Tez Koleksiyonu
Recent Submissions
-
Gıda perakendeciliği sektöründe tüketicilerin yeniden satın alma kararları üzerinde mağaza atmosferi unsurlarının etki düzeyi farklılıklarının belirlenmesi: EEG ve göz izleme yöntemlerine dayalı deneysel bir araştırma
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Pazarlama araştırmacıları uzun yıllar boyunca, tüketicileri rasyonalite kavramı altında değerlendirmiştir. Günümüzde ise, tüketicilerin demografik, psikografik, duygusal özelliklerini esas alan pazarlama stratejileri ... -
Mesleki ve teknik anadolu liselerinde muhasebe eğitiminin mevcut durumu, muhasebe eğitiminden beklentiler ve karşılaşılan sorunlar: Çorum ili örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Küreselleşmenin etkisiyle, teknolojide yaşanan hızlı gelişmeler sonucunda sanayileşme ve ticaretin gelişmesi ile nitelikli insan gücüne duyulan ihtiyaç gün geçtikçe hızla artmaktadır. Nitelikli insan gücü eğitiminin ilk ... -
X ve Y kuşağı mensubu öğretmenlerin mesleki etik algılarının karşılaştırılmasına ilişkin bir alan araştırması
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)X ve Y Kuşağı Mensubu Öğretmenlerin Mesleki Etik Algılarının Karşılaştırılmasına İlişkin Bir Alan Araştırması, Yüksek Lisans, Çorum, 2018. Etik kuralları; belli yasa, kural, ilke ya da yöntemlere ulaşılması için bir araç ... -
Sosyal ağ sitelerindeki reklamların tüketicilerin satın alma davranışlarına etkisi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Son yıllarda teknolojinin gelişmesi ve internet kullanımının artmasıyla birlikte tüketiciler zamanının büyük bir kısmını sosyal ağ sitelerinde geçirmeye başlamıştır. Tüketici tercihlerinin değişimini takip eden işletmeler ... -
Terör saldırılarının finansal piyasalara etkisi: Borsa İstanbul 100 Endeksi üzerine bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Yatırımcıların finansal piyasalarda rasyonel hareket ettikleri görüşüne dayanan ve Eugene Fama tarafından ortaya atılan Etkin Piyasalar Hipotezine göre, piyasa da oluşan bilgiler anında fiyatlara yansımaktadır. Bilgilerin ... -
Stresin çalışanların işletmeye bağlılığına etkileri: Kamu kuruluşlarında bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2018)Kurumlar belirli amacı gerçekleştirmek için kurulmuş, birimleriyle birbirine sımsıkı bağlı sistem yapısı içerisinde çalışırlar. Söz konusu sistem olduğunda onu meydana getiren öğelerden her birinin diğerinden etkilenmesi ... -
İş analizinin iş sağlığı ve güvenliği açısından önemi: Çorum imalat sanayinde bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Bu araştırmanın amacı, Çorum Organize Sanayi Bölge Müdürlüğüne kayıtlı imalat işletmelerinde iş analizi yapan işletmeler ile iş analizi yapmayan işletmeler arasında iş sağlığı ve güvenliği uygulamaları bakımından anlamlı ... -
Sınav takvimi atama / çizelgeleme problemlerine yazılımsal bir çözüm denemesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2017)Üniversitelerde sınav programı hazırlamak oldukça zor bir iştir. Genellikle klasik yöntemlerle ve elle yapıldığından çok fazla vakit ve enerji kaybına sebep olmaktadır. Sınav programı hazırlarken uyulması gereken kısıtlar ... -
X, Y, Z kuşağı tüketicilerinin yeniden satın alma kararı üzerinde algılanan marka denkliği öğelerinin etki düzeyi farklılıklarının nörogörüntüleme tekniklerinden elektroensefalografi(EEG) ve göz izleme yöntemleriyle belirlenmesine dair deneysel bir çalışma
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Pazarlama araştırmacılarının tüketicilerin çeşitli özelliklerini dikkate alarak gerçekleştirdikleri faaliyetler ürün ve hizmet satışlarının artırılmasında önemli bir yere sahiptir. Bu özelliklerin arasında tüketici ... -
Turizm pazarlamasında tüketicilerin turistik satın alma kararı üzerinde etkili olan web sitesi tasarım özelliklerinin nörogörüntüleme yöntemlerinden elektroensefalografi (EEG) ve göz izleme yöntemleriyle belirlenmesine dair deneysel bir çalışma
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Turizm Pazarlamasında turistik ürünü satın alırken tüketiciler, ürün hakkında detaylı bilgiyi internet üzerinden toplamaktadırlar. Topladıkları bilgi sayesinde turistik ürünü satın almakta ve o ürün hakkında bir fikir ... -
Kadınların çalışması, Çorum'da imalat sektöründe çalışan kadınların çalışma hayatında yaşadığı sorunların verimliliğe etkisi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Tarih boyunca kadınlar, üretimin her aşamasında çalışmışlardır. Ülke ekonomisine ve aile ekonomisine olumlu yönde katkıları olan kadınlar, işgücü piyasasındaki bugünkü konumlarını zorlu mücadeleler sonucu elde etmişlerdir. ... -
AHP yöntemi ile Çorum şehrinde AVM kuruluş yeri seçimi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)AHP Yöntemi İle Çorum Şehrinde AVM Kuruluş Yeri Seçimi, Yüksek Lisans Tezi, 2016. Bu tez çalışmasında Çorum şehir merkezinde çok kriterli karar verme tekniklerinden biri olan AHP tekniği ile AVM kuruluş yeri tespiti yapılması ... -
Şehir endekslerinin finansal performanslarının ölçülmesi ve değerlendirilmesi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Menkul kıymetlerin performanslarının ölçülmesi literatürde sıklıkla karşılaşılan bir olgu olup, gerek yatırımcılar gerekse de fon sahipleri, yatırım yaptıkları ya da yapacakları kıymetlerin geçmiş performanslarını bilmek ... -
Finansal bilgi manipülasyonu ve manipülasyon tespitine yönelik BIST'te bir uygulama
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Finansal Bilgi Manipülasyonu: işletmenin performansını olduğundan farklı göstermek için yöneticiler tarafından finansal bilgilerin değiştirilmesi, işletme çıkarları için piyasaya yanlış yanıltıcı haberler sunulması şeklinde ... -
Duygusal zekâ'nın örgütsel vatandaşlık davranışına etkisi
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Bu çalışmada ana sınıfı öğretmenlerinin duygusal zekâ düzeylerinin örgütsel vatandaşlık davranışına etki edip etmediği incelenmiştir. Araştırmanın ilk bölümünde duygusal zekâya ilişkin bilgilere yer verilmiştir. İkinci ... -
Yeşil pazarlamada karbon ayak izi kavramının değerlendirilmesi : Çorum İli'nin Dünya üzerindeki karbon ayak izinin belirlenmesi üzerine bir alan araştırması
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Dünyamızda giderek artan çevre kirliği, geri dönüşü olmayan tahribatlara sebep olmaktadır. Burada en büyük rolü ise ihtiyaçlarımız adına yaptığımız üretimler ve tüketimler oynamaktadır. 1980'li yıllarda geleneksel pazarlamanın ... -
Yöneticilerin liderlik tarzlarına ilişkin çalışan algıları, ÇEDAŞ grup şirketleri örneği (Çorumgaz, Sürmeligaz, Kargaz)
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2016)Organizasyonların idari kısımlarında görev yapan insanların nasıl bir liderlik tarzını benimsedikleri ve astlarının onları nasıl algıladıkları, astlarının davranışları ve organizasyona dair tavırları ile ilgili belirleyici ... -
Kriz dönemlerinde işletmelerin çalışanlara yönelik kariyer yönetimi uygulamaları üzerine bir araştırma: Çorum il örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Küreselleşme ve iletişim teknolojilerinin gelişmesi ile birlikte işletmeler, eskiye oranla çok kısa aralıklarla ekonomik krizlerin etkisi altına girmektedir. Krizin oluşum nedenleri her zaman ekonomik faktörlerden ... -
Yerli turistlerin turizm pazarlamasına yönelik talep düzeylerini etkileyen faktörlerin yeniden satın alma davranışlarına etkisi: Sinop ili örneği
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yazılan bu çalışma kapsamında öncelikle turizm talebini etkileyen faktörler belirlenerek bu faktörlerin yerli turistlerin turizm pazarlaması ... -
Bankacılık sektöründe kamu ve özel bankaların finansal performanslarının karşılaştırılması
(Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 2015)Bankacılık sektörünün, Türkiye'deki tarihine bakıldığında, iniş çıkışlarla dolu bir geçmiş söz konusudur. Dönem dönem yaşanan krizler, ülke ekonomisinin kaderinde aktif bir rol oynamıştır. Ekonominin kırılgan yapısını ...