Başlık için İşletme Bölümü listeleme
Toplam kayıt 49, listelenen: 44-49
-
Tedarikçi Seçiminde Bulanık Esnek Kümeler Teorisi
(2021)Tedarikçi seçimi, işletmeler için hayati önem taşıyan stratejik kararlardan biridir. Günümüz işletmelerinin rekabet koşulları ise hem ulusal hem uluslararası düzeyde gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Yoğun rekabetin yaşandığı ... -
Toplam kalite yönetiminin mavi yakalı işgören motivasyonu üzerindeki etkisi: mobilya sektöründe ampirik bir araştırma
(Celal Bayar Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada, çalışanları motive eden faktörlerden biri olacağı varsayılan “Toplam Kalite Yönetimi”nin “motivasyon” üzerindeki etkisi incelenerek, mobilya sektörüne yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış ve araştırmacılar ... -
Turizm pazarlamasında yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Sinop ili örneği
(Hitit Üniversitesi, 2017)Çalışmanın amacı, Sinop iline tatile gelen yerli turistlerin turizm talebi üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmanın ana kütlesini Sinop İli merkezinde ... -
Türkiye ve Rusya arasındaki “uçak krizinin” Borsa İstanbul Gıda, İçecek ve Turizm Endeksleri üzerine etkisi
(Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)24 Kasım 2015 tarihinde Suriye sınırında, sınır ihlali yapan Rus savaş uçağının Türk savaş uçakları tarafından düşürülmesi iki ülke ilişkileri açısından ciddi sorunlara neden olmuştur. Olay sonrasında Rusya, Türkiye ile ... -
X ve Y kuşağının liderlik davranışı açısından karşılaştırılması
(Ege Üniversitesi, 2018)Son dönemlerde yönetim yazınında etkili olan kavramlardan birisi de kuşaklarda meydana gelen değişimlerdir. Popüler yönetim magazinleri kuşakların farklılaşmasına vurgu yaparken akademik dergiler ise bu kavramın bilimsel ... -
Yerel tekstil ve hazır giyim işletmelerinin orijinal marka üretim düzeyi ve ihracat performanslarında orijinal tasarım üretiminin rolü: Çorum tekstil sektörü'deki işletmelere yönelik bir uygulama
(2014)Çalışmanın amacı, Çorum tekstil ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin, orijinal tasarım üretimini gerçekleştirme düzeylerinin, işletmelerin orijinal marka üretimi ve ihracat performansları ile ilişkisini ...