Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKör, Hakan
dc.contributor.authorÇataloğlu, Erdat
dc.contributor.authorErbay, Hasan
dc.date.accessioned2019-05-16T21:07:32Z
dc.date.available2019-05-16T21:07:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationKör, H., Çataloğlu, E., Erbay, H. (2013).Uzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılması. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 12(2), 267-279.en_US
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/2992
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractBu çalışmada meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı bölümü öğrencilerinden uzaktan eğitim ve örgün eğitim alan iki farklı grup arasında öğretim metotlarının, öğrenci başarı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak anket kullanılmış ve katılımcılara web tabanlı olarak uygulanmıştır.Araştırmanın çalışma gruplarını, 2011- 2012 eğitim-öğretim yılı güz döneminde, Kırıkkale Üniversitesi Uzaktan Eğitim ve örgün eğitim öğrencileri ile Hitit Üniversitesi örgün eğitim öğrencileri oluşturmaktadır. İlk etapta İnternet Programcılığı-I dersini alan uzaktan eğitim ve örgün eğitim öğrenci gruplarına CSS ile Javascript konularını kapsayan ön test uygulanıp elde edilen veriler kaydedilmiştir. Ardından uzaktan eğitim ve örgün eğitim gruplarında CSS ile Javascript konuları 4 hafta süreyle işlenilerek son test uygulanmıştır. Test sonucunda kaydedilen veriler analiz edilerek, hangi öğretim metodunun öğrenci başarısı üzerinde daha etkili olduğu tespit edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre, araştırmaya katılan tüm gurupların öntest ve sontest puanları karşılaştırılarak çizelgeler halinde verilmiştir. Çizelge yorumlarında, başarı farklılıklarının hangi gurup lehine olduğu belirtilerek gerekli açıklamalara yer verilmiştir. Araştırmanın son kısmında ise sonuçların nedenleri üzerine yorum ve öneriler yapılmıştıren_US
dc.description.abstractIn this study,the effects of teaching methods to the student achievement levelswere investigatedin two different student groupschosen from the computer programming department in vocational school in Kırıkkale University and Hitit University. One of them is distance educationstudents, and the other one is formal education students. For the investigation, asa data collection tool, survey was used and it is applied to participants asa web-based. In the first stage, pre-test covering CSS and JavaScript were applied on students taking Internet Programming-I course of formal education groupsand distance education groups and the resulting data was recorded. Then theissues ofCSS and JavaScript were told in both distance educationgroups and formaleducation groupsand then lasttest was applied to them .The obtained data was analyzed and which teaching methodmore effective in the success ofthe studentwas found. The demographicstructure ofdistance and traditionaleducation students was examinedand their impact onthe teaching was identified andassessed.According to results, it has beenobserved that the rate of increase students' achievement of students studying by distance education method is higher than the rate of students in formal education. Statistically Inthis context,when the comparisonis madeaccording tothetype of education, it hasbeen concluded that distance education isa more effectivemethod.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGaziantep Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectE-Öğrenmeen_US
dc.subjectSanal Sınıf Eğitimien_US
dc.subjectUzaktan Eğitimen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectE-Learningen_US
dc.subjectVirtual Classroom Trainingen_US
dc.titleUzaktan ve örgün eğitimin öğrenci başarısı üzerine etkisinin araştırılmasıen_US
dc.title.alternativeInvestigation of the effects of distance education and formal education into student successen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sungurlu Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Teknolojileri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-8314-9585en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage267en_US
dc.identifier.endpage279en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster