dc.description.tableofcontents | İÇİNDEKİLER -- ÖZET, i -- ABSTRACT, ii -- TEŞEKKÜR, iii -- İÇİNDEKİLER, iv -- TABLOLAR LİSTESİ, ix -- ŞEKİLLER LİSTESİ, x -- KISALTMALAR LİSTESİ, xi -- ÖNSÖZ, xiv -- GİRİŞ, 1 -- 1. BÖLÜM, 3 -- SOSYAL GÜVENLİK, 3 -- 1.1. SOSYAL GÜVENLİK KAVRAMI, 3 -- 1.1.1. Sosyal Güveliğin Amacı, 5 -- 1.1.2. Sosyal Güvenliğin Fonksiyonları, 5 -- 1.1.3. Sosyal Güvenliğin Araçları, 5 -- 1.1.4. Sosyal Güvenlik Sistemlerinin Finansman Kaynakları, 6 -- 1.1.5. Sosyal Güvenlik Sistemlerinin Finansman Yöntemleri, 6 -- 1.1.5.1. Kapitalizasyon (Fon Biriktirme) Yöntemi, 7 -- 1.1.5.2. Dağıtım Yöntemi, 7 -- 1.2. DÜNYA SOSYAL GÜVENLİK TARİHİ, 8 -- 1.2.1. Sanayi Devrimi Öncesi Durum, 8 -- 1.2.1.1. Sanayi Devrimi Sonrası Toplumsal Yapı, 8 -- 1.2.2. Sosyal Sigortaların Doğuşu, Gelişimi ve Örnekler, 9 -- 1.2.3. Sosyal Güvenlik Sistemlerinde Kriz, 10 -- 1.2.4. Krizden Çıkış Arayışları ve Sosyal Güvenlik Sistemlerinde Dönüşüm 11 -- 1.3. TÜRK SOSYAL GÜVENLİK TARİHİ, 13 -- 1.3.1. Osmanlı İmparatorluğu Dönemi, 13 -- 1.3.1.1. Tanzimat Öncesi Dönem, 14 -- 1.3.1.1.1. Aile İçi Yardımlaşma, 14 -- 1.3.1.1.2. Mesleki Teşekküller Çerçevesinde Yardımlaşma, 15 -- 1.3.1.1.3. Ahilik Birlikleri, 15 -- 1.3.1.1.4. Sosyal Yardımlar, 18 -- 1.3.1.1.5. Vakıflar, 18 -- 1.3.1.2. Tanzimat Sonrası Dönem, 19 -- 1.3.1.2.1. Sanayi Devriminin Osmanlı İmparatorluğuna Etkileri, 19 -- 1.3.1.2.2. Mevzuat Önlemleri, 19 -- 1.3.1.2.3. Dilaver Paşa Nizamnamesi, 20 -- 1.3.1.2.4. Maadin Nizamnamesi, 20 -- 1.3.1.2.5. Diğer Gelişmeler, 21 -- 1.3.2. Türkiye Cumhuriyeti Dönemi, 21 -- 1.3.2.1. Birinci Büyük Millet Meclisi Dönemi, 21 -- 1.3.2.2. 1923-1945 Dönemi, 22 -- 1.3.2.3. Kuruluş Dönemi (1945-1961), 25 -- 1.3.2.4. 1961 – 1980 Dönemi, 26 -- 1.3.2.5. 1980 -1999 Dönemi, 29 -- 1.3.2.6. 1999’dan Günümüze Sosyal Güvenlik, 31 -- 1.3.3. Sosyal Güvenlik Sistemimizin Krize Girmesinin Nedenleri, 31 -- 1.3.3.1. Kayıt Dışı İstihdam, 31 -- 1.3.3.2. Erken Emeklilik, 32 -- 1.3.3.3. Aktif/Pasif Dengesinin Bozulması, 32 -- 1.3.3.4. Primlerle İlgili Sorunlar, 33 -- 1.3.3.5. Nimet Külfet Dengesi, 33 -- 1.3.3.6. Fonların Etkin Değerlendirilememesi, 34 -- 1.3.4. Reformlar, 36 -- 1.3.4.1. Reformun İlk Ayağı 4447 Sayılı Kanun, 37 -- 1.3.4.2. İkinci Reform Çalışmaları, 37 -- 1.3.4.2.1. 5502 Sayılı Kanun, 38 -- 1.3.4.2.2. 5510 Sayılı Kanun, 39 -- 2. BÖLÜM, 40 -- BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ, 40 -- 2.1. ÖZEL EMEKLİLİK, 40 -- 2.1.1. Özel Emeklilik ve Türleri, 40 -- 2.1.2. Özel Emeklilik Uygulamalarının Tarihi ve Süreci, 41 -- 2.2. DÜNYADA BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ, 43 -- 2.2.1. Latin Amerika Ülkeleri, 43 -- 2.2.1.1. Şili, 44 -- 2.2.1.2. Arjantin, 47 -- 2.2.1.3. Brezilya, 48 -- 2.2.2. İngiltere, 48 -- 2.2.2.1.1. Temel Emeklilik ve Kazanca Bağlı Emeklilik Sistemi, 49 -- 2.2.2.1.2. Mesleki Emeklilik Planları, 49 -- 2.2.2.1.3. Bireysel Emeklilik Programı, 49 -- 2.2.3. ABD Sosyal Güvenlik Sistemi, 50 -- 2.2.3.1. Kamu Emeklilik Sistemi, 50 -- 2.2.3.2. Özel Emeklilik Sistemleri, 51 -- 2.2.3.2.1. Maaş Esaslı Emeklilik Programları, 52 -- 2.2.3.2.2. Katkı Esaslı Programlar, 52 -- 2.2.3.2.2.1. Serbest Meslek Sahipleri Emeklilik Planları (Keogh Planı) 52 -- 2.2.3.2.2.2. 401 (k) Planları, 53 -- 2.2.3.2.2.3. Kişisel Emeklilik Planları –IRA (Individual Retirment Accounts) 53 -- 2.2.3.2.2.4. SIMPLE (Saving Incentive Match Plan for Employes) Planı54 -- 2.2.3.2.2.5. Basitleştirilmiş Emeklilik Planları (SEP), 54 -- 2.3. TÜRKİYEDE BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİ, 54 -- 2.3.1. Bireysel Emeklilik Sisteminin Amacı, 56 -- 2.3.1.1. Sosyal Amaçlar, 56 -- Bireyi ilgilendiren BES’in sosyal amaçları maddeler halinde şunlardır:, 56 -- 2.3.1.2. Ekonomik Amaçlar, 56 -- BES’in öncelikli amaçlarını yansıtan ekonomik amaçları da şunlardır:, 56 -- 2.3.2. Bireysel Emeklilik Sisteminin Kapsamı, 57 -- 2.3.3. Bireysel Emeklilik Sisteminin Faydaları, 57 -- 2.3.3.1. Birey Açısından Faydaları, 57 -- BES’in birey açısından faydaları maddeler halinde şunlardır:, 57 -- 2.3.3.2. İşveren Açısından Faydaları, 58 -- BES’in işveren açısından faydaları maddeler halinde şunlardır:, 58 -- 2.3.3.3. Ekonomik Açıdan Faydaları, 58 -- BES’in ekonomik açıdan faydaları maddeler halinde şunlardır:, 58 -- 2.3.3.4. Sektör Açısından Faydaları, 58 -- BES’in sektör açısından faydaları maddeler halinde şunlardır:, 58 -- 2.3.3.5. Devlet Açısından Faydaları, 59 -- BES’in devlet açısından faydaları maddeler halinde şunlardır:, 59 -- 2.3.4. Bireysel Emeklilik Sisteminin Özellikleri, 59 -- 2.3.5. BES’in Yapısı ve İşleyişi, 60 -- 2.3.5.1. Katılımcı, 61 -- 2.3.5.2. Emeklilik Şirketi, 61 -- 2.3.5.3. Saklayıcı Kuruluş (Takasbank), 62 -- 2.3.5.4. Bireysel Emeklilik Aracıları, 63 -- 2.3.5.5. Hazine Müsteşarlığı, 63 -- 2.3.5.6. Bireysel Emeklilik Danışma Kurulu, 64 -- 2.3.5.7. Sermaye Piyasası Kurulu, 65 -- 2.3.5.8. Emeklilik Gözetim Merkezi, 65 -- 2.3.6. Bireysel Emeklilik Sistemine Katılım, 66 -- 2.3.7. Emeklilik Yatırım Fonları, 68 -- 2.3.7.1. Emeklilik Yatırım Fonu Türleri, 69 -- 2.3.7.1.1. Gelir Amaçlı Fonlar, 69 -- 2.3.7.1.2. Büyüme Amaçlı Fonlar, 70 -- 2.3.7.1.3. Para Piyasası Fonları, 70 -- 2.3.7.1.4. Kıymetli Maden Fonlar, 70 -- 2.3.7.1.5. İhtisaslaşmış Fonlar, 70 -- 2.3.7.1.6. Diğer Fonlar, 70 -- 2.3.8. Denetim, 70 -- 2.3.8.1. Günlük Gözetim ve Denetim, 71 -- 2.3.8.2. Olağan Denetim, 71 -- 2.3.8.3. Aktüeryal Denetim, 71 -- 2.3.8.4. Bağımsız Dış Denetim, 72 -- 2.3.8.5. İç Kontrol Sistemi ve İç Denetim, 72 -- 2.3.9. Teşvikler, 72 -- 2.3.9.1. Vergisel Teşvikler, 72 -- 2.3.9.1.1. Katılımcılar Açısından Vergisel Teşvikler, 73 -- 2.3.9.1.2. Yatırım Fonları Açısından Vergisel Teşvikler, 73 -- 2.3.9.1.3. Sistemden Ayrılmalarda Vergi Uygulamaları, 74 -- 2.3.9.2. Devlet Katkısı, 74 -- 2.3.9.3. Ödenen Katkı Paylarının Matrah Konusunda İndirim Yapılabilmesi -- Vergilendirilmesi, 76 -- 2.3.9.4. Yeni BES, 77 -- 2.4. Literatür Taraması, 77 -- 3. BÖLÜM, 80 -- DEVLET KATKISININ BİREYSEL EMEKLİLİK SİSTEMİNE ETKİSİNİN -- ANALİZİ, 80 -- 3.1. Araştırmanın Amacı ve Önemi, 80 -- 3.2. Araştırmanın Kısıtları, 80 -- 3.3. Araştırmanın Hipotezleri, 81 -- 3.4. Araştırmanın Yöntemi ve Veri Seti, 82 -- 3.5. Araştırmanın Bulguları, 83 -- SONUÇ VE ÖNERİLER, 100 -- KAYNAKÇA, 104 -- EK-1, 111 -- BES 2004-2015 Yılları Katılımcı Sayıları ve Katkı Payı Tutarları, 111 -- | en_US |