Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPekdoğan, Serpil
dc.date.accessioned2019-06-14T08:20:49Z
dc.date.available2019-06-14T08:20:49Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationPekdoğan, S. (2017). Sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentileri. Yaşadıkça Eğitim Dergisi, 31(2), 11-22.en_US
dc.identifier.issn1300-1272
dc.identifier.issn2667-4874
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3353
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractOkul öncesi dönemden ilkokula geçiş süreci, çocuk aile ve öğretmen için heyecanlı ve endişe verici bir süreç olarak karşımıza çıkmaktadır. Okul öncesi dönemde gelişimsel ve duygusal olarak başarılı bir süreç atlatan çocuklar, ilkokula daha uyumlu olmakta ve akademik başarıları yüksek olmaktadır. Bu sürecin sağlıklı işlemesi, nitelikli bir okul öncesi eğitimle mümkündür. Okul öncesi eğitimden sonra ilkokula başlayan çocukların başarısını sürdürmesinde sınıf öğretmenleri de çocukların bir takım becerilere sahip olmasının süreci kolaylaştırdığını ve başarının arttığını belirtmektedirler. Bu doğrultuda, çalışmada sınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentilerinin araştırılması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilkokullarda görev yapan 12 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırması kullanılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre, sınıf öğretmenleri okul öncesi eğitimden çocukların okula uyum, temel bilgi ve beceri, özbakım becerileri, okuma yazmaya hazırlık çalışmaları ve değerler eğitimi konularında beklenti içerisinde olduklarını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe transition process from preschool to primary school education is both exciting and alarming for the child, parents, and teachers. Children who experience a successful process in terms of development and emotions during their preschool period adapts more easily to primary school and have high academic achievement. Having a healthy transition process depends on a quality preschool education. Primary school teachers express that children’s already possessing certain skills before starting primary school, which is during their preschool education period, facilitate the process and raise the achievement. To this end, this study seeks to dwell on primary school teachers’ expectations regarding preschool education in the preparation process for primary school. The study group consists of 12 primary school teachers working in schools affiliated to Ministry of National Education. Case study research method, one of the qualitative research methods, was employed in the study. The data were collected by semi-structured interviews. The data were analyzed via content analysis method. Based on the results, it is possible to say that primary school teachers expect certain skills from preschool education in terms of adaptation, basic knowledge and skills, self-care skills, preparation for reading and writing, and values educationen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Kültür Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectİlkokula Hazırlıken_US
dc.subjectSınıf Öğretmenien_US
dc.subjectÇocuken_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectSchool Readinessen_US
dc.subjectPrimary School Teachersen_US
dc.subjectChilden_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin ilkokula hazırlık sürecinde okul öncesi eğitimden beklentilerien_US
dc.title.alternativePrimary school teachers’ expectations regarding preschool education in the process of school readinessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYaşadıkça Eğitim Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Çocuk Gelişimi Bölümüen_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage11en_US
dc.identifier.endpage22en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster