Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalnız, Münevver
dc.date.accessioned2019-03-22T08:48:48Z
dc.date.available2019-03-22T08:48:48Z
dc.date.issued2012
dc.date.submitted2012-02-08
dc.identifier.citationYalnız, M. (2012). 12. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının hikaye yöntemi ile anlatımı (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/236
dc.description.abstractDin eğitimi ve öğretimi, bireylere dini bilgi vererek onları din konusunda yeterli seviyeye ulaştırmaya çalışır. Bu hedef doğrultusunda bireylerin gelişim seviyesine uygun olarak çeşitli yöntem ve teknikleri kullanır. Eğitimin hedeflediği amaca ulaşabilmesi için verilmek istenen bilgi, uygun bir yöntemle bireye sunulmalıdır. Araştırmamızda din eğitimi ve öğretiminde kullanılacak başlıca yöntem ve teknikler hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca bireyler üzerinde çok etkili olan ve bilgi seviyesi, yetişme tarzı, bulunduğu ortam ne olursa olsun her bireyin etkisi altında kaldığı hikâye yöntemi ve özellikleri ayrıntılı olarak açıklanmıştır. Çalışmamızda hikâye yöntemiyle ders işleniş örneklerine yer verilmiş, konularla ilişkilendirilmiştir. Bunun sonucunda da dersin zenginleştiği ve öğrencilerin derse daha çok ilgi gösterdikleri, aynı zamanda gençler için örnek alma ve özdeşleşmeyi sağladığı anlaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractReligious education strives to take individuals onto adequate level in religion by giving religious knowledge. In line with this target, it uses diverse methods and techniques proper to individuals? development process. The information desired to be given in order to reach the goal that education aimed should be presented by a proper way. In our research information has been given about primary methods and techniques which are used in religious education. In addition, story method has been explained in detail, which is influential on individuals who are impressed by it regardless their knowledge level, upbringing way and the environment they settled. In our study, the samples of teaching a lesson by story method took place, and this has been linked with subjects. As a result of this, it was observed that the lesson developed, pupils took more interest in classes, and at the same time it provided youths to take samples and identification.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- İÇİNDEKİLER, iii -- KISALTMALAR, vii -- ÖNSÖZ, viii -- GİRİŞ, 1 -- 1. KONU VE ÖNEMİ, 1 -- 2. ÇALIŞMANIN AMACI, 2 -- 3. ÇALIŞMADA İZLENEN METOT, 3 -- 4. HİPOTEZLER, 4 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- EĞİTİM ÖĞRETİMDE YÖNTEMİN ÖNEMİ -- 1. EĞİTİM, 5 -- 1.1. Eğitimin Amacı, 6 -- 2. ÖĞRETİM, 7 -- 2.1. Öğretim İlkeleri, 9 -- 2.1.1. Amaca Dönüklük İlkesi, 8 -- 2.1.2. Öğrenciye Görelik İlkesi, 10 -- 2.1.3. Aktiflik İlkesi, 10 -- 2.1.4. Somuttan Soyuta İlkesi, 11 -- -- 2.1.5. Ekonomiklik İlkesi,12 -- 2.1.6. Yakından Uzağa İlkesi, 12 -- 2.1.7. Bilinenden Bilinmeyene İlkesi, 13 -- 2.1.8. Hayata Yakınlık İlkesi, 14 -- 2.1.9.Bütünlük İlkesi, 15 -- 2.1.10. Sosyallik İlkesi, 15 -- 2.1.11. Açıklık İlkesi, 16 -- 2.2. Eğitim-Öğretim İlişkisi, 17 -- 3. DİN EĞİTİMİNİN ÖNEMİ VE GAYESİ, 18 -- 4. ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ VE ÖZELLİKLERİ, 20 -- 4.1. Yöntem Kullanmanın Yararları, 22 -- 4.2. Yöntem ve Teknik Seçimiyle İlgili İlkeler, 23 -- 4.3. Yöntem Seçimini Belirleyen Etkenler, 24 -- 4.4. Kur’an-ı Kerimde Kullanılan Eğitim-Öğretim Metotları, 25 -- 4.5. Hz. Peygamberin Eğitim-Öğretim Metotları, 29 -- İKİNCİ BÖLÜM -- DİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİNDE KULLANILACAK BAŞLICA YÖNTEM -- VE TEKNİKLER -- 1. TAKRİR YÖNTEMİ, 34 -- 1.1. Üstün Yönleri, 35 -- 1.2. Eksik Yönleri, 37 -- 2. SORU CEVAP YÖNTEMİ, 39 -- -- 2.1. Eksik Yönleri, 39 -- 2.2. Üstün Yönleri, 39 -- 3. TARTIŞMA YÖNTEMİ, 42 -- 3.1. Üstün Yönleri, 42 -- 3.2. Eksik Yönleri, 43 -- 4. GRUP ÇALIŞMASI (KÜME) YÖNTEMİ, 44 -- 4.1. Üstün Yönleri, 45 -- 4.2. Eksik Yönleri, 47 -- 5. PROBLEM ÇÖZME YÖNTEMİ, 48 -- 5.1. Üstün Yönleri, 48 -- 5.2. Eksik Yönleri, 51 -- 6. ÖRNEK OLAY İNCELEMESİ YÖNTEMİ, 51 -- 6.1. Üstün Yönleri, 52 -- 6.2. Eksik Yönleri, 56 -- 7. BULDURMA (SOKRATES) YÖNTEMİ, 57 -- 7.1. Üstün Yönleri, 58 -- 7.2. Eksik Yönleri, 59 -- 8. CANLANDIRMA (DRAMATİZASYON) YÖNTEMİ, 60 -- 8.1. Üstün Yönleri, 61 -- 8.2. Eksik Yönleri, 62 -- -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- HİKÂYE YÖNTEMİ VE ÖZELLİKLERİ -- 1. HİKÂYE YÖNTEMİ, 64 -- 2.HİKÂYE YÖNTEMİNİN EĞİTİM-ÖĞRETİMDEKİ YERİ VE ÖNEMİ, 65 -- 3. HİKÂYELERİN DİN EĞİTİMİNDEKİ ÖNEMİ, 69 -- 4. KUR’AN’I KERİM VE HADİSLERDE KULLANILAN HİKÂYE YÖNTEMİ, 71 -- 5. KISSA – EĞİTİM İLİŞKİSİ, 72 -- 6. HİKÂYE – EMPATİ İLİŞKİSİ, 78 -- 7. HİKÂYE – METAFOR – EĞİTİM İLİŞKİSİ, 79 -- 8. HİKÂYELERİ KULLANIRKEN DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR, 82 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- 12. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ KİTAP MÜFREDATININ HİKÂYELERLE ÖĞRETİMİ -- 1. HİKÂYE YÖNTEMİYLE DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 1, 85 -- 2. HİKÂYE YÖNTEMİYLE DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 2, 88 -- 3. HİKÂYE YÖNTEMİYLE DERS İŞLENİŞ ÖRNEĞİ 3, 91 -- SONUÇ, 96 -- KAYNAKÇA, 98 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDin Eğitimien_US
dc.subjectYöntemen_US
dc.subjectHikâyeen_US
dc.subjectHikâye Yöntemien_US
dc.title12. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi müfredatının hikaye yöntemi ile anlatımıen_US
dc.title.alternativeExpression of story method in classes' culture of religion and moral knowledge lesson curriculumen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster