Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYamaner, Faruk
dc.contributor.authorEr, Özge
dc.date.accessioned2019-04-10T12:35:01Z
dc.date.available2019-04-10T12:35:01Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-07-27
dc.identifier.citationEr, Ö. (2018). Otizmli çocuklarda hareket eğitimi ve eğitsel oyun ile yaşam kalitesi ilişkisinin incelenmesi (Yüksek Lisans Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/418
dc.description.abstractBu araştırma; otizmli çocuklarda hareket eğitimi ve eğitsel oyun ile yaşam kalitesi ilişkisini incelemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmaya; Otizm spektrum bozukluğu tanısı almış 1'i kız, 12'si erkek toplam 13 çocuk katılmıştır. Çocuklara haftada iki gün, günde bir saat olmak üzere 14 hafta süre ile hareket eğitimi programı uygulanmıştır. Tanımlayıcı bir araştırma olup; bu çalışmada kişisel bilgi formu, Çocuklar İçin Yaşam Kalitesi Ölçeği (ÇİYKÖ) ile Kaba Motor Gelişim Testi-II (TGMD II) testi kullanılmıştır. TGMD II testinin ön test son test karşılaştırmasında; Lokomotor puanları hareket eğitimi öncesinde Ortanca (min-maks) 2 (1-10) iken hareket eğitimi sonrasında 7 (1-13) olarak yüksek düzeyde anlamlı artış göstermiştir. Nesne kontrol puanları hareket eğitimi öncesinde Ortanca (min-maks) 5 (1-13) iken hareket eğitimi sonrasında 10 (1-13) olarak yüksek düzeyde anlamlı artış göstermiştir. ÇİYKÖ ölçeğinin Ölçek toplam puanı ortancası (min-maks) hareket eğitimi öncesinde 64,13 (36,96-81,52) iken hareket eğitimi sonrasında 69,56 (40,22-92,39)'ya anlamlı olarak yükselmiştir. Fiziksel sağlık toplam puanları hareket eğitimi öncesinde Ortanca (min-maks) 53,13 (31,25-81,25) iken hareket eğitimi sonrasında 68,75 (31,25-96,88) olarak yüksek düzeyde anlamlı artış göstermiştir. Psikososyal sağlık toplam puanları hareket eğitimi öncesinde Ortanca (min-maks) 60 (30,00-81,67) iken hareket eğitimi sonrasında 70 (45,00-95,00) olarak yüksek düzeyde anlamlı artış göstermiştir. Sonuç olarak, uygulanan hareket eğitimi ve eğitsel oyun programının otizmli çocukların temel motor becerilerinde ve yaşam kalitesi düzeylerinde olumlu etkiye sahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study has been conducted for the purpose of examining the relationship between the quality of life and the movement education and educational game for children with autism. Total 13 children, including 1 female and 12 male, who were diagnosed with autism spectrum disorder, participated in the study. The children have been received a program of movement education for one hour a day, two days a week and total 14 weeks. It is a definitive study and personal information form, The Quality of Life Scale for Children (QoL-C) and Test of Motor Development-II (TGMD II) are used. In pre-test and post-test comparison of TGMD II test; the locomotor scores are Medium (min-max) 2 (1-10) before the movement education. After the movement education, it has shown an increase at 7 (1-13) which is an expressively significant increase. The object control scores are Medium (min-max) 5 (1-13) before the movement education. After the movement education, it has shown an increase at 10 (1-13) which is an expressively significant increase. The medium (min-max) of the Total Scale Score of the Quality of Life Scale for Children (QoL-C) is 64,13 (36,96-81,52) before the movement education. After the movement education, it has shown an increase in 69,56 (40,22-92,39) which is an expressively significant increase. Overall Physical Health scores are Medium (min-max) 53.13 (31,25-81,25) before the movement education. After movement education, it has shown an increase at 68.75 (31,25-96,88) which is an expressively significant increase. Overall Psychosocial Health scores are Medium (min-max) 60 (30,00-81,67) before the movement education. After movement education, it has shown an increase at 70 (45,00-95,00) which is an expressively significant increase. As a result, it has been seen that the implemented movement education and the educational game program have positive effects on the basic motor skills and quality of life of the children with autism.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER Sayfa KABUL ONAY -- iii ETİK BEYANNAMESİ -- iv ÖNSÖZ -- v İÇİNDEKİLER -- vi KISALTMALAR -- viii ÇİZELGELER LİSTESİ -- ix ÖZET -- x SUMMARY -- xi 1. GİRİŞ -- 1 1.1 Araştırmanın Amacı -- 3 1.2 Araştırmanın Problemi -- 3 1.2.1 Alt problemler -- 3 1.3 Hipotezler -- 3 1.4 Sınırlılıklar -- 3 1.5 Sayıltılar -- 4 2. GENEL BİLGİLER -- 5 2.1 Otizm Spektrum Bozukluğu -- 5 2.1.1 Otizm nedir? -- 5 2.1.2 Otizmin belirtileri -- 7 2.1.3 Otizmin tanısı -- 8 2.1.4 Otizmin prevelansı -- 9 2.1.5 Otizmin tedavisi -- 10 2.2 Otizm Spektrum Tanısı Almış Çocukların Özellikleri -- 12 2.2.1 Duyusal özellikler -- 12 2.2.2 Motor gelişim özellikleri -- 13 2.2.3 Sosyal gelişim özellikleri -- 14 2.2.4 Dil ve iletişim özellikleri -- 14 2.2.5 Zihinsel gelişim özellikleri -- 15 2.2.6 Davranış özellikleri -- 15 2.2.7 Özel beceriler -- 17 2.3 Otizm Spektrum Tanısı Almış Çocuklarda Eğitim -- 17 2.3.1 Otizm spektrum tanısı almış çocuklarda hareket eğitimi -- 20 2.4 Oyun -- 21 2.5 Otizm Spektrum Tanısı Almış Çocuklarda Oyun -- 22 2.5.1 Otizm spektrum tanısı almış çocuklarda eğitsel oyun -- 23 2.6 Otizm spektrum tanısı almış çocuklarda yaşam kalitesi -- 24 2.7 Otizm Spektrum Tanısı Almış Çocuklarda Beden Eğitimi ve Sporun Önemi -- 25 2.8 Alanda Yapılan Araştırmalar -- 29 2.8.1 Alanda yapılan yurt içi araştırmalar -- 29 2.8.2 Alanda yapılan yurt dışı araştırmalar -- 32 3. MATERYAL VE YÖNTEM -- 36 vii 3.1 Araştırma Grubu -- 36 3.2 Araştırma Modeli -- 36 3.3 Egzersiz Programı -- 36 3.4 Uygulamacılar -- 37 3.5 Veri Toplama Araçları -- 37 3.5.1 Demografik bilgi formu -- 38 3.5.2 Kaba motor gelişim testi II (TGMD II), geçerlilik ve güvenirlilikleri -- 38 3.5.3 Çocuklar için yaşam kalitesi ölçeği (ÇİYKÖ), geçerlilik ve güvenirlilikleri -- 40 3.6 İstatistiksel Yöntem -- 41 4. BULGULAR -- 43 4.1 Hareket Eğitimi Öncesi ve Sonrası Analiz Sonuçları -- 46 4.2 Korelasyon Analizleri -- 49 5. TARTIŞMA -- 52 6. SONUÇ VE ÖNERİLER -- 58 6.1 Sonuç -- 58 6.2 Öneriler -- 59 KAYNAKLAR -- 61 EKLER -- 71 ÖZGEÇMİŞ -- 84en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitsel Oyunen_US
dc.subjectHareket Eğitimien_US
dc.subjectOtizmen_US
dc.subjectYaşam Kalitesien_US
dc.titleOtizmli çocuklarda hareket eğitimi ve eğitsel oyun ile yaşam kalitesi ilişkisinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of the relationship between the quality of life and the movement education and educational game for children with autismen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster