Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzakar Akça, Selen
dc.contributor.authorGözen, Duygu
dc.date.accessioned2019-05-16T21:07:38Z
dc.date.available2019-05-16T21:07:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.citationÖzakar Akça, S. Gözen, D. (2013). Çocuk hemşiresinin savunucu rolü. Florence Nightingale Hemşirelik Dergisi, 21(3), 213-218.en_US
dc.identifier.issn2147-4923
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3011
dc.descriptioncompilationen_US
dc.description.abstractİlk kez 1976 yılında, Amerikan Hemşireler Birliği (ANA) tarafından Hemşirelik kodlarında tanımlanan hasta haklarının savunuculuğu rolü; “gizlilik içinde gösterişsiz bir şekilde garanti vererek aydınlatılmış onam sağlama, gereksiz açıklama ve işlemleri önleme, seksüel suistimalden uzak tutma, sağlık personeli ya da otorite figürünü kendi çıkarları için kullan- ma yoluyla hastanın tarafında veya yanında eylemde bulunma süreci” olarak tanımlandı. Hemşirenin gelişen-çağdaş rollerinden biri olarak literatürde yer alan bu rol temelini insan ve hasta haklarından almaktadır. Çocuk Hemşiresi; çocuklar için en iyi eylemi ve bilgilendirilmiş seçimleri yapmalarında aileye-çocuğa yardım ederek savunucu rolünü gerçekleştirir. Yenidoğanların aileleri hemşireleri, bakım ve tedavisi endişe oluşturan, savunmasız bebeklerinin savunucusu olarak görürler. Zihinsel yetersiz çocuk-ailesine hastanelerde, klinikte ve toplumda bakım veren çocuk hemşiresi aileye genetik danışmanlık yaparken savunucu rolünü kullanmaktadır. Çocukları ilgilendiren konularda ebeveynler yasal olarak karar verme hakkına sahiptir. Ancak, bazen ebeveynlerin onamını çocuk reddedebilirken, bazen tam tersi yaşanmaktadır. Bu nedenle, temel insan haklarını güvenceye alma ve özellikle de insan onurunu, bütünlüğünü korumak için hasta hakları bildirgelerinde çocukların haklarının korunmasına ilişkin madde- ler vardır. Bununla birlikte, hasta ve birey haklarına yönelik bildirgeler çocukluk yaş özelliklerine göre düzenlenmemiştir. Çocuk hemşiresinin savunucu rolü doğrultusunda; hemşire bilgi, beceri, değerler yönünden yeterli olmanın yanı sıra çocuk ve ailesiyle iletişimini çocuk yararına, yardım amaçlı kurarak bu çerçevede yürütmeli ve uygulamalarına yansıtmalıdır.en_US
dc.description.abstractThe role of patients rights advocacy which was identified in the nursery codes was defined primarily by American Nurses Association in 1976 as a process of ‘providing informed consent by guaranteeing it unostentatiously, preventing unnecessary explanation and transactions, keeping the patient away from sexual harassment, and preventing the manipulation of the health personnel or authority figure for his own interests by being on the patient’s side. Being one of the contemporary roles of the nurses in the literature this role is based on human patient rights. Pediatric nurse has an advocatory role by helping children and parents as to choose the best and informative actions and choices for children. The parents of neonates regard the pediatric nurses as the advocators of the vulnerable babies whose treatments and cares pose preoccupation. The pediatric nurse who cares for the mentally challenged child and his parents at hospitals, clinics and in the society uses her advocatory role by mentoring the family genetically. In line with the advocatory role of the pediatric nurse; a nurse should be qualified enough to have knowledge, skills,and values besides making contact with child and his parents in favour of the child and she should reflect this on her practices.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşaen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectSavunuculuk Rolüen_US
dc.subjectChilden_US
dc.subjectNurseen_US
dc.subjectAdvocacy Role
dc.titleÇocuk hemşiresinin savunucu rolüen_US
dc.title.alternativeAdvocacy role of the pediatric nurseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFlorence Nightingale Hemşirelik Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage213en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster