Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmazel, Gülay
dc.contributor.authorBüyükkayacı Duman, Nuriye
dc.contributor.authorBaşçı, Ayşe Burcu
dc.date.accessioned2019-04-08T06:25:39Z
dc.date.available2019-04-08T06:25:39Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationYılmazel, G., Büyükkayacı Duman, N., Başçı, A. B. (2015). Relation between learning styles, methods for obtaining information and academic achievements of Turkish university students. Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 8(1), 225-233.en_US
dc.identifier.issn1308-5107
dc.identifier.issn2536-4944
dc.identifier.urihttp://dergipark.gov.tr/download/article-file/86130
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/406
dc.description.abstractThe aim of this descriptive study is to determine relation between learning styles, learning methods and academic achievement of university students. This study was conducted in 2014 and the sample was consisted of 130 university students training in second and forth levels from School of Health. We used Turkish version of VARK scale for determining learning styles. In this study, 60.0% of the students were using of multimodal and 40.0% were using unimodal learning styles. The kinesthetic modal was the most preferred among the unimodal learning styles. We found that the usage of visual and auditory learning styles was very low despite the content of nursing education programs. Nursing programs necessitate skills on problem solving in clinical education from first to fourth years which were based on patient education, treatment and care. Therefore academicians in nursing schools should encourage to students using active learning styles.en_US
dc.description.abstractTanımlayıcı tipteki bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri, bilgiyi edinme yöntemleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırmanın örneklemi 2014 yılında Hitit Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu’nun ikinci ve dördüncü sınıf düzeyinde lisans eğitimi alan 130 öğrenci ile oluşturuldu. Öğrenme stillerinin belirlenmesinde VARK ölçeğinin Türkçe versiyonu kullanıldı. Öğrencilerin %60.0’ı çoklu, %40.0’ı tekli öğrenme stilini kullanıyordu. Tekli öğrenme stilleri arasında kinestetik model en çok tercih edilen öğrenme stili idi. Görsel ve işitsel öğrenme stillerinin kullanımı hemşirelik programının içeriğine rağmen düşük bulundu. Hasta eğitimi, tedavisi ve bakımı üzerine temellendirilen hemşirelik programları birinci sınıftan dördüncü sınıfa kadar olan klinik eğitimde problem çözme becerilerini içerir. Bu nedenle hemşire yetiştiren akademisyenler öğrencileri aktif öğrenme stillerini kullanma yönünde teşvik etmelidir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherHitit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectUniversity Studentsen_US
dc.subjectVARK Learning Stylesen_US
dc.subjectAcademic Achievementen_US
dc.subjectÜniversite Öğrencilerien_US
dc.subjectVARK Öğrenme Stillerien_US
dc.subjectAkademik Başarıen_US
dc.titleRelation between learning styles, methods for obtainning information and academic achievements of Turkish university studentsen_US
dc.title.alternativeTürk üniversite öğrencilerinin öğrenme stilleri, bilgiyi edinme yöntemleri ve akademik başarıları arasındaki ilişkien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-2487-5464en_US
dc.authorid0000-0002-4246-3607en_US
dc.authorid0000-0001-8016-8636en_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage225en_US
dc.identifier.endpage233en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess