Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorAkgün, Zuhal
dc.date.accessioned2019-03-26T14:14:02Z
dc.date.available2019-03-26T14:14:02Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-20
dc.identifier.citationAkgün, Z. (2018). Dijital pazarlamada C kuşağının dijital ürünleri benimseme düzeyi farklılıklarının belirlenmesine dair bir alan araştırması (Doktora Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/289
dc.description.abstractBu çalışma, Everett Rogers (1983) tarafından geliştirilen "Diffusion of Innovations- Yeniliklerin Yayılması" teorisi çerçevesinde C kuşağının dijital ürünleri benimsenme düzeyini araştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaçla benimseme çıktısı olarak dijital ürünleri kullanım niyeti, yeniliğin algılanan özellikleri, benimseyen (yenilikçi tüketici) kategorileri ve demografik özellikler bünyesinde değerlendirilmektedir. Araştırmada dijital oyunlar, video, mobil uygulamalar ve e-yayınlar dijital ürün olarak yer almaktadır. Dijital ürünlerin algılanan özelliklerinin benimseme düzeyine etkisi çalışmanın ana konusunu oluşturmaktadır. İnternet ile yaşayan ve dijital bir kuşağı temsil eden C kuşağının tanımlanmasına katkıda bulunmak çalışmanın amaçları arasında bulunmaktadır. Bireysel anlamda yenilikçilik düzeyi ve benimseyen (yenilikçi tüketici) kategorileri belirlenen C kuşağının, dijital ürünleri benimseme niyetinde benimseyen kategorileri ve demografik özellikler açısından farklılık olup olmadığı araştırılmaktadır. Nicel bir araştırma olarak tasarlanan çalışmada, araştırmacılar tarafından uyarlanan 4 farklı ölçek aracılığıyla veriler toplanmıştır. İstanbul ilinde, 15-29 yaş aralığında bireylerle yapılan yüz yüze anket yöntemiyle elde edilen 464 anket formunun verileri istatistiksel teknikler kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlara göre dijital ürünlerin algılanan göreceli üstünlük, uyumluluk, denenebilirlik ve gözlenebilirlik özellikleri benimseme düzeyini pozitif yönde etkilemektedir. Yenilikçiler ile erken benimseyenler kategorisinde yer alan C kuşağı üyelerinin dijital ürünleri benimseme düzeyi daha yüksektir. C kuşağı genel olarak yenilikçi bir profil çizmektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to investigate the adoption level of digital products of the Generation C, in the framework of "Diffusion of Innovations" theory developed by Everett Rogers (1983). For this purpose, intention to use of digital products (as the adoption output) is evaluated by the perceived attributes of innovation, the adopter (innovative consumer) categories and demographic characteristics. Digital games, video, mobile applications and e-publications are digital products in the research. The influence of the perceived characteristics of digital products on the level of adoption constitutes the main theme of the study. Among the purposes of the study is to contribute to the identification of the Generation C, which represents the digital generation living with internet. It is being investigated whether the Generation C, with individual level of innovation and adopter categories, is different in terms of the categories and demographics that are embracing the intention to adopt digital products. In a study designed as a quantitative research, data were collected through 4 different scales adapted by the researchers. The data of 464 questionnaires obtained by face-to-face interviews conducted by individuals in the age range of 15-29 years in the province of Istanbul, were analyzed using statistical techniques. According to the results, the perceived relative advantages, compatibility, triability and observability are influencing the adoption level positively. Innovators and early adopters are more likely to adopt digital products among generation members. The Generation C generally draws an innovative profil.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- TEŞEKKÜR, iii -- İÇİNDEKİLER, v -- TABLOLAR LİSTESİ, ix -- ŞEKİLLER LİSTESİ, xiii -- KISALTMALAR, xiv -- ÖN SÖZ, xv -- GİRİŞ, 1 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- DİJİTAL PAZARLAMANIN GELİŞİMİ, TANIMI VE BİLEŞENLERİ -- 1.1. DİJİTAL PAZARLAMANIN GELİŞİMİ, 3 -- 1.2. DİJİTAL PAZARLAMANIN TANIMI, 6 -- -- 1.2.1. Dijital Pazarlamanın Özellikleri, 9 -- 1.3. DİJİTAL PAZARLAMANIN BİLEŞENLERİ, 9 -- 1.3.1. Dijital Ortam, 9 -- 1.3.2. Dijital Ürün, 11 -- 1.3.2.1. Video, 13 -- 1.3.2.2. E-Kitap, E-dergi, E-Gazete, 15 -- -- 1.3.2.2.1. Elektronik Yayınların Avantajları, 16 -- 1.3.2.2.2. Elektronik Yayınların Dezavantajları, 17 -- 1.3.2.3. Dijital Oyun, 17 -- 1.3.2.4. Mobil Uygulama, 18 -- 1.3.3. Dijital Tüketici Kavramı, 20 -- 1.3.3.1. Dijital Yerliler, 23 -- 1.3.3.2. Dijital Göçmenler, 27 -- İKİNCİ BÖLÜM -- KUŞAK KAVRAMI, C KUŞAĞI TANIMI VE ÖZELLİKLERİ -- 2.1. KUŞAK KAVRAMI, 30 -- 2.2. C KUŞAĞI TANIMI, 34 -- 2.2.1. C Kuşağının Karakter Özellikleri, 35 -- 2.2.2. C Kuşağının Demografik Özellikleri, 39 -- -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- YENİLİĞİN TANIMI, YAYILMA VE KARAR SÜRECİ -- 3.1. YENİLİĞİN TANIMI, 40 -- 3.1.1. Yeniliğin Özellikleri, 44 -- 3.1.2. Yenilik Türleri, 45 -- 3.1.2.1. Ürün Yeniliği, 45 -- 3.1.2.2. Süreç Yeniliği, 45 -- 3.1.2.3. Pazarlama Yeniliği, 46 -- 3.1.2.4. Organizasyonel Yenilik, 46 -- 3.2. YENİLİĞİN YAYILMA SÜRECİ, 47 -- 3.2.1. Yeniliğin Yayılma Sürecinde Etkili Olan Faktörler, 52 -- 3.3. YENİLİK KARAR/ BENİMSENME SÜRECİ, 53 -- 3.3.1. Yenilik Karar Sürecinde Karar Verme Biriminin Özellikleri, 55 -- 3.3.1.1. Sosyo-Ekonomik Özellikler, 55 -- 3.3.1.2. Kişilik Değişkenleri, 56 -- 3.3.1.3. İletişim Davranışı, 57 -- 3.3.2. Yeniliğin Algılanan Özellikleri, 58 -- 3.3.2.1. Göreceli Üstünlük (Relative Advantages), 60 -- 3.3.2.2. Uygunluk/Uyumluluk (Compability/Compatibility), 60 -- 3.3.2.3. Karmaşıklık (Complexity), 62 -- 3.3.2.4. Denenebilirlik (Triability), 62 -- 3.3.2.5. Gözlenebilirlik (Observability), 63 -- 3.4. YENİLİĞİN BENİMSENME ZAMANINA GÖRE BENİMSEYEN (YENİLİKÇİ TÜKETİCİ) KATEGORİLERİ, 63 -- 3.4.1. Yenilikçiler (Innovators), 65 -- -- 3.4.2. Erken Benimseyenler (Early Adopters), 66 -- 3.4.3. Erken Çoğunluk (Early Majorty), 67 -- 3.4.4. Geç Çoğunluk (Late Majorty), 67 -- 3.4.5. Geç Kalanlar (Laggards), 68 -- -- 3.5. LİTERATÜR TARAMASI, 69 -- 3.5.1. Literatürde Benimseyen Kategorilerini Belirlemeye Yönelik Çalışmalar, 69 -- 3.5.2. Literatürde Yeniliğin Algılanan Özelliklerini İnceleyen Çalışmalar, 72 -- 3.5.3. Literatürde Benimseyen Kategorileri ve Yeniliğin Algılanan -- -- Özelliklerini Birlikte İnceleyen Çalışmalar, 75 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- DİJİTAL PAZARLAMADA C KUŞAĞININ DİJİTAL ÜRÜNLERİ BENİMSEME DÜZEYİ FARKLILIKLARININ BELİRLENMESİNE YÖNELİK UYGULAMA -- 4.1. ARAŞTIRMANIN METODOLOJİSİ, 77 -- 4.1.1. Araştırmanın Amacı, 77 -- 4.1.2. Araştırmanın Önemi, 78 -- 4.1.3. Araştırmanın Kapsamı ve Kısıtları, 78 -- 4.1.4. Araştırmanın Soruları, 79 -- 4.1.5. Araştırmanın Modeli ve Hipotezleri, 79 -- 4.1.6. Araştırmanın Ana Kütle ve Örnekleminin Belirlenmesi, 94 -- 4.1.7. Araştırma Ölçeğinin Hazırlanması, 96 -- 4.2. VERİLERİN ANALİZİ ve BULGULAR, 103 -- 4.2.1. Verilere İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler, 103 -- 4.2.2. Güvenilirlik Analizi, 107 -- 4.2.3. Keşifsel Faktör Analizi, 108 -- 4.2.4. Araştırma Sorularının Değerlendirilmesi, 113 -- 4.2.4.1. Araştırma Sorusu 1: C Kuşağının Demografik Özellikleri Nelerdir?, 113 -- -- -- 4.2.4.2. Araştırma Sorusu 2: C Kuşağının Yenilikçilik Düzeyi ve Benimseyen Kategorileri Nedir?, 118 -- 4.2.4.3. Araştırma Sorusu 3:C Kuşağının Dijital Ürünlerin Özelliklerini Algılama Düzeyleri Nasıldır?, 121 -- 4.2.5. Hipotezlerin Test Edilmesi, 127 -- 4.2.5.1. Mann- Whitney U Testi Sonuçları, 127 -- -- 4.2.5.2. Kruskal - Wallis H Testi Sonuçları, 130 -- 4.2.5.3. MANOVA Testi Sonuçları, 139 -- 4.2.5.3.1. Göreceli Üstünlük Özelliği ve Benimseyen Kategorileri için Çoklu Karşılaştırma Analizi , 144 -- 4.2.5.3.2. Uyumluluk Özelliği ve Benimseyen Kategorileri için Çoklu Karşılaştırma Analizi, 145 -- 4.2.5.3.3. Karmaşıklık Özelliği ve Benimseyen Kategorileri için Çoklu Karşılaştırma Analizi, 147 -- 4.2.5.3.4. Denenebilirlik Özelliği ve Benimseyen Kategorileri için Çoklu Karşılaştırma Analizi , 148 -- 4.2.5.3.5. Gözlenebilirlik Özelliği ve Benimseyen Kategorileri için Çoklu Karşılaştırma Analizi, 149 -- 4.2.5.4. Tek Yönlü ANOVA Analizi Sonuçları, 151 -- 4.2.5.5. Çoklu Regresyon Analizi Sonuçları, 156 -- 4.2.5.6. Hipotezlerin Kabul/Ret Durumu , 161 -- -- SONUÇ ve ÖNERİLER, 173 -- KAYNAKÇA, 184 -- EKLER, 205 -- EK-1 Anket Formu, 205 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeniliklerin Yayılmasıen_US
dc.subjectC Kuşağıen_US
dc.subjectDijital Ürünen_US
dc.subjectBenimseyen Kategorilerien_US
dc.subjectYeniliğin Algılanan Özelliklerien_US
dc.titleDijital pazarlamada C kuşağının dijital ürünleri benimseme düzeyi farklılıklarının belirlenmesine dair bir alan araştırmasıen_US
dc.title.alternativeA field study on determination of the digital products adoption level differences of the generation C in digital marketingen_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster