dc.contributor.author | Demirdaş, Coşkun | |
dc.date.accessioned | 2019-04-08T10:47:59Z | |
dc.date.available | 2019-04-08T10:47:59Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2013-06-18 | |
dc.identifier.citation | Demirdaş, C.(2013). İlköğretim 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ünitelerinin aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenişi (Yüksek Lisans Tezi). | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/414 | |
dc.description.abstract | Son yıllarda dünya çapında yaygınlaşan, etkin bir eğitim sistemi haline gelen yaşayarak öğrenme olarak özetlenen aktif öğrenme yöntemleri, eğitim-öğretimde sıkça uygulanmaktadır. Aktif öğrenme yöntemleri öğrenme sürecinde zamanın ve performansın en iyi şekilde kullanılıp en üst düzey verimin alınabilmesini sağlamaktadır. Soyut kavramları içeren din kültürü dersi konularının aktif öğrenme yöntemleriyle işlenmesi, dersin zevkli hale gelmesini ve kavramların daha kolay öğrenilmesini sağlayacaktır. Bu çalışmadaki amacım, 4. sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi ünitelerinin günümüzün en önemli eğitim öğretim anlayışlarından olan aktif öğrenme yöntemleriyle işlenebileceğini, bu yöntemle din kültürü konularının daha hızlı ve kalıcı öğretilebileceğini göstermektir. Çalışmam üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, aktif öğrenmenin ne olduğu, faydaları ve yöntemlerin bir kısmı tanıtılmıştır. 2. bölümde, anlatılan yöntem ve tekniklerden bazıları 4. sınıf Din Kültürü dersinin ünitelerine uygulanmaya çalışılmıştır. Çalışmamın son bölümünde, din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanabilirliği, uygulamada karşılaşılan sorunlar anlatılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In recent years active learning a method which has become an effective education system is often being applied in education and schooling. It is outlined as an experiential learning and rapidly becoming widespread worldwide. Active learning methods in the learning process is providing the best use of time and performance and output that can be obtained of the highest level. Active learning methods will enable religious culture course that involves abstract concepts become an enjoyable and easier to learn. Intention of this study is to make people believe that with active learning methods which has become today?s most important education and training comprehension 4'th grade religious culture and ethics course will make the lesson fast moving and long lasting. My study is formed 3 sections. In the first section, what is an active learning, its benefits and a part of methods is introduced. In the second section some of the methods and techniques described have been applied in 4?th grade religious culture course?s unit?s. In the last section of my study, applicability of active learning methods in religious culture and ethics course, and problem encountered in practise was reflected. | en_US |
dc.description.tableofcontents | ÖZET -- i ABSTRACT -- ii İÇİNDEKİLER -- iii KISALTMALAR -- vi ÖNSÖZ -- vii GİRİŞ -- 1 1. ARAŞTIRMANIN KONUSU VE AMACI -- 1 2. PROBLEM -- 3 3. HİPOTEZLER -- 3 4. YÖNTEM -- 4 5. SINIRLILIKLAR -- 4 BİRİNCİ BÖLÜM AKTİF ÖĞRENME VE YÖNTEMLERİ 1. AKTİF ÖGRENME -- 5 1.1. Aktif Öğrenmenin Nitelikleri -- 10 1.2. Aktif Öğrenmenin Özellikleri -- 11 1.3. Aktif Öğrenmenin Gerekliliği ve Önemi -- 14 1.4. Aktif Öğrenmenin Yararları -- 15 1.5. Aktif Öğrenmenin Sınırlılıkları -- 16 1.6. Aktif Öğrenmede Hedef -- 18 1.7. Aktif ve Pasif Öğrenenler Arasındaki Farklılıklar -- 18 1.8. Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının iv Öğrenme ve Öğretme Sürecine Etkisi -- 19 1.9. Aktif Öğrenmede Öğretmen-Öğrenci Rolleri -- 22 1.10. Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Sınıf Ortamının Öğrenciler Üzerine Etkisi -- 25 2. AKTİF ÖĞRENMEDE KULLANILABİLECEK YÖNTEM VE TEKNİKLER -- 28 2.1. Drama -- 28 2.2. Balık Kılçığı -- 30 2.3. Fotoğraflar Konuşuyor -- 31 2.4. 5N 1K -- 33 2.5. Tombala -- 33 2.6. Bulmaca -- 34 2.7. Kavram Haritası -- 35 2.8. Tablo Yorumlayalım -- 37 İKİNCİ BÖLÜM İLKÖĞRETİM 4. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÜNİTELERİNİN AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNE GÖRE İŞLENİŞİ 1. Din ve Ahlak Hakkında Neler Biliyoruz? Ünitesinin İşlenişi -- 39 2. Temiz Olalım Ünitesinin İşlenişi -- 52 3. Hz. Muhammed'i Tanıyalım Ünitesinin İşlenişi -- 62 4. Kur'an-ı Kerim'i Tanıyalım Ünitesinin İşlenişi -- 78 5. Sevgi, Dostluk ve Kardeşlik Ünitesinin İşlenişi -- 89 6. Aile ve Din Ünitesinin İşlenişi -- 98 v ÜÇÜNCÜ BÖLÜM AKTİF ÖĞRENME YÖNTEMLERİNİN 4. SINIF DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİNDE İŞLENME İMKÂNI 1. Bulmaca Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme imkânı -- 109 2. Fotoğraflar Konuşuyor Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 110 3. Balık Kılçığı Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 111 4. 5 N 1 K Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 113 5. Tablo Yorumlayalım Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 115 6. Kavram Haritası Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 116 7. Tombala Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 118 8. Drama Yöntemi’nin 4. Sınıf DKAB Dersinde İşlenme İmkânı -- 120 SONUÇ -- 122 KAYNAKÇA -- 126 | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretim | en_US |
dc.subject | Aktif Öğrenme | en_US |
dc.subject | Yöntem | en_US |
dc.subject | Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi | en_US |
dc.title | İlköğretim 4. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi dersi ünitelerinin aktif öğrenme yöntemlerine göre işlenişi | en_US |
dc.title.alternative | 4'th grade elementary course in religious culture and ethics according to active learning methods in the handling of educations | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |