Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Sabiha
dc.date.accessioned2019-05-16T21:08:18Z
dc.date.available2019-05-16T21:08:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationKılıç, S. (2011).Online perakendecilikte tüketici bağlılığını etkileyen faktörlere dair ampirik bir çalışma. Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi, 12(1), 1-27.en_US
dc.identifier.issn1303-0027
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3120
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı online perakendecilikte tüketici bağlılığını etkileyen faktörlerin belirlenmesidir. Bu amaçla faktör analizinden yararlanılmış ve üç faktör altında toplam 28 faktör belirlenmiştir. Tüketicilerin perakende sanal mağaza bağlılıkları aynı zamanda yıllık satın alma miktarı (TL), satın alma sayısı ve sipariş şıklığı gibi temel ölçütler yardımıyla da belirlenebilmektedir. Çalışmanın temel varsayımı bu ölçütlerin tüketicilerin perakende sanal mağaza bağlılık düzeylerine göre ayrıştırılmalarında etkili olduğudur. Varsayımın geçerliliği diskriminant analizi yardımıyla test edilmiş ve yıllık satın alma miktarının (TL) diğer ölçütlere göre tüketicilerin bağlılık düzeylerine göre ayrıştırılmalarında daha fazla etkili olduğu belirlenmiştir. Çalışmada ayrıca, perakende sanal mağaza özelliklerinin (tüketici memnuniyeti, website özellikleri ve online alışveriş kolaylıkları) düzeyi ile tüketicilerin perakende sanal mağaza bağlılık düzeyleri arasındaki ilişki Ki-Kare analiz yöntemiyle test edilmiş ve aralarında pozitif ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to determine the factors affecting consumer loyalty in online retailing. For this purpose, factor analysis is utilized and a total of 28 factors under 3 main factors are identified. Consumers’ virtual retail store loyalty can be determined with the help of some basic criteria such as the annual purchase amount (TL), the number of purchase, and the frequency of order. The basic assumption of the study is that these criteria are effective in classifying consumers according to their levels of loyalty to the virtual retail store. The validity of this assumption has been tested through discriminant analysis and it is decided that the annual amount of purchase (TL) is more effective than the other criteria in the classification of consumers according to their levels of loyalty. In addition, the relationship between the characteristics of the virtual retail store (consumer satisfaction, website features, online shopping facilities) and consumers’ levels of loyalty to the virtual retail store has been tested with Chisquare analysis method and was determined that there was a positive relationship between them.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDokuz Eylül Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOnline Perakendeciliken_US
dc.subjectSanal Mağazaen_US
dc.subjectTüketici Bağlılığıen_US
dc.subjectTüketici Memnuniyetien_US
dc.subjectE-Ticareten_US
dc.subjectOnline Retailingen_US
dc.subjectVirtual Storeen_US
dc.subjectConsumer Loyaltyen_US
dc.subjectConsumer Satisfactionen_US
dc.subjectE-Commerceen_US
dc.titleOnline perakendecilikte tüketici bağlılığını etkileyen faktörlere dair ampirik bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn empirical study of the factors affecting consumer loyalty in online retailingen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDokuz Eylül Üniversitesi Isletme Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0906-4567en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster