Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞat, Nur
dc.date.accessioned2019-07-09T12:38:25Z
dc.date.available2019-07-09T12:38:25Z
dc.date.issued2016en_US
dc.identifier.citationŞat, N. (2016). Türkiye’de büyükşehir belediyelerinin genel ağ (web) sitelerinin analizi. Türk İdare Dergisi, 482, 183-238.en_US
dc.identifier.issn1300-3216
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3596
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilgili yurttaşlara ve çevrimiçi hizmet sunumu ve yönetimi sürecindeki Türk kent yöneticilerine bir kaynak sağlamak; konu hakkındaki benzer çalışmalar arasındaki boşluğu gidermeye yardımcı olmak ve başka çalışmalara vesile olmaktır.Bu araştırma çalışması, Genel Ağ (Web) sitelerinin, belediyelerin yurttaşlarla olan ilişkilerine dair anahtar bir taşıdığı düşüncesi üzerine kuruludur. Aynı zamanda kurumun "arka ofisi"ni görünür kıldıkları için Genel Ağ (Web) siteleri elektronik belediye yönetiminin yüzleri olarak kabul edilmiştir.Bu çalışmada, beş ana ölçüt olarak "Güvenlik ve Kullanıcı Mahremiyeti"; "Kullanılabilirlik ve Erişilebilirlik"; "İçerik", "Hizmet Sunumu" ve "Katılım", 30 Büyükşehir Belediyesinin (BŞB) Genel Ağ (Web) siteleri için uygulanmıştır. Veri toplamak için 102 sorudan oluşan bir kontrol listesi kullanılmıştır. Bu kontrol listesi, e-yönetim sürecine uyumun başarı düzeyini göstermektedir. Çalışmanın sonuçları, Türkiyeıde, web sitesi geliştirmede ilerleme kaydedilmesiyle birlikte ilerleme düzeyinin, özellikle katılımcı demokrasi konusunda geliştirilme ihtiyaç duyulduğu ortaya koymaktadıren_US
dc.description.abstractThe aim of this paper is to provide a resource for interested citizens and Turkish city administrators in online service delivery and management process as well as helping to reduce the gap of similar studies and to lead the way to further studies. This research study is anchored on the assumption that websites are the key indicators of the relationship between municipalities and citizens. At the same time, municipality’s Web sites have been widely regarded as the faces of their e-administrations simply because they visualize their “back office” works. In this study, “Security and Privacy of Users”; “Usability and Accessibility”; “Content”; “Service Delivery” and “Participation” five main criteria applied upon 30 Turkish Metropolitan Municipality Websites. A checklist consisting of 102 questions was used to collect data. This checklist demonstrates the success level of adaptation of e-government process. The results of the study show that, in Turkiye, the websites are being developed; however this progress level is yet to be improved, particularly in terms of participatory democracy issue.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİçişleri Bakanlığıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBüyükşehir Belediyesien_US
dc.subjectE-Yönetimen_US
dc.subjectE-Belediyeen_US
dc.subjectGenel Ağ (Web) Sitesien_US
dc.subjectMetropolitan Municipalityen_US
dc.subjectE-Governmenten_US
dc.subjectE-Municipalityen_US
dc.subjectWebsiteen_US
dc.titleTürkiye’de büyükşehir belediyelerinin genel ağ (web) sitelerinin analizien_US
dc.title.alternativeAnalysis of the websites of metropolitan municipalities in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk İdare Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Blimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0317-1908en_US
dc.identifier.issue482en_US
dc.identifier.startpage183en_US
dc.identifier.endpage238en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster