Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBedir, Fatma Nur
dc.date.accessioned2019-04-06T10:58:34Z
dc.date.available2019-04-06T10:58:34Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.citationBedir, F. N. (2017). Yetişkinlerin çocukluk anılarındaki Tanrı imgesinin analizi. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 16 (32), 717-740.en_US
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.14395/hititilahiyat.379046
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/402
dc.descriptionBu çalışma 2011 yılında University of London-HeythropCollege’da yapılan ve 2015 yılında İstanbul’da gerçekleştirilen Uluslararası Din Psikolojisi Derneği Kongresi [The Congress of the International Association for the Psychology of Religion (IAPR)]’nde poster olarak sunulan yüksek lisans tezinin gözden geçirilmiş hâlidir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada bireyin Tanrı imgesini etkileyebilecek olan faktörler incelenmiş ve bu imgelerin Türk toplumu açısından kültürel bir yorumu sunulmuştur. Örneklem yedi Türk yetişkinden oluşmaktadır. Açık uçlu anket uygulamasıyla katılımcılara yalnızca "Çocukluğunuzda Allah’ı düşündüğünüz zaman aklınıza ne gelirdi?" sorusu sorulmuştur. Anketlerden elde edilen data tematik analiz sistemine göre değerlendirilmiş ve altı tema elde edilmiştir. Sonuç olarak; katılımcıların Tanrı imgelerinin çocukluk anılarının önemli bir kısmını kapsadığı görülmektedir. Hepsi Tanrı hakkında düşündüğü, hissettiği ya da hayal ettiği şeylerden bahsetmiştir. Bütün katılımcılar küçüklüklerinde Tanrı’yı somut bir simge olarak düşünme arayışına girmişlerdir. Dolayısıyla Tanrı imgelerinde antropomorfizm bulunmuştur. Bütün katılımcılar Tanrı’nın büyüklüğü ve gücünden bahsetmişlerdir. Bunların yanı sıra, erken eğitimciler olan aile ve öğretmenlerin, Tanrı imgesinin oluşumunda en etkili faktörlerden biri olduğu görülmüştür. Televizyon, Tanrı imgesini etkileyen bir diğer önemli faktördüren_US
dc.description.abstractThe paper examines the factors which may affect an individual’s image of God, and provides a cultural interpretation of these images in Turkish society. This study consisted of a convenience sample of 7 Turkish adults. An open ended survey was conducted and only one question which is “What did come to your mind when you thought of God in your childhood?” was asked to the participants. The data which is acquired from the survey were analysed according to thematic analyses. 6 themes emerged from the interview. As a consequence; It can be seen that God image is a huge part of participants’ childhood memories. All of them talked about their feelings, thoughts and imaginations about God. All participants have sought to think of God as a concrete symbol in their infancy. So that anthropomorphism is found in the images of God. All participants considered the greatness and the power of God. Besides these, early educators, both family and teachers, were found to be one of the most effective factors in forming the image of God. Television was also found as another effective variable in relation to God image.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.14395/hititilahiyat.379046en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTanrı İmgesien_US
dc.subjectTanrı Kavramıen_US
dc.subjectTanrı Tasavvuruen_US
dc.subjectÇocukluk Dönemien_US
dc.subjectDini Gelişim Dönemlerien_US
dc.titleYetişkinlerin çocukluk anılarındaki Tanrı imgesinin analizien_US
dc.title.alternativeThe analysis of the God image of adults in their childhood memoriesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-4455-1691en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage717en_US
dc.identifier.endpage740en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster