dc.contributor.author | Uyanık, Mevlüt | |
dc.date.accessioned | 2019-07-12T08:19:39Z | |
dc.date.available | 2019-07-12T08:19:39Z | |
dc.date.issued | 2016 | en_US |
dc.identifier.citation | Uyanık, M. (2016). "Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü?. TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi, 16(16), 53-74. | en_US |
dc.identifier.issn | 2146-1759 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/3621 | |
dc.description | research | en_US |
dc.description.abstract | Felsefi disiplinlerin bireysel, toplumsal unsurları inceleyip, kişinin kendini tanıma süreci ile Rabbini de tanıyacağını, kendisiyle barışık bir nesil yetiştirmeye katkı sağlayacağını vurgulamak gerekir. Felsefi disiplinlerden soyutlanan bir ilahiyat eğitimin neo-selefi bir söyleme dönüşeceğini, bunun da mevcut Arap ülkelerindeki eğitim ve öğretimden farksız olacaktır. Üstelik bunu yapmaya çalışanların skolastik/dini eğitimin felsefi disiplinleri bilmeden yapı- lamayacağına dair tarihsel bilgilenmelerden bi haber olduğunu görmek, zihniyet problemati- ğinin boyutunu göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | It should be stressed that the analysis of individual and social philosophical disciplines and the process of an individual's understanding of him/herself and the God contributes to the growing up of a generation that is satisfied with itself. The theology education that is devoid of philosophical disciplines becomes a neo-predecessor discourse; and this becomes analogous to the education system in Arabic countries. The ones who try to do it this way cannot understand that scholastic/religious education cannot be done without philosophical disciplines. They are not aware of the historical knowledge in this regard. And such mentality depicts the rate of mentality's problematic. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Türkiye Yazarlar Birliği Vakfı | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.subject | İlahiyat | en_US |
dc.subject | İlahiyat Eğitimi | en_US |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Theology | en_US |
dc.subject | Theological Education | en_US |
dc.title | "Felsefesiz ilahiyat" mümkün mü? | en_US |
dc.title.alternative | Is it possible “theology without philosophy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | TYB Akademi Dil Edebiyat ve Sosyal Bilimler Dergisi | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0002-4509-8318 | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 16 | en_US |
dc.identifier.startpage | 53 | en_US |
dc.identifier.endpage | 74 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |