Velilerin 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara örneği)
Citation
Kurt, İ. (2017). Velilerin 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarından memnuniyet düzeyleri ve beklentileri üzerine bir araştırma (Ankara örneği) (Yüksek Lisans Tezi).Abstract
Çalışmamızın amacı, 2013 yılı itibarıyla Diyanet İşleri Başkanlığı tarafından uygulamaya geçirilen 4-6 yaş grubu Kur'an kursları hakkında velilerin memnuniyet düzeyleri ve beklentilerini tespit edip değerlendirebilmektir. Böylece Kur'an ve din eğitimi alanında önemli bir boşluğu doldurması amaçlanan 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarındaki eğitim ve öğretim faaliyetlerinin daha etkin ve verimli bir hale getirilmesine katkı sağlayabilmektir. Tezimiz üç bölümden oluşmaktadır. Giriş kısmında tezin metodolojisi, Yaygın Din Eğitimi ve Kur'an kursları üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde okul öncesi dönemi gelişim özellikleri ve din eğitimi, ikinci bölümde genelden özele doğru Diyanet İşleri Başkanlığı 4-6 yaş grubu Kur'an kursları şeklinde özel bir çalışma yapılmıştır. Tezimizin asıl konusunu oluşturan üçüncü bölümde ise yapılan anket sonuçlarının SPSS programına girilmesinden sonra çıkan sonuçlar veli ve öğrencilerle ilgili genel özellikler, velilerin eğitim ortamları ile ilgili değerlendirmeleri, eğitimin içeriği ve niteliği ile ilgili değerlendirmeler şeklinde oluşturulmuştur. Sonuç, öneri ve teklifler bölümü ise anket sonuçlarına, gözlemlerimize ve alan araştırmalarımıza dayanarak oluşturulmuştur. Edindiğimiz sonuçlara göre veliler 4-6 yaş grubu Kur'an kurslarından %90 oranında memnun görünmektedirler. Fakat bunun yanında eğitim öğretim durumları, fiziki yapı ve öğretici formasyonunun geliştirilmesini istemektedirler. Veliler, çocuklarını 4-6 yaş grubu Kur'an kursuna genel olarak Allah'ı, Peygamber Efendimizi, temel dini bilgileri öğrenmeleri, cami ve kurs ortamını sevmeleri, kendilerini ifade edebilmeleri, sosyalleşerek toplumsal kurallarımızı öğrenmeleri amacıyla göndermektedirler. Anket sonuçları ve gözlemlerimize dayanarak kursların, velilerin gönderme nedenlerini karşıladığını ifade etmemiz mümkündür. The purpose of our study is to determine and evaluate the contentment levels and expectations of the parents about the Courses of the Qur'an for children of 4-6 ages, which have been put into service in 2013. Therefore, we aim to provide more effective and productive education and training activities at the Courses of the Qur'an for children of 4-6 ages, which are expected to fill an important gap in the field of religious education. The religious education that has been organized and performed within this context has a highly important place and it is the first institutionalized example of religious education for early childhood in the Republic of Turkey. This thesis consists of three chapters. In the introduction, the aim, importance, method, scope and limitations, population and samples, collection and evaluation of the data, and related literature are explained. In the first chapter, pre-school religious education and features of religious development are explained. In the second chapter, a special study has been done from general to specific about institutional and historical framework, legal basis, objectives, main principles, learning scope, program, students and teachers, learning environment, education and training materials, teachers' education, physical characteristics of places, and statistics of Courses of the Qur'an for children of 4-6 ages by Presidency of Religious Affairs. In the third chapter, which constitutes the main subject of the thesis, the results after entering the survey results to the SPSS program has been formed as general evaluation and cross-examination. According to our results, satisfaction rate for the Courses of the Qur'an for children of 4-6 ages is around 90%. Parents are satisfied with the education. However, they want the education and training situation, physical structure, and teacher formation to be developed. Parents send their children to the course mainly for them to learn Allah, the Prophet Muhammad and basic religious knowledge, to love the environment of mosques and courses, to express themselves, to socialize and learn social rules.