Başlık için Makale Koleksiyonu listeleme
Toplam kayıt 47, listelenen: 39-47
-
Sermaye yoğunlaşmasının firma performansı üzerine etkisi: BİST gıda ve içecek endeksi uygulaması
(2015)Mülkiyet yapısında ki yoğunlaşma veya sermayenin sahiplik yapısı ile firma performansı arasındaki ilişki, uzun yıllardır tartışılmakta ve dikkatle incelenmektedir. Bu perspektifte çalışmanın amacı, BİST Gıda ve İçecek ... -
Sosyal medya kullanıcılarının marka farkındalık düzeylerine göre sosyal sorumluluk proje farkındalıkları arasındaki farklılıklarının belirlenmesi: Eti kurumsal sosyal sorumluluk projeleri üzerine bir araştırma
(Hitit Üniversitesi, 2016)Günümüz tüketicileri sadece ürün ve hizmet kalitesiyle yetinmemekte bunun yanı sıra tüketici tercihlerinde kurumsal imaj ve marka imajını da göz önünde bulundurmaktadırlar. Bu nedenle işletmelerin tüketici zihninde yer ... -
Tahminleme Tekniklerinin Bulanık Esnek Kümeler Üzerinde Birleştirilmesi: BIST 100 Uygulaması
(2021)Gelecekteki belirsizlik insanoğlunu tarih boyunca korkutmuş ve insanoğlu da bu duruma karşılık, belirsizliği azaltmak veya onu ortadan kaldırabilmek için faklı yöntemler kullanmıştır. Gelecek olayların ve şartların daha ... -
Tedarikçi Seçiminde Bulanık Esnek Kümeler Teorisi
(2021)Tedarikçi seçimi, işletmeler için hayati önem taşıyan stratejik kararlardan biridir. Günümüz işletmelerinin rekabet koşulları ise hem ulusal hem uluslararası düzeyde gün geçtikçe zorlaşmaktadır. Yoğun rekabetin yaşandığı ... -
Toplam kalite yönetiminin mavi yakalı işgören motivasyonu üzerindeki etkisi: mobilya sektöründe ampirik bir araştırma
(Celal Bayar Üniversitesi, 2008)Bu çalışmada, çalışanları motive eden faktörlerden biri olacağı varsayılan “Toplam Kalite Yönetimi”nin “motivasyon” üzerindeki etkisi incelenerek, mobilya sektörüne yönelik uygulamalı bir araştırma yapılmış ve araştırmacılar ... -
Turizm pazarlamasında yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi: Sinop ili örneği
(Hitit Üniversitesi, 2017)Çalışmanın amacı, Sinop iline tatile gelen yerli turistlerin turizm talebi üzerinde etkili olan faktörlerin belirlenmesidir. Çalışmanın verileri anket yöntemiyle elde edilmiştir. Çalışmanın ana kütlesini Sinop İli merkezinde ... -
Türkiye ve Rusya arasındaki “uçak krizinin” Borsa İstanbul Gıda, İçecek ve Turizm Endeksleri üzerine etkisi
(Uludağ Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 2017)24 Kasım 2015 tarihinde Suriye sınırında, sınır ihlali yapan Rus savaş uçağının Türk savaş uçakları tarafından düşürülmesi iki ülke ilişkileri açısından ciddi sorunlara neden olmuştur. Olay sonrasında Rusya, Türkiye ile ... -
X ve Y kuşağının liderlik davranışı açısından karşılaştırılması
(Ege Üniversitesi, 2018)Son dönemlerde yönetim yazınında etkili olan kavramlardan birisi de kuşaklarda meydana gelen değişimlerdir. Popüler yönetim magazinleri kuşakların farklılaşmasına vurgu yaparken akademik dergiler ise bu kavramın bilimsel ... -
Yerel tekstil ve hazır giyim işletmelerinin orijinal marka üretim düzeyi ve ihracat performanslarında orijinal tasarım üretiminin rolü: Çorum tekstil sektörü'deki işletmelere yönelik bir uygulama
(2014)Çalışmanın amacı, Çorum tekstil ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin, orijinal tasarım üretimini gerçekleştirme düzeylerinin, işletmelerin orijinal marka üretimi ve ihracat performansları ile ilişkisini ...