Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 79, listelenen: 9-28
-
Deleuzian conceptualizaion of "Agency": Muslim women questions
(Cumhuriyet University, 2019)Abstract: There are many studies about whether Muslim women are oppressed or emancipated by Islamic traditions. Some claim that Islamic traditions, such as the headscarf, oppress women while others want to prove that these ... -
“Der Begriff der Zeit” Üzerine
(2021)‘Heidegger Gesamtausgabe’, Vittorio Klostermann tarafından düzenlenen, Alman filozof Martin Heidegger’in derlenmiş tüm eserleri için kullanılan bir terimdir. Tüm külliyat dört büyük bölümle sınıflandırılmıştır. ‘Der Begriff ... -
Descartes ve Ryle' de 'Zihin-Beden ilişkisi' ve 'Öteki zihinler' sorunu
(FLSF (Felsefe ve Sosyal Bilimler Dergisi), 2020)Benlik bilgisi, zihin ve bilinç tartışmalarının ilk ve en önemli durağı 17.yy ve Descartes’tır. Zihinsel ve fiziksel olanın ayrımını ortaya koymaya çalışan Descartes, uzun yıllar sürecek olan bir tartışmayı da başlatmaktadır. ... -
Developing a School Improvement Scale to Transform Education into being Sustainable and Quality Driven
(SAGE PUBLICATIONS INC, 2023)This research aims to develop a school improvement scale determining the current levels and obtaining data for improvement. The need for a valid and reliable scale in process-oriented school improvement studies makes this ... -
Dijital oyunlarda islamofobik unsurlar
(Bingöl Üniversitesi, 2022)Günümüzde, İslamofobinin empoze edilmesinde çeşitli ortamlar kullanılmaktadır. Medya, sosyal medya, gazete, dizi ve filmler gibi birçok ortam üzerinden İslamofobi savunuculuğu yapılabildiği gibi, dijital oyunlar üzerinden ... -
Din görevlileri ve Kur'an kursu öğreticilerinin tükenmişlik düzeyleri
(Yavuz Ünal, 2010)Tükenmişlik sendromu; işi gereği insanlarla yoğun ilişki içerisinde olan bireylerde görülen, duygusal tükenme, duyarsızlaşma ve kişisel başarı hissinin kaybı şeklinde üç boyutu olan bir sendromdur. Araştırmamızın amacı ... -
Din görevlilerinde mesleki doyum: Çorum il merkezi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2013-06)Meslek, insan hayatının en önemli boyutlarından birini oluşturmaktadır. İnsan, gününün önemli bir kısmını işte geçirmektedir. Bu bakımdan bireylerin meslekî tatmin düzeyi, hem işin hedefine ulaşması hem de hayattan zevk ... -
Din görevlilerinin toplumsal cinsiyet rollerine ilişkin tutumları: Çorum örneği
(2021)Toplumsal cinsiyet, toplumsal olarak belirlenen kadın ve erkek rollerini, sorumluluklarını ifade eden bir kavramdır. Toplumun yapısı, dini algılayış, zaman, etnik yapı, aile yapısı gibi faktörler toplumsal cinsiyet rollerini ... -
Dine normatif ve popüler tarzı yaklaşım “bir dini yönelim ölçeği denemesi"
(Hitit Üniversitesi, 2009-06)Dindarlık, toplumsal alanda, dini inanç ve uygulamalara yönelik düşünüş, duyuş ve davranış tarzı biçiminde tezahür etmektedir. Böylece, bireyin dini yönelimi de, çeşitli zihniyet kalıpları içerisinde operasyonelleştiri ... -
Diyalog mu tebliğ mi? Hz Peygamberin diyalog örneği olarak sunulan bazı uygulamaları üzerine bir değerlendirme
(Abdülkadir Okumuşlar, 2007)Bu çalışmada bugün anlaşıldığı şekliyle dinlerarası diyalogun ve mahiyetinin ne olduğu ortaya konularak Hz Peygamberin diğer din mensuplarına yönelik tavrının kendi doğruluğu ve haklılığından bahsetmeksizin ötekini dinleme, ... -
DİTİB'in din eğitimi faaliyetleri üzerine bir değerlendirme
(Hitit Üniversitesi, 2015)Diyanet İşleri Başkanlığı’nın, yurtdışında yaşayan vatandaşlarımızın bulunduğu Avrupa ülkelerindeki Büyükelçilikler nezdinde ‘Din Hizmetleri Müşavirlikleri’ adı altında yurt dışı teşkilatları bulunmaktadır. Bu kapsamda, ... -
Effects of second step curriculum on behavioral and academic outcomes in 5th and 8th grade students: A longitudinal study on character development
(Children's Research Center, 2016)School-based programs designed to reduce problem behaviors, increase prosocial behaviors, and improve academic achievement have often been characterized as social-emotional learning or character development (education) ... -
Family and school influences on youths' behavioral and academic outcomes: Cross-level lnteractions between parental monitoring and character development curriculum
(Routledge, 2017)The authors examined the joint (interactive) roles of the Second Step curriculum (a validated social-emotional learning and bullying prevention program; Committee for Children, Seattle, WA) and parenting practices on ... -
Farabi'nin medeniyet tasavvuru ve kurucu metni olarak -İhsâu'l-Ulum- adlı eserinin tahlili
(2015)Farabi, İslam felsefesinin Meşşai (peripatetic) akımının kurucu âlimidir. İslamiyet'in o dönemdeki önemli kültür ve medeniyetlerle yüzleşmesi ve kendine özgü bir bilgi-bilim tasavvuru kurgulaması, ilimler tasnifi yapması ... -
Fârâbî ve İbn Sînâ'ya göre meâd meselesi
(2010)Bu çalışmada insanî nefislerin bedenden ayrılışı sonrası durumu Fârâbî ve İbn Sînâ’ya göre incelendi. Bu iki düşünürü seçmedeki maksadımız, Meşşâî ekole mensup olmaları ve düşüncelerinin benzer ve farklı yönlerini ortaya ... -
" Felsefe Mecmuası " üzerine bir araştırma
(Çankırı Karatekin Üniversitesi, 2015-11)Bu çalışmada, Türkiye’de yayımlanan ilk felsefe dergilerinden biri olan Felsefe Mecmuası’nın yayın hayatına giriş serüveni, metin olarak organizasyonu ve fiziksel görünümü araştırılmıştır. Ayrıca, dergideki felsefî metinlerin ... -
"Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü?
(Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı, 2016)Felsefi disiplinlerin bireysel, toplumsal unsurları inceleyip, kişinin kendini tanıma süreci ile Rabbini de tanıyacağını, kendisiyle barışık bir nesil yetiştirmeye katkı sağlayacağını vurgulamak gerekir. Felsefi ... -
Four Motivations of Conversion to Islam: Japanese Muslims
(Erciyes Üniversitesi, 2022)In this study, the phenomenon of conversion is analysed in the context of the experiences of Japanese Muslim converts. The purpose of this study is to understand the processes leading to conversion to Islam among Japanese ... -
Geçmiş, şimdi ve gelecek: gerçekten zaman var mı?
(Düşünbil, 2018-06)“Zaman nedir?” diye sorduğumuzda aslında zamanın bir var olma gerçeğinden yola çıktığımızı söyleyebiliriz. Zamanın ne olduğu problemi dış dünyada var olduğu düşünülen bir zaman gerçekliğinden hareketle tartışılmıştır. Peki ... -
Gençlik ve aile içi iletişim – Çorum Anadolu İmam Hatip Lisesi örneği
(Hitit Üniversitesi, 2016)Sosyal bilimlerin en önemli konularından birisi olan aile içi iletişim ve ergenlik dönemi bu çalışmada imam hatip lisesi öğrencileri bağlamında ele alınmıştır. Çalışmamız 2015-2016 Eğitim öğreti yılında Çorum Anadolu İmam ...