, epistemik seviyeler ve kesin bilgi: Farabî ve Chisholm karşılaştırması
(2010)“Gerekçelendirme, doğru inancı bilgi yapar mı?” ve “Kesin bilgi mümkün müdür?” soruları epistemolojinin temel tartışmalarıdır. Chisholm bunlara “epistemik seviyeler” kavramsallaştırması ile cevap verir ve bilginin kesinlik ...