Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUysal, Neşe
dc.contributor.authorSözeri, Elif
dc.contributor.authorSelen, Filiz
dc.contributor.authorBostanoğlu, Hatice
dc.date.accessioned2019-06-20T11:04:56Z
dc.date.available2019-06-20T11:04:56Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationUysal, N., Sözeri, E., Selen, F., Bostanoğlu, H. (20179). Hemşirelik bölümü öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ve yaşam doyumlarının belirlenmesi, Journal of Academic Research in Nursing (JAREN), 3(1), 30-36.en_US
dc.identifier.issn2149-4983
dc.identifier.issn2149-9306
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.5222/jaren.2017.030
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3405
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırma, hemşirelik öğrencilerinin zaman yönetimi becerilerini, yaşam doyumlarını belirlenmek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır Yöntem: Araştırmanın evrenini 260 Hemşirelik Bölümü öğrencisi oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında tanıtıcı özellikler anket formu, Zaman Yönetimi Ölçeği ve Yaşam Doyumu Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin değerlendirmesinde, yüzdelik ölçüleri, Kruskal Wallis, Mann-Whitney Testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın yapılabilmesi için etik izin ve öğrencilerden sözel onam alınmıştır. Bulgular: Öğrencilerin yaşam doyumu ortalama puanları 20.48±6.43'tür. Zaman yönetimi alt boyutları ortalama puanları; zaman planlaması (48.07±10.09), zaman tutumları (19.82±3.27), zaman harcattırıcılar (10.78±2.79) ve toplam ortalama puan 78.82±1.17'dir. Çekirdek ailede yaşayan öğrencilerin yaşam doyumu ortalama puanları daha yüksektir. Zaman harcatıcılar ile cinsiyet, sosyal faaliyetlerin varlığı, öğrencilerin sınıf düzeyi ve kaldığı yer arasında ilişki bulunmuştur (p<=0.05). Yaşam doyumu ortalama puanları ile zaman harcatıcılar ve toplam zaman yönetimi ortalama puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı ilişki bulunduğu belirlenmiştir (p<=0.01). Sonuç: Çalışma sonucunda, hemşirelik bölümü öğrencilerinin yaşam doyumu ve zaman yönetim becerilerinin artı- rılmasına yönelik eğitimler planlanması önerilir.en_US
dc.description.abstractObjective: A descriptive study to determine the time management skills and life satisfaction of the nursing students was performed.Methods: The universe of the study comprised 260 nursing students. Data were collected by Introductory Characteristics Survey Form, Time Management Scale and Life Satisfaction Scale. For statistical analyses of data percentage, KruskalWallis, Mann-Whitney U, and correlation analysis were used. Approval for the conduction of the study was obtained from Ethics Committee and verbal ınformed consent from students.Results: The mean Life Satisfaction Scale score of students was 20.48±6.43. The mean scores of subdimensions of the total time management were as follows; time planning (48.07±10.09), time attitudes (19.82±3.27), time wasters (10.78±2.79) and total time management: 78.82±1.17. The mean life satisfaction scores of the students living in a a nuclear family were significantly higher. A correlation was found between time wasters, and gender, social activities, class and living place of the students. There was a statistically significant correlation between Life Satisfaction Scale and Time Wasting and Total Time Management Scal scores.Conclusion: Based on the results of this study, we recommend conduction of training programs and courses for nursing students to enhace life satisfaction and time management skillen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherSağlık Bilimleri Üniversitesi Gaziosmanpaşa Taksim Eğitim ve Araştırma Hastanesien_US
dc.relation.isversionof10.5222/jaren.2017.030en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectHemşireen_US
dc.subjectZaman Yönetimien_US
dc.subjectYaşam Doyumuen_US
dc.subjectNursingen_US
dc.subjectTime Managementen_US
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.titleHemşirelik bölümü öğrencilerinin zaman yönetimi becerileri ve yaşam doyumlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeAssesing time management skills and life satisfaction of the nursing studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Academic Research in Nursing (JAREN)en_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0913-9044en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.identifier.endpage36en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster