Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorYamaner, Faruk
dc.contributor.authorCerit, Emrah
dc.date.accessioned2019-04-10T12:45:18Z
dc.date.available2019-04-10T12:45:18Z
dc.date.issued2018
dc.date.submitted2018-01-19
dc.identifier.citationCerit, E. (2018) Yetiştirme yurtlarında ve sevgi evlerinde yaşayan farklı fiziksel aktivite düzeylerine sahip çocukların bazı psikolojik parametrelerinin incelenmesi (Amasya-Çorum örneği) (Doktora Tezi).en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/419
dc.description.abstractBu çalışma Amasya ve Çorum Yetiştirme yurtlarında ve Sevgi Evlerinde kalan 14-17 yaşlarındaki kız ve erkek çocukların farklı fiziksel aktivitelere katılım düzeyleri, saldırganlık tutumları ve yalnızlık gibi durumları arasındaki farklılıkların belirlenmesi amacı ile yapılmıştır. Çocukların, gençlerin ve yetiştirme yurtlarında kalan çocukların psikolojik ölçüm değerleri ile ilgili çeşitli araştırmalar yapılmış olmasına karşın, ülkemizde 14-17 yaş arası yetiştirme yurtlarında ve sevgi evlerinde kalan çocukların fiziksel aktivite düzeylerinin bazı psikolojik parametrelerini irdeleyen araştırmaya çok az sayıda rastlanmıştır. Bu nedenle, farklı fiziksel aktivite düzeylerine sahip çocukların psikolojik parametrelerinin incelenmesi açısından önemlidir. Çalışma yöntemi olarak Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Amasya İl Müdürlüğü'ne bağlı Amasya erkek-kız yetiştirme yurtlarında ve sevgi evlerinde kalan 95 erkek, 85 kız ve Çorum İl Müdürlüğü'ne bağlı erkek-kız yetiştirme yurtlarında, sevgi evlerindeki 78 erkek, 64 kız olmak üzere toplam 322 çocuğa ulaşılmıştır. Çocuklara kişisel bilgi formu, atılgan saldırganlık, saldırganlık ve yalnızlık envanterleri uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel çözümlemeleri SPSS 20 programına göre değerlendirilmiştir. Farklı fiziksel aktivite düzeyleri ve spor yapma sıklığına yönelik veriler kişisel bilgi formundaki sorulardan çıkarımsal olarak elde edilmiştir. Bu nedenle herhangi bir fiziksel aktivite uygulaması yapılmamıştır. Verilerin analizine göre farklı yaş grupları arasında yalnızlık, atılgan saldırganlık düzeyleri açısından anlamlı farklılık bulunmaktadır (p<0.05).Yaş arttıkça atılgan saldırganlıkta artış görülürken yalnızlık düzeylerinde ise azalma görülmektedir. Haftada 3 gün ve üzeri fiziksel aktivite yapanların, yapmayanlara göre atılgan saldırganlık puanları yüksek iken yalnızlık puanları ise düşük olduğu söylenebilir. Sonuç olarak fiziksel aktivitenin olumlu etkilerinin yanı sıra yetiştirme yurdundaki ve sevgi evlerindeki çocukların duygusal gelişimlerine de olumlu katkı yapacağının bilinmesi daha da iyisi kişilerin bunu yaşam tarzı olarak benimsemelerinin sağlanması etkili olacaktır.en_US
dc.description.abstractThis study was carried out to investigate the socio-demographic characteristics (age, gender, education status), family characteristics (whether parents are alive or not), level of participation in physical activity and harmful habits (smoking) of the boys and girls participating in physical activity between the ages of 14-17 in Amasya and Çorum Orphanage. Although there have been various studies on the psychological measurement values of children, young people and children living in orphanages, sufficient level of research about the psychological factors that play a role in the participation in different levels of physical activity of 14-17 year-old (boys and girls) children in in the orphanages in Turkey. For this reason, the aim of the research is to shed light on the participation of children in different physical activities. In addition, it provides important contributions to academicians who want to work in this regard in terms of literature. In this regard, 95 male and 85 female students from Amasya male-female nursing homes and love homes affiliated to the Amasya Provincial Directorate of Family and Social Policy, 78 male and 64 female students from Çorum Provincial Directorate's male-female nursing homes and love houses and total of 322 children have been reached. Personal information form, assertiveness, aggression and loneliness inventories were applied. All statistical analyzes of the study were evaluated using the SPSS 20 package program. In addition, different physical activity levels of subjects were obtained inferred from the questions on the personal information form. For this reason, no physical activity was applied.en_US
dc.description.tableofcontentsİÇİNDEKİLER ÖZET --i ABSTRACT --ii İÇİNDEKİLER --i TABLOLAR LİSTESİ --iv ŞEKİLLER LİSTESİ -- vi KISALTMALAR VE SİMGELER DİZİNİ --vii ÖNSÖZ --viii 1-GİRİŞ --1 2-LİTERATÜR BİLGİ -- 3 2.1. KORUMAYA MUHTAÇ ÇOCUKLARA BAKIM HİZMETLERİ -- 3 2.1.1.Kurum Bakımı -- 3 2.1.2 Kurumda Bulunan Personelin Görev ve Yetkileri --. 5 2.1.3 Korunmaya Muhtaç Çocuk -- 8 2.1.4. Korumaya Muhtaç Çocuklara Yönelik Bakım Hizmetleri -- 9 2.1.4.1. Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu -- 9 2.1.4.2. Yetiştirme Yurtları -- 11 2.1.4.3. Sevgi Evleri -- 12 2.1.5. Yuva Bakımının Çocuk Sağlığına Etkisi -- 13 2.1.6. Korunmaya Muhtaç Çocukların Davranış Sorunları -- 15 2.1.7. Sevgi Evleri ve Yetiştirme Yurtları Arasındaki Farlılıklar -- 15 2.2. FİZİKSEL AKTİVİTE VE ADOLESAN DÖNEM -- 18 2.2.1. Fiziksel Aktivite Kavramı -- 18 2.2.1.1. Fiziksel Aktivite ve Sağlık -- 21 2.2.1.2. Düzenli Fiziksel Aktivitenin Önemi -- 21 2.2.1.3. Fiziksel Egzersizlerin Sağlığa Etkisi -- 22 2.2.2. Adolesan Dönem -- 25 2.2.2.1. Adolesan Dönemin Özellikleri -- 25 2.2.2.2. Adolesan Dönemde Gelişim -- 26 2.2.2.3. Adolesan Dönemde Fiziksel Aktivitenin Önemi -- 27 2.3. ÇOCUK, SPOR VE SOSYAL AKTİVİTE -- 28 2.3.1. Sporun Çocuk Gelişimine Etkisi -- 28 2.3.2. Çocuklarda Fiziksel Uygunluk -- 29 2.3.3. Fiziksel Uygunluk ve Sağlık -- 29 2.3.4. Sosyal Aktivite -- 30 2.3.4.1. Sosyal Aktivite ve Serbest Zaman Gereksinimleri -- 31 2.3.4.2. Sosyal Aktivitenin Ergen Gelişimi Üzerine Etkisi -- 32 ii 2.4. ATILGANLIK -- 33 2.4.1. Atılganlık Tanımı -- 33 2.4.2. Atılgan Birey Davranışları -- 34 2.4.3. Çekingenlik Kavramı -- 35 2.4.4. Çekingen Birey Davranışları -- 36 2.4.5. Atılgan Davranışın Öğeleri -- 37 2.4.5.1. Sözel Öğeler -- 37 2.4.5.2. Sözel Olmayan Öğeler -- 38 2.4.6. Atılgan Davranışı Etkileyen Faktörler -- 39 2.4.7. Atılganlık Eğitimi -- 39 2.5. SALDIRGANLIK -- 40 2.5.1. Saldırganlık Tanımı -- 40 2.5.1.1. Biyolojik Kuram -- 41 2.5.1.2. İçgüdü Kuramı -- 41 2.5.1.3. Engelleme-Saldırganlık Kuramı --. 42 2.5.1.4. Öğrenme Kuramı -- 43 2.5.1.5. Bilişsel Kuramlar -- 44 2.5.2. Saldırganlık Çeşitleri -- 44 2.5.3. Saldırganlığın Nedenleri -- 46 2.5.4. Ergenlikte Saldırganlık -- 47 2.6. YALNIZLIK -- 49 2.6.1. Yalnızlık Tanımı -- 49 2.6.2. Yalnızlığın Nedenleri -- 50 2.6.3. Yalnızlığın Boyutları -- 51 2.6.3.1. Derin Yalnızlık -- 51 2.6.3.2. Sosyal Durum Yalnızlığı -- 51 2.6.3.3. Duygusal Yalnızlık -- 52 2.6.3.4. Gizli Yalnızlık -- 52 2.6.3.5. Triad Yalnızlık -- 52 2.6.4. Yalnızlık Kuramları -- 53 2.6.5. Yalnızlıkla İlgili Değişkenler -- 54 2.6.5.1. Yalnızlık ve Yaş -- 54 2.6.5.2. Yalnızlık ve Cinsiyet -- 54 2.6.5.3. Kişisel Özellikler ve Yalnızlık -- 54 2.6.5.4. Aile İlişkileri ve Yalnızlık -- 55 2.6.6. Ergenlik Döneminde Yalnızlık -- 55 2.6.7. Yalnızlıkla Başa Çıkma -- 56 iii 2.7. İLGİLİ ARAŞTIRMALAR -- 57 7.1. Fiziksel Aktivite ile İlgili Yapılan Araştırmalar -- 57 7.2. Atılganlık ile İlgili Yapılan Araştırmalar -- 59 7.3. Saldırganlık ile İlgili Yapılan Araştırmalar -- 61 7.4. Yalnızlık ile İlgili Yapılan Araştırmalar -- 65 3. YÖNTEM -- 68 3.1. Araştırmanın Amacı -- 68 3.2. Araştırmanın Önemi -- 68 3.3. Evren ve Örneklem -- 68 3.4. Sayıltılar -- 69 3.5. Kapsam ve Sınırlılıklar -- 69 3.6. Veri Toplama Teknikleri ve Anketler -- 70 3.7. Ölçeklerin Uygulanması -- 74 3.8. Verilerin Analizi -- 74 4. BULGULAR -- 76 4.1. Analizler -- 82 5.TARTIŞMA -- 93 6.SONUÇ -- 101 7.ÖNERİLER -- 103 8.KAYNAKLAR -- 104 9.EKLER --121 Ek 1: Anket Formu -- 121 Ek 2: İzin Yazısı -- 125en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherHitit Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiziksel Aktiviteen_US
dc.subjectYetiştirme Yurtlarıen_US
dc.subjectAtılgan Saldırganlıken_US
dc.subjectSaldırganlıken_US
dc.subjectYalnızlıken_US
dc.titleYetiştirme yurtlarında ve sevgi evlerinde yaşayan farklı fiziksel aktivite düzeylerine sahip çocukların bazı psikolojik parametrelerinin incelenmesi (Amasya-Çorum örneği)en_US
dc.title.alternativeAn investigation of some psychological parameters of children with different levels of physical activity living in orphanage and love homes (Amasya, Çorum example)en_US
dc.typedoctoralThesisen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Anabilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster