Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorOkumuş, Mesut
dc.date.accessioned2019-10-22T06:33:46Z
dc.date.available2019-10-22T06:33:46Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.citationOkumuş, M. (2010). Kur'ân imlâsının gelişim süreci üzerine bazı tespit ve değerlendirmeler. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 9(17), 5-37.en_US
dc.identifier.issn2651-3978
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4450
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractKur’ân-ı Kerim nüzulünden itibaren Hz. Peygamber döneminde yazıya geçirilmeye başlamış bir kitaptır. İlk halife Hz. Ebu Bekir döneminde cemedilmiş, ikinci halife Hz. Osman döneminde de çoğaltılarak İslâm beldelerine gönderilmiştir. Okuma kolaylığı sağlamak için o dönemden günümüze kadar geçen sürede bu metin üzerinde imla bakımından bazı düzenlemeler yapılmıştır. Elinizdeki makalede Hz. Osman döneminden sonra Kur’ân imlası konusunda yaşanan gelişme sürecini özetlemekte ve bu süreçte yaşananlara dair bazı tespit ve değerlendirmeler yapılmaktadır. Makale Kur’ân’ın metinsel yapısıyla ilgili çalışmalar çerçevesinde resmu’l-mushaf, noktalama, harekeleme, tahmis, taşir, tahzib, cüzlere ayırma (teczie), secde yerleri ve vakf alametlerinin gelişim sürecini ele alarak bunlara dair bazı tespit ve değerlendirmeleri içermektedir.en_US
dc.description.abstractThe Qur’ān is a book that began to be transcribed immediately after its revelation. It was gathered together at the time of the first Caliph Abū Bakr and was copied and sent to different lands of Islam at the term of the third Caliph ‘Uthmān. Since then, there have been made some orthographical adjustments to the text to facilitate its reading. The present study aims at outlining the process of the development of the Qur’anic orthography posterior to the caliphate of ‘Uthmān, making some findings and assessments with regard to the events that took place in this course. The study also discusses some elements and terms of the Qur’ānic orthography such as rasm al-mushaf (the script of the Qur’ān), adding diacritical marks to the Qur’ān, dividing the verses in fifths (takhmīs) and tenths (ta‘shīr), illustration of the Qur’ān, dividing the verses into separate parts, ascertaining the verses that require the reader and the listener to go to prostration upon reading and listening, determining the stopping points in reading.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKur’ânen_US
dc.subjectMushafen_US
dc.subjectİmlaen_US
dc.subjectMetin Tarihien_US
dc.subjectTilaveten_US
dc.titleKur'ân imlâsının gelişim süreci üzerine bazı tespit ve değerlendirmeleren_US
dc.title.alternativeSome notes and reflections on the orthography of the Qur’anen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage37en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster