Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorŞahan, Yusuf
dc.date.accessioned2019-10-08T14:19:11Z
dc.date.available2019-10-08T14:19:11Z
dc.date.issued2016en_US
dc.date.submitted2016-03-18
dc.identifier.citationŞahan, Y.(2016). Turizm pazarlamasında tüketicilerin turistik satın alma kararı üzerinde etkili olan web sitesi tasarım özelliklerinin nörogörüntüleme yöntemlerinden elektroensefalografi (EEG) ve göz izleme yöntemleriyle belirlenmesine dair deneysel bir çalışma (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4188
dc.description.abstractTurizm Pazarlamasında turistik ürünü satın alırken tüketiciler, ürün hakkında detaylı bilgiyi internet üzerinden toplamaktadırlar. Topladıkları bilgi sayesinde turistik ürünü satın almakta ve o ürün hakkında bir fikir sahibi olmaktadırlar. Turistik satın alma kararı üzerinde birçok faktör etkili olabileceği gibi web sitelerinin tasarım özellikleri ve içeriği de bu satın alma davranışına etki edebilmektedir. Turistik satın alma kararı üzerinde etkili olan web sitesi tasarım özelliklerinin tüketicinin satın alma kararını nasıl etkilediği ve bu tasarım özelliklerinin hangisinin veya hangilerinin etkili olduğu Nörogörüntüleme yöntemlerinden olan Elektroensefalografi (EEG) ve Göz İzleme tekniği ile belirlenebilmektedir. Çalışmanın amacı; turizm pazarlamasında turistlerin demografik özellikleri ve turist tiplerine bağlı olarak web sitesi tasarım özelliklerini ve dolayısıyla da turistik ürünü algılama düzeyi farklılıklarını belirlemek ve böylece turistik ürün satın alma kararları arasında fark olup olmadığını ortaya koyabilmektir. Çalışmanın temel varsayımı, tüketicilerin turistik satın alma kararlarını turistik ürünün yer aldığı web sitesi tasarım özelliklerinin etkisi altında verdiğidir. Çalışmada Elektroensefalografi (EEG), Göz İzleme ve Anket Yöntemi kullanılarak elde edilen veriler, SPSS 18.0 paket programı ile değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde yüzde ve frekansları gösteren tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır. Çalışmanın modeline uygun olarak geliştirilen hipotezler Bağımsız İki Örneklem T Testi ile analiz edilmiştir. Analiz sonuçlarına göre turistlerin demografik özellikleri ve turist tiplerine bağlı olarak web sitesi tasarım özelliklerini ve dolayısıyla da turistik ürünü algılama düzeylerinin farklı oluğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractIn Tourism Marketing, consumers are gathering information and having opinions on the Internet, before they buy touristic product. Many factors may impact consumers on touristic purchasing decision such as design features and contents of websites. We can determine which website design features influence touristic purchasing decision and how they do it by applying EEG (Electroencephalography) and Eye Tracking Techniques. The aim of this study is to determine demographic features of tourists, websites design features and the perception level differences of touristic product and so, to demonstrate whether there are differences about touristic purchasing decisions or not, based on tourists types. Main hypothesis of the study is that consumers take touristic purchasing decision under the influence of the website design features of the touristic product. In this study, the data obtained by EEG (Electroencephalography), Eye Tracking Techniques and survey methods is analysed on SPSS 18.0 software package. Percentage and frequency are used as descriptive statistics in order to define the data. Hypotheses that are improved based on the study, areanalysed by applying independent two-sample t-test. The results demonstrate that, there are differences about demographic features of tourists and perception level of touristic product based on the tourists types.en_US
dc.description.tableofcontentsGİRİŞ --1 1.TURİZM PAZARLAMASI VE TURİSTİK TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI --..3 1.1.TURİZM PAZARLAMASI--3 1.1.1.Turizm Pazarlamasının Tanımı --.3 1.1.2.Turizm Pazarlamasının Genel Özellikleri--.4 1.1.3.Turizm Pazarlaması Kavramı --6 1.1.4.Turizmde Pazarlama Karması Elemanları. --..8 1.1.4.1.Turim Pazarlamasında Ürün --.10 1.1.4.1.1.Turistik Ürünü Oluşturan Unsurlar--11 1.1.4.1.2.Turistik Ürünün Özellikleri --..12 1.1.4.2.Turizm Pazarlamasında Fiyat --..13 1.1.4.2.1.Fiyatlamayı Etkileyen Faktörler --.14 1.1.4.2.2.Turizm İşletmelerinde Fiyat Farklılaştırılması --.14 1.1.4.3.Turizm Pazarlamasında Dağıtım--16 1.1.4.3.1.Turizmde Dağıtım Kanallarının Sınıflandırılması .16 1.1.4.3.1.1.İlşkinin Türüne Göre Dağıtım Kanalları --17 1.1.4.3.1.2.Yönetim İlişkilerine Göre Dağıtım Kanalları ..17 1.1.4.3.1.3.Bütünleşmenin Yönüne Göre Dağıtım Kanalları18 1.1.4.3.2.Turizm Dağıtım Kanallarında Yer Alan Aracılar..19 1.1.4.4.Turizm Pazarlamasında Tutundurma --..21 1.1.4.4.1.Tutundurma Karmasını Oluşturan Araçlar--.22 1.1.4.5.Turizm Açısından Pazarlama Karmasına Eklenmesi Gereken Diğer Elemanlar --25 1.2.TURİSTİK TÜKETİCİ SATIN ALMA DAVRANIŞI--.26 1.2.1.Turistik Tüketicinin Tanımı--.27 1.2.2.Turistik Tüketici Davranışları Açısından Turist Tipleri --..28 1.2.3.Turistik Tüketici Davranışlarını Etkileyen Faktörler --32 1.2.4.Turistik Tüketici Satın Alma Süreci--.34 1.2.4.1.İhtiyacın Ortaya Çıkması --..34 1.2.4.2.Bilgi Toplama--37 v 1.2.4.3.Seçeneklerin Değerlendirilmesi--37 1.2.4.4.Satın Alma Kararı--38 1.2.4.5.Satın Alma Sonrası Davranışlar --..39 2.WEB SİTESİ TASARIM ÖZELLİKLERİ --40 2.1.İNTERNET KAVRAMI--40 2.1.1.İnternetin Tanımı--40 2.1.2.İnternetin Gelişim Süreci--..41 2.1.3.İnternetin Turizm Pazarlamasında Kullanımı--..42 2.1.3.1.E-Posta--.43 2.1.3.2.Web Sayfası--..44 2.1.3.3. Arama Motorları--..45 2.1.3.4.Sosyal Medya --.46 2.2. WEB KAVRAMI--.47 2.2.1.Web 1.0--47 2.2.1.1.World Wide Web’in Kısaca Tarihi --48 2.2.2.Web 2.0--49 2.2.2.1.Web 3.0’a Geçiş--.49 2.2.3.Turizm Pazarlaması Açısından Web Sitelerinin İşlevsel Olmasını Sağlayan Özellikler --50 2.2.3.1.E-Posta Özelliği--51 2.2.3.2.İletişim Bilgilerinin Yer Alması --..51 2.2.3.3.Online Rezervasyon Ve Online Ödeme Yapma Özelliği ..52 2.2.3.4.İndirim Ve Fırsatlarla İlgili Bilgiler--52 2.2.3.5.Geri Bildirim Formu Özelliği--53 2.2.3.6.Görsel Ve İşitsel Özellikler --53 2.2.3.7.Sıkça Sorulan Sorular Bölümü --.54 2.2.3.8.Faydalı Linkler Özelliği --..54 3.NÖROGÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ--.55 3.1.NÖROPAZARLAMA KAVRAMI --.55 3.1.1.Nöropazarlama’nın Tanımı --..55 vi 3.1.2.Nöropazarlama’nın Tarihsel Gelişimi--..56 3.1.3.Nöropazarlama’nın Amaçları --..57 3.2.NÖROPAZARLAMA ARAŞTIRMALARINDA KULLANILAN GÖRÜNTÜLEME TEKNİKLERİ--59 3.2.1.Elektroensefalografi (EEG) Nöro Görüntüleme Tekniği 62 3.2.2.Fonksiyonel Manyetik Rezonans (fMRI) Nöro Görüntüleme Tekniği .64 3.2.3.Karanlık Anatomisi (SST) Nöro Görüntüleme Tekniği ..65 3.2.4.Göz İzleme Teknolojisi (Eye Tracking) Tekniği --66 4.TURİZM PAZARLAMASINDA TÜKETİCİLERİN TURİSTİK SATIN ALMA KARARI ÜZERİNDE ETKİLİ OLAN WEB SİTESİ NÖROGÖRÜNTÜLEME YÖNTEMLERİNDEN ELEKTROENSEFALOGRAFİ (EEG) VE GÖZ İZLEME YÖNTEMLERİYLE BELİRLENMESİNE DAİR DENEYSEL ÇALIŞMA ..68 4.1.ARAŞTIRMANIN KONUSU WEB SİTE TASARIMI VE TURİSTİK SATIN ALMA KARARI HAKKINDA GENEL BİLGİ --68 4.2.ARAŞTIRMANIN AMACI--..68 4.3.ARAŞTIRMANIN ÖNEMİ --..69 4.4.ARAŞTIRMANIN KISITLARI VE SINIRLILIKLARI--..70 4.5.ARAŞTIRMANIN YÖNTEMİ--70 4.5.1.Çalışmanın Kavramsal Modeli Ve Hipotezleri--70 4.5.2.Turistik Satın Alma Kararında Analiz Edilen Beyin Bölgesi: Prefrontal Korteks --74 4.5.3.Ana Kütle Ve Örnek Hacminin Belirlenmesi --..78 4.5.4.Veri Toplama Tekniği Ve Araçları --..79 4.5.5.Anket Formunun Hazırlanması--..80 4.5.6.Deneyin Tasarımı --..81 4.6.VERİLERİN ANALİZİ VE BULGULAR --.81 4.6.1.Çalışmaya Katılan Turistik Tükeicilerin Özelliklerine Dair Tanımlayıcı İstatistikler --.82 4.6.2.Çalışmanın Göz İzleme Analizi Sonuçları --83 4.6.3.Çalışmanın Hipotez Testleri --98 4.6.4.Prefrontal Lob Ortalamalarının Değerlendirilmesi --.131 vii SONUÇ VE ÖNERİLER--.135 KAYNAKÇA --.141 EKLER--..153 EK-1: KİŞİSEL ÖZELLİKLER……………………………………………….153 EK-2: TURİST TİPİNİ VE WEB SİTESİ TASARIM ÖZELLİKLERİNİ BELİRLEMEYE YÖNELİK SORULAR……………………………………………………………………….154en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTurizm Pazarlamasıen_US
dc.subjectWeb Sitesi Tasarım Özelliklerien_US
dc.subjectTurist Tipleri, Nöropazarlamaen_US
dc.subjectTuristik Satın Alma Kararıen_US
dc.subjectTourism Marketingen_US
dc.subjectWebsite Design Featuresen_US
dc.subjectNeuroimagingen_US
dc.subjectTourist Typesen_US
dc.subjectNörogörüntüleme Tekniklerien_US
dc.subjectTurist Tiplerien_US
dc.subjectNöropazarlamaen_US
dc.subjectNeuromarketingen_US
dc.subjectTouristic Purchasing Decisionen_US
dc.titleTurizm pazarlamasında tüketicilerin turistik satın alma kararı üzerinde etkili olan web sitesi tasarım özelliklerinin nörogörüntüleme yöntemlerinden elektroensefalografi (EEG) ve göz izleme yöntemleriyle belirlenmesine dair deneysel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeAn experimental study about determination of web site desinging features which are effective on consumers tourist purchasing decision in tourism marketing by the methods of electroencephalagraph and eye tracking from technique of neuroimagingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sosyal Blimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster