Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorGüllü, Abdullah
dc.contributor.authorDuman, Tuncay
dc.date.accessioned2019-04-09T07:22:16Z
dc.date.available2019-04-09T07:22:16Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-12-18
dc.identifier.citationDuman, T. (2018). Beden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve akademik öz yeterlilik düzeylerinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/416
dc.description.abstractBu araştırmada "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları ve Akademik Öz Yeterlilik Düzeylerinin İncelenmesi (Orta Karadeniz Bölgesi Örneği)" amaçlanmıştır. Araştırma grubu 18-35 yaş arasında olan 3. sınıflarda 248 öğrenci ve 4. sınıflarda ise 156 öğrenci olmak üzere toplam sağlıklı ve gönüllü 404 öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama işlemlerinde 11 sorudan oluşan kişisel bilgi formu, akademik öz yeterliliklerini ölçmek için Ekici (2012) tarafından geliştirilen "Akademik Öz-Yeterlik (AÖY)" ölçeği ve Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum düzeyini ölçmek için Ünver ve ark. (2008) tarafından geliştirilen "Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği (ÖYTÖ)" kullanılmıştır. Bağımsız grupların karşılaştırılmasında Independent Samples t testi, bağımsız ikiden fazla grup için ise tek yönlü varyans analizi (One-Way ANOVA) ve Tukey HSD düzeltme testi kullanıldı. Sayısal değişkenler arasındaki ilişkilerin incelenmesinde Pearson Korelasyon Katsayısından yararlanıldı. İstatistiksel işlemler için bilgisayar destekli veri çözümleme programı SPSS 21.0 programı kullanıldı ve sonuçlar p<0.05 anlamlılık düzeyinde değerlendirildi. Sınıflara göre AÖY ve ÖYTÖ karşılaştırılmasında bilişsel, sosyal ve teknik boyutlarda 4. sınıfların daha yüksek puan almalarına rağmen sadece sosyal boyut düzeyinde anlamlı bir farklılık (p<0.05) bulunmuştur. Cinsiyete göre ve düzenli spor yapmalarına göre her iki düzeyde de anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Yaşa göre AÖY ve ÖYTÖ karşılaştırılmasında ise bilişsel boyutta anlamlı düzeyde bir ilişkinin olduğu görülmüştür (p<0.046). İllere göre AÖY ve ÖYTÖ karşılaştırılmasında bilişsel ve sosyal boyutta anlamlı bir ilişki olmamasına rağmen, teknik boyutta (p<0,039) ve ÖYTÖ parametrelerinde (p<0.000) anlamlı bir ilişki olduğu gözlenmiştir. AÖY ile ÖYTÖ arasındaki ilişkinin karşılaştırılmasında AÖY anketinin bilişsel boyutunun sosyal ve teknik boyutlar ile arasında pozitif orta düzeyde bir ilişki olduğu görülmüştür. ÖYTÖ ile ders başarısı arasında pozitif orta dereceli bir ilişki olduğu gözlenmiştir. Sonuç olarak; son sınıf öğrencilerinin kendilerini daha yeterli gördükleri, özgüvenlerinin daha yüksek olduğu ve yaş ilerledikçe bilişsel olarak daha da geliştikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe research is aimed at the "Attitudes of Physical Education and Sport Teacher Candidates Towards Teaching Profession and Examination of Academic Self-Sufficiency Levels (Central Black Sea Region Example)". It consists of 404 persons aged 18-35. 248 people in 3 classes and 156 people in 4 classes were included in the survey. In the data collection process, a personal information form consisting of 11 questions, "Academic Self-Proficiency"(ASP) scale developed by Ekici (2012) in order to measure academic self-sufficiency, "Attitude Scale Towards Teaching Profession" (ASTP), which was developed by Ünver et al. (2008), was used to measure the level of attitudes towards teachers. Independent Samples t test was used for comparison of independent groups and one-way ANOVA and Tukey HSD correction test were used for independent groups. Pearson Correlation Coefficient was used to examine the relationships between numerical variables. Statistical analysis of the study was performed using the computer aided data analysis program SPSS 21.0 statistical program. Statistical results were assessed at p <0.05 significance level. Though the 4 classes have higher scores in the cognitive, social and technical dimensions in the comparison of Classes, there has a significant difference only in the level of social dimension (p<0.05). There was no difference between the two levels according to their gender and regular sports. Compared to the age of ASP and ASTP, it has calculated that there has a meaningful level of cognitive dimension in comparison (p> 0,046). According to Provınces relationship between ASP. and ASTP comparison Although there was no meaningful in cognitive and social dimensions, a significant difference was obtained in the technical dimension (p: 0,039) and the ASTP. parameters (p: 0,000). In the comparison of the relationship between the ASP and ASTP, it was observed that the cognitive dimension of the ASP questionnaire was positively correlated with social and technical dimensions. A positive moderate relationship was observed between ASTP and course achievement. As a result; It was observed that the students of the final year considered themselves more self-confident, their self-confidence was higher and they improved more cognitively as age progressed.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa KABUL VE ONAY -- Hata! Yer işareti tanımlanmamış.i ETİK BEYANNAMESİ -- v ÖNSÖZ -- v İÇİNDEKİLER -- vi KISALTMALAR ve SEMBOLLER -- viii ÇİZELGELER -- ix ÖZET -- x SUMMARY -- xi 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Çalışmanın Amacı -- 1 1.2 Problemler -- 2 1.3 Hipotezler -- 3 1.4 Sınırlılıklar -- 3 1.5 Sayıltılar -- 4 2. GENEL BİLGİLER -- 5 2.1 Beden Eğitim ve Spor -- 5 2.1.1 Beden eğitim ve spor öğretmenliği -- 6 2.1.2 Beden eğitimi ve sporun önemi -- 7 2.1.3 Beden eğitim ve sporun eğitimle ilişkisi -- 7 2.1.4 Beden eğitimi ve sporun genel eğitimin içindeki yeri ve önemi -- 8 2.2 Öğretmen Tutumları -- 9 2.2.1 Tutum nedir? -- 9 2.2.2 Tutumun bileşenleri -- 9 2.2.3 Öğretmen tutumu kavramı -- 11 2.2.4 Öğretmenlik mesleğine yönelik tutumların sınıflandırılması -- 12 2.3 Yeterlik Nedir? -- 15 2.4 Öz Yeterlik Nedir? -- 15 2.5 Öz Yeterliliğin Etkilediği Etmenler -- 16 2.5.1 Öz yeterliliği düşük olan bireylerin özellikleri -- 17 2.5.2 Öz yeterliliği yüksek olan bireylerin özellikleri -- 18 2.6 Öz Yeterliliğin Süreçleri -- 19 2.6.1 Bilişsel süreç -- 19 2.6.2 Motivasyonel süreç -- 19 2.6.3 Duyşsal süreç -- 20 2.6.4 Seçimsel süreç -- 20 2.7 Akademik Öz Yeterlilik -- 21 2.7.1 Akademik öz yeterlik boyutları -- 23 3. MATERYAL ve YÖNTEM -- 25 3.1 Araştırmanın modeli -- 25 vii 3.2 Evren ve örneklem -- 25 3.3 Etik hususlar -- 25 3.4 Kapsam -- 26 3.5 Verilerin toplanması ve toplama araçları -- 26 3.5.1 Kişisel bilgi formu -- 26 3.5.2 Akademik öz yeterlik ölçeği -- 27 3.5.3 Öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği -- 27 3.6 Verilerin analizi -- 27 4. BULGULAR -- 29 5. TARTIŞMA -- 40 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 51 KAYNAKLAR -- 50 EKLER -- 63 ÖZGEÇMİŞ -- 74en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkademik Öz Yeterliliken_US
dc.subjectÖğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumen_US
dc.subjectBeden Eğitim Ve Spor Öğretmenliğien_US
dc.titleBeden eğitimi ve spor öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları ve akademik öz yeterlilik düzeylerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of attitudes of physical education and sport teacher candidates towards teaching profession and academic self-sufficiency levelsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster