Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSatır, Ömer Can
dc.contributor.authorKarahasanoğlu, Songül
dc.date.accessioned2019-10-18T12:18:36Z
dc.date.available2019-10-18T12:18:36Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationSatır, Ö. C., & Karahasanoğlu, S. (2015). Küresel Kültürel Akış Bağlamında Yeni Ankaralı Müzik Anlayışı. Ankara Araştırmaları Dergisi, 3(2), 145-164.en_US
dc.identifier.issn2147-8724
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.5505/jas.2015.74946
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4401
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, belirli bir coğrafî alan içinde, gelenek ile modernite arasında şekillenen ve zamanla popüler kültürün önemli bir nesnesi haline gelen yeni Ankaralı müzik anlayışının karmaşık ve çok katmanlı yapısını, yerel ve küresel ilişki bağlamında ele almaktır. Çalışmanın teorik çerçevesini, Appadurai’nın öne sürdüğü “küresel kültürel akış” modeli oluşturmaktadır. Bu yaklaşım sayesinde Ankaralı müziğinin etnik, finans, medya, teknoloji ve ideoloji alanları belirlenerek, bu müziği farklı kılan dinamikler açığa çıkarılacaktır. Elde edilen bulgular ışığında, Ankaralı müziğinin etnik alanı geniş bir demografik koalisyona dayanırken, üretim, dağıtım ve tüketim aşamalarına bağlı olarak gelişen finans alanı görece bağımsız bir müzik endüstrisi yaratmıştır. Teknoloji alanı bu müziğe, ağa dayalı bir toplumsal yapı üzerinden temsil hakkı tanırken, medya alanı bu müziğin yerel ötesi temelde inşasına meşruiyet kazandırmaktadır. Burada kodlanan Ankaralı söylemi ve otantisite arayışı ise, yeni Ankaralı müziğinin ideoloji alanını ortaya koymaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to consider a new understanding of the complex and multi-layered structure of Ankara music, which is situated between tradition and modernity and has become an important form of popular culture in the region, in the context of local and global relationships.. The theoretical framework of the study is based on Appadurai’s “global cultural flow” model. The ethnoscape, finanscape, mediascape, technoscape and ideoscape of Ankara music is examined in accordance with this approach to reveal the dynamics that make this music di fferent. In the light of these findings, it is concluded that the ethnoscape of Ankara music is based on a broad demographic coalition that has created an independent music industry with a finanscape depending on production, distribution and consumption. While this type of music is represented through a network-based social structure, it gains legitimacy outside its bounds within the media environment. The “Ankara” genre and its quest for authenticity described in this work reveal the ideoscape of the new Ankara musicen_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.5505/jas.2015.74946en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYeni Ankaralı Müzik Anlayışıen_US
dc.subjectKüyerelleşmeen_US
dc.subjectKüresel Kültürel Akışen_US
dc.subjectYerel Müziken_US
dc.titleKüresel kültürel akış bağlamında yeni Ankaralı müzik anlayışıen_US
dc.title.alternativeA New Understanding of Ankara Music within the Context of Global Cultural Flowen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnkara Araştırmaları Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Müzik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8568-5018en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage164en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster