Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorDaldal, Kübra Müge
dc.date.accessioned2019-03-22T10:58:21Z
dc.date.available2019-03-22T10:58:21Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-05
dc.identifier.citationDaldal, K. M. (2013). Sosyal medyada mobil etiketleme farkındalığı: Sosyal medya tüketicileri üzerinde bir araştırma (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/239
dc.description.abstractTeknoloji alanında oluşan yenilik, pazarlama sektöründe çok çeşitli fırsat ve rekabet ortamı yaratmaktadır. Mobil telefon teknolojilerindeki ilerlemeler pazarlamacılar için potansiyel müşterilere ulaşmada yeni iletişim kanalları yaratmaktadır. Günümüz pazarlama anlayışında işletmeler, reklam kampanyalarının artan yatırım maliyetini azaltmak ve marka bağlılığı yaratmak için yeni yöntemler aramaktadır. Mobil kanallar yoluyla pazarlama anlayışı bu noktada önemli bir alternatiftir. Bu çalışma, sosyal medya tüketicilerinin mobil pazarlama uygulamalarından mobil etiketleme farkındalıklarını ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırma, sosyal medya tüketicileri üzerinde yapılmaktadır. Araştırmanın örneklem kütlesi Facebook, Twitter ve LinkedIn sosyal paylaşım sitelerinde bulunan tüketicilerden oluşmaktadır. İnternet üzerinde online olarak hazırlanan anket linki sosyal paylaşım sitelerinde paylaşılmış ve sosyal medya tüketicilerinin katılımıyla veriler toplanmıştır. Araştırmanın analizinde; frekans analizi, pearson korelasyon analizi, bağımsız iki yönlü t testi, iki yönlü varyans analizi (ANOVA) ve faktör analizi yöntemlerinden yararlanılarak, sosyal medya tüketicilerinin mobil etiketleme farkındalığı belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal medya tüketicilerinin mobil etiketleme farkındalık düzeylerinin düşük olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractInnovation of the field of technology creates wide range opportunities and a competitive environment on the marketing industry. Advances in mobile phone technology creates new channels of communication for marketing experts to reach potential customers. Enterprises of today's marketing concept are looking for new ways to reduce the cost of increased investment in advertising campaigns and to create brand loyalty. At this point, an understanding of marketing through mobile channels is an important alternative. This study is intended to present awareness of social media users about the mobile labeling as one of the mobile marketing application. The research carried out on social media consumers. The sample of the study is composed of the social networking websites users such of Facebook, Twitter and LinkedIn. The link to the online questionnaire on the Internet is shared social networking websites and collected with the participation of social media users. With the analysis of the study the awareness of social media users about mobile tagging is determined using the methods of frequency analysis, Pearson's correlation analysis, independent t test, two-way analysis of variance (ANOVA) and factor analysis. As a result of the research, it has been found out that awareness of social media consumers about mobile labeling is at the low level.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- İÇİNDEKİLER, iii -- Tablolar Listesi, vii -- Şekiller Listesi, xi -- ÖNSÖZ, xiii -- GİRİŞ, 1 -- 1.BÖLÜM: SOSYAL MEDYA -- 1.1.SOSYAL MEDYA KAVRAMI VE ÖZELLİKLERİ, 3 -- 1.1.1.Sosyal Medya Kavramı, 3 -- 1.1.2.Sosyal Medyanın Özellikleri, 5 -- 1.2.SOSYAL MEDYA TARİHİ, 7 -- 1.3.SOSYAL MEDYANIN AVANTAJLARI, 9 -- 1.4.SOSYAL MEDYA ORTAMLARI, 10 -- 1.4.1. İletişim Odaklı Sosyal Medya Ortamları, 10 -- 1.4.1.1.Bloglar(Ağ günceleri), 10 -- 1.4.1.2.Mikroblogging, 13 -- 1.4.1.3.Sosyal Ağ Hizmetleri, 18 -- 1.4.2.İşbirliği Ve Bilgi Paylaşımı Sağlayan Sosyal Medya Ortamları, 18 -- 1.4.2.1.Wiki siteleri, 18 -- 1.4.2.2.Sosyal İmleme Siteleri, 19 -- 1.4.3.İçerik Paylaşılan Sosyal Medya Ortamları, 20 -- 1.4.3.1.Fotoğraf ve Sanat Çalışmaları Paylaşım siteleri, 20 -- 1.4.3.2.Video, Müzik, ve Sesli Dosyaların Paylaşımını Sağlayan Siteler, 20 -- 1.4.3.3.Sunum Paylaşım Siteleri, 21 -- 1.4.3.4.Sanal Gerçeklik Siteleri, 21 -- 2. BÖLÜM: MARKA FARKINDALIĞI -- 2.1. MARKA FARKINDALIĞI KAVRAMI, 23 -- -- 2.2. MARKA FARKINDALIĞI UNSURLARI, 24 -- 2.3. FARKINDALIK PİRAMİDİ, 26 -- 2.4.MARKA FARKINDALIĞI YARATMA, 27 -- 2.5. MARKA FARKINDALIĞININ SAĞLANMASI, 29 -- 2.6. MARKA FARKINDALIĞI SAĞLAMAK İÇİN KULLANILAN YÖNTEMLER 30 -- 2.6.1. Anılmaya değer fark yaratmak, 30 -- 2.6.2. Bir slogan veya melodi kullanmak, 31 -- 2.6.3. Simge ile Karşılaşma ya da Sembol Oluşturma, 31 -- 2.6.4. Reklam Mesajları ya da Medyada Görünürlük, 31 -- 2.6.5.Etkinlik sponsorluğu, 32 -- 2.6.6.Marka genişletme, 32 -- 2.6.7.İpuçları kullanmak, 32 -- 2.6.8.Hatırlanma tekrar gerektirir, 33 -- 2.6.9.Hatırlanma Bonusu, 33 -- 2.7. MARKA FARKINDALIĞININ ÖLÇÜLMESİ, 34 -- 2.7.1.Marka Farkındalığının Bir Bileşeni Olarak Hatırlanırlığın Ölçümü, 34 -- 2.7.1.1. Destekli Marka Hatırlaması, 34 -- 2.7.1.2. Desteksiz Marka Hatırlaması, 35 -- 2.7.2. Marka Farkındalığının Ölçümü, 35 -- 3. BÖLÜM: MOBİLİTE VE MOBİL PAZARLAMA -- 3.1.MOBİLİTE KAVRAMI VE MOBİL İLETİŞİM, 38 -- 3.1.1.Mobilite Kavramı, 38 -- 3.1.2.Mobil İletişim, 40 -- 3.1.2.1.Mobil İletişim Kavramı, 40 -- 3.1.2.2.Mobil İletişim Araçları, 41 -- 3.1.2.2.1. Cep Telefonu, 42 -- 3.1.2.2.2. Akıllı Telefon( Smartphone), 42 -- 3.1.2.2.3. PDA (Avuç İçi Bilgisayarlar), 43 -- 3.1.2.2.4.Notebook (Diz Üstü Bilgisayar), 43 -- 3.1.2.2.5. Tablet Bilgisayarlar, 44 -- 3.1.2.2.6.GPS, 44 -- -- 3.2.MOBİL PAZARLAMA, 45 -- 3.2.1.Mobil Pazarlamanın Tanımı, 45 -- 3.2.2.Mobil Pazarlamanın Özellikleri, 46 -- 3.2.3.Mobil Pazarlama Ekosistemi, 48 -- 3.2.4. Mobil Pazarlama Amaçları, 49 -- 3.2.5. Mobil Pazarlamanın Avantajları ve Dezavantajları, 50 -- 3.2.6.Mobil Pazarlama Uygulamaları, 51 -- 3.2.6.1.Yaz, Yolla ve Kazan, 51 -- 3.2.6.2. Sms İle Oylama, 51 -- 3.2.6.3. Quiz ve yarışmalar, 52 -- 3.2.6.4. Mobil Oyunlar, 53 -- 3.2.6.5. MMS Uygulamaları, 53 -- 3.2.6.6. Mobil Etiket Uygulamaları, 53 -- 3.2.6.7. Mobil İnternet Uygulamaları, 53 -- 3.2.6.8. Toplu SMS Uygulamaları, 54 -- 3.2.6.9. Bluetooth ve RFID Uygulamaları, 54 -- 3.2.6.10. Konum Tabanlı Hizmetler, 55 -- 3.2.6.11.CRM Uygulamaları, 56 -- 4. BÖLÜM: MOBİL ETİKETLEME -- 4.1.MOBİL ETİKETLEMENİN TANIMI, TÜRLERİ VE KULLANIMI, 57 -- 4.1.1.Mobil Etiketlemenin Tanımı, 57 -- 4.1.2.Mobil Etiket Türleri, 58 -- 4.1.2.1. QR Kod, 58 -- 4.1.2.2. Data Matris Kod, 58 -- 4.1.2.3. Aztek Kod, 59 -- 4.1.2.4. Beetag kodlar, 59 -- 4.1.2.5. Microsoft-Tag, 60 -- 4.1.3. Mobil Etiketlerin Kullanımı, 60 -- 4.2. MOBİL ETİKETLEME ÖZELLİKLERİ, 63 -- 4.2.1. Bütün Yönlere (360o ) Yüksek Hızda Veri Okuma Özelliği, 63 -- 4.2.2. Hata düzeltme Özelliği, 63 -- -- 4.2.3. Sembollerin Bağlantılanma Özelliği, 64 -- 4.2.4.Kodun Gizlenebilme Özelliği, 64 -- 4.2.5.Kolay Çözümlenebilme Özelliği, 64 -- 4.3. MOBİL ETİKETLEME KULLANIMIN FAYDALARI, 65 -- 4.4.MOBİL ETİKETLEME UYGULAMALARI, 66 -- 4.4.1.Perakende Sektöründe Mobil Etiketleme Uygulamaları, 67 -- 4.4.2.Yayıncılık Sektöründe Mobil Etiketleme Uygulamaları, 73 -- 4.4.3.Taşımacılık Sektöründe Mobil Etiketleme Uygulamaları, 76 -- 4.4.4.Sağlık Sektöründe Mobil Etiketleme Uygulamaları, 80 -- 4.4.5.Mobil Etiketlerin Diğer Uygulama Alanları, 82 -- 5. BÖLÜM: SOSYAL MEDYADA MOBİL ETİKETLEME FARKINDALIĞI: SOSYAL MEDYA TÜKETİCİLERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA -- 5.1.ÇALIŞMANIN AMACI VE ÖRNEK HACMİNİN BELİRLENMESİ, 89 -- 5.2.ÇALIŞMANIN ANKET FORMUNUN HAZIRLANMASI, 89 -- 5.3.ÇALIŞMANIN MODELİ, 90 -- 5.5.ÇALIŞMANIN KAPSAMI VE KISITLARI, 92 -- 5.6.VERİLERİN ANALİZİ VE BULGULAR, 92 -- 5.6.1.Çalışmanın Modeline İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler, 93 -- 5.6.2.Sosyal Medya Tüketicilerinin Mobil Etiketleme Farkındalık Düzeyleri Üzerinde Etkili Olan Faktörlere İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler, 99 -- 5.6.3. Çalışmanın Hipotez Testleri, 105 -- 5.6.4.Sosyal Medya Tüketicilerinin Mobil Etiketleme Farkındalıkları Arasındaki Farklılıklara Dair Tanımlayıcı Analizler, 110 -- SONUÇ, 131 -- KAYNAKÇA, 134 -- EK 1. Online Anket Formu, 150 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPazarlamaen_US
dc.subjectMobil Etiketlemeen_US
dc.subjectKarekoden_US
dc.subjectSosyal Medyaen_US
dc.subjectMarka Farkındalığıen_US
dc.titleSosyal medyada mobil etiketleme farkındalığı: Sosyal medya tüketicileri üzerinde bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeThe awereness of mobile tagging in social media: A study on social media consumersen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster