Bilgisayar oyunları yoluyla okul öncesi dönemde din eğitimi
Citation
Mert, Ş. (2015). Bilgisayar oyunları yoluyla okul öncesi dönemde din eğitimi (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Bu araştırma bilgisayar oyunları yoluyla okul öncesi dönemde din eğitimini incelemek amacıyla yapılmıştır. Bilgisayar oyunlarının okul öncesi dönemi çocuklara yönelik öğretim aracı olarak kullanmak bu maksatla din eğitimini eğlenceli bir şekilde okul öncesi çocuklara öğretmektir. Okul öncesi çocuklar açısından geleneksel dini bilgi soyut ve anlaşılması zor olduğu için dini bilgilerin öğretilmesinde bazı güçlükler yaşanmaktadır. Günümüzde din eğitimi öğretmen merkezlidir. Öğrenciler genellikle pasif bir dinleyicidirler. Bu da onların daha az katılımcı olmalarına ve daha az sorumluluk almalarına yol açmaktadır. Okul öncesi dönem çocuklarına dini bilgi vaaz ve nasihat yoluyla öğretilmemelidir. Bunun yerine dini bilgiler; dini motifli, dikkat ve özenle hazırlanmış bilgisayar oyunlarıyla öğretilmelidir. Bilgisayar yoluyla din eğitimine aktif bir şekilde katılan çocuk hevesle ve istekli bir şekilde öğrenmeyi sürdürecektir. Özellikle okul öncesi dönem çocuğu için din eğitiminin gayesi bilgi vermekten çok ilgi uyandırmak olmalıdır. Bu ilgi, dini motifleri olan bilgisayar oyunları ile daha kolay uyandırılabilir. Çünkü okul öncesi yaş grubundaki çocukların en temel ihtiyaçlarından birisi oyundur. Bilgisayar oyun aracı olarak kullanılırsa çocuğa birçok olumlu davranış kazandırır. Çocuğun dikkat, algı, göz ve el koordinasyonunu sağlamakta ve muhakeme kabiliyetini geliştirmektedir. Bilgisayarla çalışan çocukta sorumluluk duygusu da gelişmektedir. Çünkü yaptığı her hata ve başarı kendisinindir, yaptıklarının sorumluluğu kendine aittir. Bilgisayarla ilgilenen çocuk bu yüzden yaptığı her hatayı dış etkenlerde arayan, aşırı kaderci bir anlayışla değil, kendi iç dinamiklerine yönelen bir şahsiyet sahibi olarak yetişecektir. Bilgisayar oyunlarıyla eğitimin öğretici araç olarak kullanılması sonunda öğrenilen bilgilerin daha iyi hafızada kaldığı, mukayeseli düşünme, karar verme ustalığı kazanıldığı ve davranışları değiştirdiği görülmektedir. This study has been practiced to analyse religious education in preschool education through games. The aim is to use computer games as a teaching method for preschool children and give religious education to preschool children in an enjoyable way by this way. There have been difficulties in giving religious education because traditional knowledge of religion is abstract and hard to understand for preschool children. Religious education is based on teachers in our day. Students are generally the passive listeners. And that causes them to be less active and less responsible. Religious education shouldn't be given to the preschool children through preaching and sermon. Instead it should be given through computer games that are made up of religious patterns prepared carefully and elaborately. The child attending religious education actively through computer will continue learning it enthusiastically. Religious education for preschool children should be especially inspiring interest rather than informing them. This can be inspired in an easier way through the computer games that have these religious patterns and interests. Because of the most basic needs of a child at that age is to play games. If the computer is used as a mean of gaming, it gains the child so many positive behaviours. It facilitates cation, sense, eye and hand coordination of the child and improves her/his reasoning ability. The sense of responsibility in child working through computer will improve too. Because every mistake and success he or she makes is belong to her/ himself and the responsibility of what he or she does is belong to her/himself. That's why, the child interested in computer will grow up not as a person blaming external factors for every mistake he does, having determinist understanding but as a person that has his own internal dynamics. Using of the education through computer games as a teaching method shows that learning is remembered easier, it gains the skills of comparative thinking, deciding and changes the behaviours.