Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUçar, Metin
dc.date.accessioned2019-10-21T10:34:09Z
dc.date.available2019-10-21T10:34:09Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationUçar, M. (2014). “Demokrasi Bilimden Beslenebilir mi?”, Hitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(2), 311-326.en_US
dc.identifier.issn1308-5107
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14395/jdiv129
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4430
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractKavramlar kendiliğinden olumlu ya da olumsuz olmazlar. Onlara olumlu ya da olumsuz anlamlar insanlar/toplumlar tarafından yüklenir. Ancak hem demokrasi hem de bilim kavramları günümüzde “sanki” kendiliğinden olumlularmış gibi kul- lanılırlar. Bu olumlanan iki kavramın ilişkisi sorgulandığında da “sanki” kendili- ğinden ve pozitif yönlü doğrudan olumlu bir ilişkiye sahiplermiş gibi bir yanılgıya kapılmak söz konusu olur. Bu çalışma tam da bu olumlamayı sorgulamakta ve eğer mümkünse “demokrasiden beslenebilecek bir bilim anlayışının” nasıl olabileceğini tartışmaktadır. Bunun için de demokrasi ile ciddi sorunları olan nasyonal sosyaliz- min bilime bakışı örnek olarak alınmaktadır. Bilime uygun hareket etmeyi kendisine amaç edinen ama demokrasiyi reddeden bu anlayış tam da konuyu tartışabilmenin imkânlarını vermektedir. Bu tartışmanın sonucunda bilime ve demokrasiye tarafsız bakmanın bu bağlantıyı kendiliğinden oluşturamayacağı ortaya çıkmakta ve eğer böyle bir bağlantı kurulacaksa bunun “bilinçli bir taraftarlık”la mümkün olabileceği anlaşılmaktadır. Ancak bu sonuç, bilim ve nesnellik ilişkisini gündeme getirmekte- dir. Çalışmada “bilimde nesnellik” ve bunun mümkün olup olmadığı önem arz etmek- te, tarihselci-evrenselci, göreli-kesinlikçi bilimsel tartışmalarla bağ kurulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe meanings of concepts are not positive or negative by themselves. It is human beings or society that gives them their positive or negative meanings. Howe- ver, the concepts of both democracy and science are used today as if they have positive meanings by themselves. When questioning the relationship between these concepts, it is mostly believed that these two concepts are positively entwined. This paper aims to seek an exact answer to this question, what is the affirmative relation between democracy and science. Moreover, this paper points out how, if possible, democracy can be fed on science. For this reason, National Socialism’s view of scien- ce which has serious problems with the idea that democracy is taken as an examp- le. The approach of National Socialism with regards to science as a main marker of social issues but rejects democracy gives an opportunity to discuss this issue. This paper concludes that a neutral approach to the relation between science and democ- racy is unable to explain this relation. This paper also concludes that if it is possible to make a meaningful relation between them it can only be derived from the notion of “conscious partiality”. Yet, this result brings the relationship of science and objec- tivity to the agenda. Arguing that the relation between objectivity and science in this study, this paper aims to find an answer whether objectivity is possible in science under the theoretical framework of historicist-universalist, and relativist- positivist approach to social sciences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17218/husbed.84597en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDemokrasien_US
dc.subjectBilimen_US
dc.subjectÖzen_US
dc.subjectNesnelliken_US
dc.subjectBilinçli Taraflılıken_US
dc.titleDemokrasi bilimden beslenebilir mi?en_US
dc.title.alternativeCan democracy be fed on science?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Blimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8816-4090en_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage311en_US
dc.identifier.endpage326en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster