Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorDemir, Semra
dc.date.accessioned2019-08-23T13:01:02Z
dc.date.available2019-08-23T13:01:02Z
dc.date.issued2015en_US
dc.date.submitted2015-04-20
dc.identifier.citationDemir, S. (2015). Yerli turistlerin turizm pazarlamasına yönelik talep düzeylerini etkileyen faktörlerin yeniden satın alma davranışlarına etkisi: Sinop ili örneği (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/3757
dc.description.abstractYerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yazılan bu çalışma kapsamında öncelikle turizm talebini etkileyen faktörler belirlenerek bu faktörlerin yerli turistlerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılama düzeyleri üzerindeki etkileri değerlendirilmiştir. Çalışmanın temel varsayımı yerli turistlerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılama düzeylerinin, turizm talebini etkileyen faktörlere bağlı olduğudur. Çalışmanın amacı ve temel varsayımına göre yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla faktör analizinden yararlanılmıştır. Çalışmanın amacına uygun olarak geliştirilen hipotezlerin test edilmesinde ise Ki-kare analiz yöntemi kullanılmıştır. Yerli turistlerin turizm talebini etkileyen faktörlerden çevresel, ekonomik, sosyal ve diğer faktörlerin (reklam ve tanıtım) her biri tüketicilerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılama düzeylerini ve dolayısıyla da yeniden satın alma kararlarını etkilemektedir. Bu anlamda yerli turistlerin turizm pazarlaması faaliyetlerini algılama düzeyleri ve dolayısıyla yeniden satın alma kararları üzerinde turizm talebini etkileyen faktörlerin önemli bir etkisi bulunmaktadır denilebilir.en_US
dc.description.abstractWithin the context of this study that is written for the aim of determining the affects of local tourists' tourism demand, firstly the factors affecting tourism demand were determined than it is evaluated those factors effect on the perception level of local tourists' tourism marketing activities.The basic hypothesis of the study is local tourists perception level of tourism marketing depends on the factors affecting tourism demand. According to aim and basic hypothesis of the study factor analysis used for the aim of determining the factors affectingtourism demands of local tourists. To test the hypothesis elaborated accordingly to the study Chi-square analysis method was used. Among the factors affecting local tourists' tourism demand each of the ones such as environmental, economical, social and other factors (advertisement and presentation) affects the perception of tourism marketing activities of consumers and so does their decision of repurchasing. As such, it can be said that factors affecting tourism demand have an important power on perception levels of local tourists' tourism marketing activities and so does on their decision of repurchasing.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET --i ABSTRACT--..ii TEŞEKKÜR --iii İÇİNDEKİLER--..iv ŞEKİLLER LİSTESİ --viii TABLOLAR LİSTESİ --ix ÖNSÖZ --.x GİRİŞ--.1 BİRİNCİ BÖLÜM TURİZM SEKTÖRÜ 1. TURİZM VE TURİST KAVRAMLARI--3 1.1. Turizm --3 1.2. Turist--7 2. TURİZM ÜRÜNÜ VE ÖZELLİKLERİ--10 3. TURİZM TALEBİ--15 3.1. Turizm Talebini Etkileyen Faktörler--15 3.1.1. Ekonomik Faktörler --..15 3.1.1.1. Fiyat Düzeyi --.15 3.1.1.2. Gelir Düzeyi --.16 3.1.1.3. Ulaşım Olanakları--..16 3.1.2. Sosyal Faktörler --.17 3.1.2.1. Eğitim Düzeyi--.17 3.1.2.2. Meslek --..17 3.1.2.3. Aile Yapısı--17 3.1.2.4. Dil Güçlükleri--.18 3.1.2.5. Kentleşme Düzeyi --.18 3.1.3. Psikolojik Faktörler--19 3.1.3.1. Kişilik Yapısı ve Motivasyon--19 3.1.3.2. Kültürel Uzaklık --19 3.1.3.3. Moda, Zevk ve Alışkanlıklar--.20 3.1.3.4. Snobizm--20 3.1.4. Turizm Talebini Etkileyen Diğer Faktörler--.21 3.1.4.1. Reklam ve Tanıtım --21 3.1.4.2. Boş Zaman--21 3.1.4.3. Turizm Bilinci --21 v 3.2. Turistik Tüketici Satın Alma Karar Tipleri --22 3.2.1. Karmaşık Satın Alma Davranışı--23 3.2.2. Uyumsuzluğu Azaltıcı Yönde Satın Alma Davranışı --..23 3.2.3. Çeşitlilik Arayan Satın Alma Davranışı--..24 3.2.4. Alışılmış (Yeniden) Satın Alma Davranışı --.24 4. TURİZM FAALİYETLERİNİN SINIFLANDIRILMASI--26 4.1. Katılan Kişi Sayısına Göre Turizm --..26 4.1.1. Bireysel (Ferdi) Turizm--26 4.1.2. Kitle Turizmi--27 4.1.3. Grup Turizmi--27 4.2. Ziyaret Edilen Yere Göre Turizm--..27 4.2.1. İç Turizm--..27 4.2.2. Dış Turizm --27 4.3. Katılanların Yaşlarına Göre Turizm--.28 4.3.1. Gençlik Turizmi --.28 4.3.2. Yetişkin (Orta Yaş Turizmi) --..28 4.3.3. Üçüncü Yaş Turizm --..28 4.4. Katılanların Sosyo-Ekonomik Durumlarına Göre Turizm--..29 4.4.1. Sosyal Turizm --..29 4.4.2. Lüks Turizm--.29 4.5. Dönemine Göre Turizm--30 4.5.1. Yaz Mevsimi (Sezonu) Turizmi--30 4.5.2. Kış Turizmi --..30 4.5.3. Yarı Mevsim Turizmi (Sezon Dışı)--31 4.6. Katılımların Süresi Bakımından Turizm --.31 4.6.1. Kısa Süreli Turizm--31 4.6.1.1. Günübirlik Turizm--.31 4.6.1.2. Hafta Sonu Turizmi --..31 4.6.2. Uzun Süreli Turizm--32 4.7. Katılanların Amaçlarına Göre Turizm--32 4.7.1. Tarihi ve Kültürel Turizm--32 4.7.2. Deniz Turizmi --..33 4.7.3. Kongre Turizmi--33 4.7.4. Termal Turizm --.34 4.7.5. Yat Turizmi --..35 4.7.6. Mağara Turizmi--35 4.7.7. Dağ ve Kış Turizmi--36 4.7.8. Av Turizmi--37 4.7.9. Golf Turizmi--.37 4.7.10. İnanç Turizmi--38 4.7.11. Yayla Turizmi --..39 vi 4.7.12. Akarsu Turizmi --40 4.7.13. Kruvaziyer Turizmi--40 5. TURİZM SEKTÖRÜNÜN SORUNLARI--41 5.1. Pazarlama ve Tanıtım Eksikliği--..41 5.2. Altyapı --.42 5.3. İşletmecilik --.43 5.4. Mali Düzenlemeler--..43 5.5. Konaklama Tesislerinin Yanlış Yapılanması --.44 5.6. Çevre Kirliliği--..44 5.7. Turizmin Çeşitlendirilememesi --..45 5.8. Mevsimlik Yoğunlaşma--45 5.9. Ulaştırma --.46 5.10. Turizm Politikasının Oluşturulamaması--46 5.11. Örgütlenme --.47 5.12. İmaj Sorunu --48 İKİNCİ BÖLÜM TURİZM PAZARLAMASI 1. TURİZM PAZARLAMASI KAVRAMI--..49 2. TURİZM PAZARLAMASININ ÖZELLİKLERİ--53 3. TURİZM PAZARLAMASININ HEDEFLERİ --55 4. TURİZM PAZARLAMASI ÇEVRESİ --57 4.1. Makro Çevre--.58 4.1.1. Demografik Çevre--.58 4.1.2. Ekonomik Çevre--.59 4.1.3. Siyasal Çevre--60 4.1.4. Sosyo-Kültürel Çevre--61 4.1.5. Teknolojik Çevre--61 4.1.6. Ulaştırma Altyapısı --62 4.1.7. Doğal Çevre --.63 4.2. Sektör Çevresi --.64 4.2.1. Tedarik Kaynakları--64 4.2.2. Tur Operatörleri --.65 4.2.3. Seyahat Acenteleri --67 4.2.4. Turizm Bölgesi Yönetimi--.68 4.2.5. Turizme Bağımlı İşletmeler --69 4.2.6. Finansal Kuruluşlar--70 4.2.7. Paydaşlar --..71 4.3. Faaliyet Çevresi--72 4.3.1. Rakipler--.72 vii 4.3.2. Ortaklar --.73 4.3.3. Müşteriler--.73 4.3.4. İşgörenler--..74 4.3.5. Sendikalar--.75 ÜÇÜNCÜ BÖLÜM SİNOP İLİNE TATİLE GELEN YERLİ TURİSTLERİN TURİZM PAZARLAMASINA YÖNELİK TALEP DÜZEYLERİNİ ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN YENİDEN SATIN ALMA DAVRANIŞLARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA 1. ÇALIŞMANIN AMACI VE ÖRNEK HACMİNİN BELİRLENMESİ--.76 2. ÇALIŞMANIN ANKET FORMUNUN HAZIRLANMASI--.77 3. ÇALIŞMANIN MODELİ--..78 4. ÇALIŞMANIN KAPSAMI VE KISITLARI--.81 5. VERİLERİN ANALİZİ VE BULGULAR --.81 5.1. Araştırmanın Modeline İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler --..81 5.1.1. Katılımcıların Demografik Özelliklerine İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler..81 5.1.2. Katılımcıların Tatil Bilincine İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler--84 5.1.3. Katılımcıların Sinop İline İlişkin Tatil Beklentilerine Dair Tanımlayıcı İstatistikler --..85 5.1.4. Katılımcıların Turizm Pazarlaması Faaliyetlerini Algılama Düzeylerine İlişkin Tanımlayıcı İstatistikler--87 5.2. Yerli Turistlerin Turizm Talebini Etkileyen Faktörlere İlişkin Bulgular..90 5.3. Çalışmanın Hipotez Testleri--94 SONUÇ VE ÖNERİLER--100 KAYNAKÇA --..106 EK 1: ANKET FORMU --114 EK 2: SİNOP TANITIM --116en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Talebien_US
dc.subjectTurizm Faaliyetlerien_US
dc.subjectTurizm Pazarlamasıen_US
dc.subjectYerli Turisten_US
dc.subjectYeniden Satın Almaen_US
dc.subjectTourism Demanden_US
dc.subjectTourism Activitiesen_US
dc.subjectTourism Marketingen_US
dc.subjectLocal Touristen_US
dc.subjectRepurchasingen_US
dc.titleYerli turistlerin turizm pazarlamasına yönelik talep düzeylerini etkileyen faktörlerin yeniden satın alma davranışlarına etkisi: Sinop ili örneğien_US
dc.title.alternativeThe effects of repurchase conducts of factors which effect the local tourists' demand levels to the tourism marketing: Sinop province sampleen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster