dc.description.abstract | This project is about the observation styles and the definite sentence (or nass) commentaries, which are about the dismission (or divorce) arguments, are enchanced by the Islam common lawyers with counting the era's problems. This thesis is predicated on two compositions, “Nizâmu‟t-talâk fi‟l-İslâm” that was written by an Egyptian erudite called Ahmed Muhammed Şâkir and el-İşfâk alâ Ahkâmi‟t talâk” which wrote for dismission to the first composition, was written by an Ottoman erudite called Muhammed Zâhid el-Kevserî who lived at the end of Ottoman Empire. On his composition which is about the dismission on Islam common law, Ahmed Muhammed ġâkir believed that the thoughts, which are developed by misunderstanding the definite sentences, are not close to be the solution but the problem. On the contrary, Muhammed Zâhid el-Kevserî believed the main problem results from the common inferiority complex, and for centuries Islam common law produces stable solutions with its own dynamics. Using the definite sentences, Kevserî tried to rebut Şâkir's opinions which are based on definite sentences. Ahmed Muhammed Şakir thinks that the talaqs are invalid if the talaq based on a new behaviour, the talaq oath based on terms, the talaq said without any witness or the second talaq in iddah period. He argued that the three talaq said at once is the right one. On the other hand, Zahid el-Kevseri argued that the tradition should be continued on this issue and the definite sentences strengthen this. These two compositions, which are written by two erudites, are capable to help to solve the porblems on the law of domestic relations. | en_US |
dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- İÇİNDEKİLER, iii -- KISALTMALAR, vi -- ÖNSÖZ,, vii -- GİRİŞ, 1 -- 1. Konunun Önemi, 1 -- 2. Konunun Sınırlandırılması, 4 -- 3. Konunun Sunulması, 4 -- 4. Metot ve Kaynaklar, 4 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- TARİHSEL VE TORİK ARKA PLAN -- 1. Ahmed Muhammed Şâkir’in Hayatı, Eserleri ve İlmi Kişiliği, 6 -- 1.1. Hayatı, 6 -- 1.1.1. Doğumu ve Ailesi,6 -- 1.1.2. Öğrenim Hayatı, 7 -- 1.1.3. Vazife Hayatı ve Vefatı, 9 -- 1.2. Eserleri, 9 -- 1.2.1. Kendi Telif Ettiği Eserler, 10 -- 1.2.2. Tahkikini, Şerhini ve Neşrini Yaptığı Eserler, 10 -- 1.2.2.1. Hadis ve Hadis Usûlü Alanında, 10 -- 1.2.2.2. Tefsir ve Tecvid İlmide Dair Eserler, 12 -- 1.2.2.3. Fıkıh ve Fıkıh Usûlüne dair eserler, 12 -- 1.2.2.4. Kelâm Sahasında Neşrettiği Eserler, 13 -- 1.2.2.5. Dil ve Edebiyat Sahasındaki Neşirleri, 14 -- 1.2.2.6. Biyografi Alanında, 14 -- 1.3. İlmi Zihniyeti, 14 -- 2. Zâhid el-Kevserî’nin Hayatı, Eserleri ve İlmi Kişiliği, 17 -- 2.1. Hayatı, 17 -- 2.1.1. Doğumu ve Ailesi, 17 -- 2.1.2. Öğrenim Hayatı, 18 -- 2.1.3. Vazife Hayatı, İlmi Seyahatleri ve Vefatı, 20 -- 2.2. Eserleri,23 -- 2.2.1. Kendi Telif Ettiği Eserleri, 24 -- 2.2.1.1. Türkiye‟de Yazdığı Eserleri, 24 -- 2.2.1.2. Mısır'da Yazdığı Eserleri, 26 -- 2.2.2. Mukaddimeleri, Ta‟likleri ve Makaleleri, 28 -- 2.3. İlmi Zihniyeti, 34 -- 3. İslam Hukuk Doktrininde Talâkın Ana Hatları, 36 -- 3.1. Talâk Kavramı:,37 -- 3.2. Önemi, 37 -- 3.3. Boşama ve Boşanma Ehliyeti, 38 -- 3.3.1. Boşayanın/Kocanın Ehliyeti, 38 -- 3.3.2. Boşananın/Karının Ehliyeti, 39 -- 3.4. Çeşitleri, 40 -- 3.4.1. Ric‟î Talâk:, 40 -- 3.4.2. Bâin Talâk:, 40 -- 3.5. Talâkın Yapılışı, Lafızları , 42 -- 3.6. Talâk Kavramı Hem Boşamayı Hem Boşanmayı İfade Eder, 42 -- 3.6.1. Muhalaa/Hulû‟:, 43 -- 3.6.2. Fesih:, 43 -- 3.6.3. Îlâ:, 43 -- 3.6.4. Lian:, 44 -- 3.6.5. Zıhar:, 44 -- 3.7. Boşama Yetkisi ve Bu Yetkinin Sınırlanması , 45 -- 4. 20. Yüzyılın Başlarında Talâkla İlgili Eğilimler, 47 -- İKİNCİ BÖLÜM -- AHMED MUHAMMED İAKİR ve ZÂHİD el-KEVSERî’NİN TALÂK KONUSUNA -- YAKLAŞIMLARI ve İLGİLİ TARTIŞMALAR -- 1. Ahmed Muhammed Şâkir’in Nizamu’t-talâk Adlı Eseri ve Talâkla ilgili Yaklaşımları, 51 -- 1.1. Eserin Hazırlanmasının Gerekçeleri, 51 -- 1.2. Eserinde İşlediği Konular, 54 -- 1.2.1. İslam Hukukunda Akitler ve Evlilik, 54 -- 1.2.2. Bid‟i Talâk, 55 -- 1.2.3. Üç Talâk Meselesi, 62 -- 1.2.4. İddet İçerisinde Birden Fazla Yapılan Boşamanın Geçerliliği , 70 -- 1.2.5. Boşama ve Ric‟at esnasında İâhit Bulundurmak , 88 -- 1.2.6. Erkek Kadına Zarar Vermeyi Amaçladığında Ric‟atin Geçersizliği , 90 -- 1.2.7. Müellifin Nizamu‟t-talâk‟ta Boşama Konusunda Seçtiği Hüküm Önerileri, 91 -- 2. Zâhid el-Kevserî’nin el-İşfak Adlı Eseri ve Talâkla İlgili Yaklaşımları , 94 -- 2.1. Eserin Hazırlanma Gerekçeleri, 94 -- 2.2. Eserde İşlenen Konular, 96 -- 2.2.1. Bidi talâkın geçerliliği, 96 -- 2.2.2. Ric'î talâkın nikâh akdini sona erdireceği iddiası , 96 -- 2.2.3. Boşamanın Mesnûn ve Gayri Mesnûn Olarak Ayrılması , 98 -- 2.2.4. Hayız Döneminde Yapılan Boşamanın Geçerliliği ,100 -- 2.2.5. Tek Lafızla üç talâk, 103 -- 2.2.6. Halife Ömer‟in Tek Lafızla Üç Boşamayı Onaylaması Konusundaki İbn Abbas Hadisi,107 -- 2.2.7. Talâkı Şarta Bağlamak ve Talâka Yemin Meselesi , 111 -- 2.2.8. Bid‟î Talâkın Geçerliliğinin Tartışma Konusu Oluşu ,114 -- 2.2.9. Fakihlerin İcmâ İfadeleri ve Konunun Tartışılması , 115 -- 2.2.10. Boşama ve Ric‟atte İâhit Bulundurma Serbestliği , 116 -- 2.2.11. Zarar Vermek Kastıyla Yapılan Ric‟atin Geçersizliği İddiası , 118 -- 3. Müelliflerin Talâk Konusundaki Görüş Ayrılıkları ve Tartışma Konuları, 119 -- 4. Genel Değerlendirme, 121 -- SONUÇ, 125 -- KAYNAKÇA, 128 -- | en_US |