Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTelli, Mustafa
dc.date.accessioned2019-03-28T11:44:56Z
dc.date.available2019-03-28T11:44:56Z
dc.date.issued2013
dc.date.submitted2013-06-21
dc.identifier.citationTelli, M. (2013). Hayâ kavramında peygamberlerin örnekliği (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/330
dc.description.abstractİffet, insandaki şehevi kuvvetin ifrat ve tefrite düşmeden yani helali olmayanlara şehvet hissi duymadan itidal yolda kanalize edilmesi anlamına gelmektedir. İnsandaki iffet cevherinin açığa çıkarılabilmesi için, hayâ duygusunu geliştirmek isabetli olacaktır. Toplum açısından iffetli olmak için de mahrem yerleri örtmek, evlenmek, buna gücü yetmeyenlerin ise oruç tutması tavsiye edilir. Çünkü iffetli bir toplum için kişisel çaba yeterli değildir. Topyekûn bir anlayış da gereklidir. Hz. Yusuf bağlamında iffet ise; bütün peygamberler ismet sıfatıyla donatıldıkları için, sıradan bir insanın bile iffetini muhafaza edebilmesi mümkün iken, davasını ispatlamak isteyen Hz. Yusuf’un bu menfur duyguyu ifrat derecesinde kullanması düşünülemez. Bu Allah’ın bildirisine göre ihlâslı olmanın gereğidir.en_US
dc.description.abstractChastity, it means that lustful thoughts of people become canalized in the way of moderation by not losing themselves in extravagancy and understatement, that is, not feeling lustful about the forbidden people and entirely staying away from being neutral. It is a right decision to strengthen sense of shame in order to reveal chastity quintessence in people. It is advised to people that they should cover private parts of their bodies, marry, fast if they can’t afford marriage in order to be modest with regards to society. Personal effort is not enough to establish a modest society. That is why total sensibility is necessary. In the context of Joseph the Prophet who wants to prove his claims, he cannot be extravagant in this loathsome sense which even normal people can stand against because all prophets are qualified with attribute of chastity, which is the necessity of being single-minded(the situation of being sincere) with respect to the revelation of Allah.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- İÇİNDEKİLER, iii -- KISALTMALAR, viii -- ÖNSÖZ, ix -- GİRİŞ, 1 -- 1. ÇALIŞMANIN KONUSU VE ÖNEMİ, 1 -- 1.1. Çalışmanın Konusu, 1 -- 1.2. Çalışmanın Önemi, 3 -- 2. ÇALIŞMANIN AMACI, 4 -- 3. ÇALIŞMANIN TEMEL PROBLEMİ, 4 -- 4. ÇALIŞMANIN YÖNTEM VE SINIRLILIĞI, 5 -- 5. HİPOTEZLER, 5 -- BİRİNCİ BÖLÜM -- İFFET DEĞERİ -- 1. DEĞER, 6 -- 2. AHLAK EĞİTİMİ, 8 -- 2.1. Ahlak, 8 -- 2.2. Eğitim, 10 -- -- 3. İFFET, 12 -- 3.1. Kur’an-ı Kerim’de İffet, 13 -- 3.2. Hz. Peygamberin Hadislerinde İffet, 15 -- 4. AHLAKİ AÇIDAN İFFET, 17 -- 4.1. Ahlakta İffetle Yakın Olan Diğer Değerler, 19 -- 4.1.1. Hayâ, 19 -- 4.1.2. Edep, 22 -- 4.1.3. Namus, 23 -- 4.1.4. Şeref, 26 -- 4.2. Ahlakta İffetle Zıt Olanlar, 27 -- 4.2.1. Fuhşiyat, 28 -- 4.2.2. Zina, 30 -- 4.2.3. Müdahane, 33 -- 5. SOSYAL İLİMLER AÇISINDAN İFFET, 34 -- 5.1. Psikolojik Açıdan İffet, 34 -- 5.1.1. Utanma Duygusu, 34 -- 5.1.2. Şehvet Duygusu, Cinsellik ve Cinsel Kimlik, 36 -- İKİNCİ BÖLÜM -- EĞİTİM AÇISINDAN İFFETİN TEZAHÜRLERİ -- -- 1. ÖRTÜNME, 40 -- 1.1. Örtünmenin Sözlük Anlamı ve Önemi, 40 -- 1.2. Örtülmesi Gereken Yerler, 41 -- 1.3. Süslenme ve Sınırları, 42 -- 2. MAHREMİYET, 42 -- 2.1. Sözlük Anlamı ve Önemi, 42 -- 2.2. Mahremiyetin Sınırları, 43 -- 2.3. Harama Bakmamak, 44 -- 2.4. Mahremiyet Bakımından Nişanlılık, 45 -- 2.5. Mahremiyet Bakımından Evlilikte İlan, 46 -- 3. EVLENME, 47 -- 3.1. Evlenmenin Hükmüne Dair, 48 -- 3.2. Evliliği Kolaylaştırmak, 49 -- 3.3. Evlilikte Denklik Meselesi, 50 -- ÜÇÜNCÜ BÖLÜM -- HZ. YUSUF’UN HAYATI -- 1. HZ. YUSUF’UN ZÜLAYHA İLE KARŞILAŞMASI, 53 -- 2. HZ. YUSUF’UN PEYGAMBERLİĞİNE DAİR, 59 -- 2.1. Rüya ve Olayların İlmi, 59 -- 2.2. İlim ve Hikmetin Verilmesi ve Yusuf’un Fetaneti, 60 -- -- 3. AYETTE GEÇEN “HEMME” FİİLİ, 61 -- 4. HZ. YUSUF’UN ALLAH’A SIĞINMASI, 68 -- 5. BURHÂN YORUMU, 69 -- 6. İHLÂSA ERDİRİLEN PEYGAMBER,. 71 -- 7. HZ. YUSUF’UN İSMETİ, 73 -- 8. HZ. YUSUF DÖNEMİNDE SOSYAL DURUM, 73 -- 8.1. Aziz’in Tavrı, 74 -- 8.2. Züleyha ve Kadınların Zina Teklifleri,. 75 -- 9. HZ. YUSUF’UN DUASI, 75 -- DÖRDÜNCÜ BÖLÜM -- HZ. YUSUF BAĞLAMINDA İFFET EĞİTİMİ -- 1. ÂŞIK BİR KADINA KARŞI, 79 -- 2. HZ. YUSUF’UN FETÂNETİ VE İLMİNDEN ÇIKARILACAK DERS, 80 -- 3. ZİNAYA KARŞI ALLAH KORKUSU TAVRI, 81 -- 4. PEYGAMBERLER AÇISINDAN ZİNA OLGUSU, 85 -- 5. İFFET İÇİN ÇALIŞANA GELEN YARDIM, 86 -- 6. İHLAS VE SAMİMİYET, 89 -- 7. FUHŞİYATA MUKÂBİL YAPILAN DUANIN ÖNEMİ, 90 -- 8. İFFET EĞİTİMİNDE KULLANILACAK ETKİNLİKLER, 92 -- 8.1. Hayâ Duygusunu Geliştirme, 92 -- 8.2. Kötülüğe Engel Olma Bakımından Sedd-i Zerâi’, 93 -- -- 8.3. Mahremiyete Dikkat Etme, 94 -- 8.4. Kadınla Erkeğin Baş başa Kalmasına Dair, 94 -- 8.5. Dinî Bir Vecibe Olan Örtünme, 95 -- 8.6. Evlenmenin İffete Katkıları, 97 -- 8.6.1. Evlenmenin Faydaları,. 98 -- 8.6.2. Evli Olanların Birbirlerine Karşı Sorumlulukları, 101 -- 8.6.3. Evlilikte İlanın Usûlü, 103 -- 8.7. Meşguliyet, 104 -- 8.8. Oruç, 105 -- 8.9. Namaz, 107 -- 9. İFFET KONUSUNDA GÜNCEL PROBLEMLER VE ÇARELERİ, 109 -- 9.1. Cinsel Suçlar, 109 -- 9.2. Müstehcenlikle Mücadele, 111 -- 9.3. Alınan Kanuni Önlemler, 113 -- 9.4. Toplumdaki Bazı Tespitler ve Öneriler, 115 -- SONUÇ, 120 -- KAYNAKÇA, 122 --en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİffeten_US
dc.subjectŞehveten_US
dc.subjectİtidalen_US
dc.subjectHayâen_US
dc.subjectÖrtünmeen_US
dc.subjectEvliliken_US
dc.subjectOruçen_US
dc.subjectHz. Yusufen_US
dc.subjectİsmeten_US
dc.titleHayâ kavramında peygamberlerin örnekliğien_US
dc.title.alternativeRepresentations of the prophest at concept of modesten_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster