Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekiroğlu, Harun
dc.date.accessioned2019-06-19T08:38:44Z
dc.date.available2019-06-19T08:38:44Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationBekiroğlu, H. (2017). İstidlâl biçimlerinin ve farklı düşünce tarzlarının tefsire etkisi: وَمَاخَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّالِيَعْبُدُونِ âyeti örneği. Usul İslam Araştırmaları, 28(28),43-70.en_US
dc.identifier.issn1305-2632
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3386
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractMüfessirler bir âyeti ele alırken birçok ilimden yararlanır. Kur'ân ilimleri, fıkıh usûlü ve belagat bu ilimlerin başında gelir. Müfessirin âyeti yorumlamasında kullandığı usûlün etkileri açıkça görülür. Müfessirin yorumunu etkileyen ve yönlendiren bazı dış unsurlar da bulunmaktadır. Bunların başında müfessirin kelâm problemleri ile ilgili kanaatleri gelmektedir. Çoğu zaman müfessirler, bu tür âyetleri ön kabullerini esas alarak yorumlamaktadırlar. Bu nedenleâyeti hakiki manasından çıkarıp mecaza yorumlayabilmektedirler. Böylece kelâmî tercihlerini, âyetle delillendirmeye çalışmaktadırlar. Ön kabul ile hareket edilen konulardan biri de Allah'ın yaptığı eylemleri bir gaye ile yapıp yapmadığı meselesidir. "Ben insanları ve cinleri sadece bana ibadet/kulluk etmeleri için yarattım." (Zâriyât 51/56) âyeti de bu çerçevede ele alınan âyetlerin başında gelmektedir. Bu âyetle ilgili şu sorular sorulmaktadır: Allah'ın fiillerinin amacıvar mıdır? Her bir insanı ibadet için yarattığı düşünüldüğünde Allah'a ibadet etmeyen kâfirler, çocuklar ve deliler, O'nun iradesi dışında mı hareket etmektedir? Allah'ın gayesinin gerçekleşmemesi mümkün müdür? Buradaki ibadet/kulluk ile kastedilen şer'i ibadet midir yoksa Allah'ı tanımak gibi farklı bir anlamda mı kullanılmıştır?en_US
dc.description.abstractInterpreters utilize too many different sciences during their examination of the verses of Quran. Quran sciences, methodology of Islamic jurisprudence (fiqh) and Balagha are the primary sources of this interpretation. The outcomes of the methods that have been used during the interpretation by the interpreters can be clearly observed in their works. There are also some external factors that are affecting and directing the interpretation of an interpreter. One and maybe the most common of these factors is interpreter’s opinions about the problems of Kalam. Most of the time interpreters are making their interpretations on the basis of their presuppositions. Because of that, they might interpret a verse of Quran by the metaphorical way instead of real interpretation. Moreover, they try not to make a concession from their essentials. One of the other outcomes of these presuppositions is whether Allah has acted in his actions on a purpose or not. The verse Zâriyât 51/56 “And I did not create the jinn and mankind except to worship Me” is the most used one of these verses that have been covered in this framework. There are some questions regarding this verse such as “Is there any purpose and intentions of Allah’s actions?”, “When it has been thought that Allah created all human kinds and Jinn to worship him, in this case the question is those who are children, infidels and mentally ill people do not worship him acting out of Allah’s will? Is it possible that “Allah’s will” does not become truth? The worship that is mentioned here is the worship, which is based on sharia or in a different meaning such as just to know Allah?en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİlim Yayma Vakfıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTefsiren_US
dc.subjectZâriyâten_US
dc.subjectİbadet-Ubudiyet/Kulluken_US
dc.subjectHakikat-Mecazen_US
dc.subjectİlletü’lGayeen_US
dc.subjectGâiyyeten_US
dc.subjectİradeen_US
dc.subjectMarifeten_US
dc.subjectEmiren_US
dc.subjectInterpretationen_US
dc.subjectWorship - Obeyance and Service to Allahen_US
dc.subjectTruthmethaporen_US
dc.subjectAim of The Reason (İllet’ül Gaye)en_US
dc.subjectTheological Evidenceen_US
dc.subjectWillen_US
dc.subjectSkillsen_US
dc.subjectCommanden_US
dc.titleİstidlâl biçimlerinin ve farklı düşünce tarzlarının tefsire etkisi: وَمَاخَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّالِيَعْبُدُونِ âyeti örneğien_US
dc.title.alternativeThe influence of deduction (istidlal) styles and different modes of thought on tafsir; example of “and I did not create the jinn and mankind except to worship me” the verse Zâriyât 51/56.en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUsul İslam Araştırmalarıen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume28en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage43en_US
dc.identifier.endpage70en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster