Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKılıç, Sabiha
dc.contributor.authorÇınar, Recai
dc.date.accessioned2019-10-31T06:34:28Z
dc.date.available2019-10-31T06:34:28Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.citationKılıç, S., Çınar, R. (2014). Yerel tekstil ve hazır giyim işletmelerinin orijinal marka üretim düzeyi ve ihracat performanslarında orijinal tasarım üretiminin rolü: Çorum tekstil sektörü'deki işletmelere yönelik bir uygulama. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 32(2), 165-191.en_US
dc.identifier.issn1301-8752
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17065/huiibf.18492
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4778
dc.description.abstractÇalışmanın amacı, Çorum tekstil ve hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren işletmelerin, orijinal tasarım üretimini gerçekleştirme düzeylerinin, işletmelerin orijinal marka üretimi ve ihracat performansları ile ilişkisini değerlendirmektir. Çalışmanın ana kütlesi sektörde faaliyet gösteren 23 işletme olarak belirlenmiş ve tam sayım yapılmıştır. İşletmelerin orijinal tasarım üretimi değişkenleri ile orijinal marka üretimi düzeyi ve ihracat performansı arasındaki ilişkiler Çoklu Doğrusal Regresyon Modeli kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın kavramsal modeline uygun olarak geliştirilen işletmelerin orijinal tasarım üretimi düzeyleri ile orijinal marka üretimi düzeyleri arasındaki ilişkileri gösteren hipotezlerden, H1, H2, H4, H5, H6, H8 ve H9 kabul edilirken H3 ve H8 reddedilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of the study is to evaluation the relationship between the realization levels of original design manufacturing of the enterprises operating in the textile and garment sector of Çorum and the original brand manufacturing and export performances of them. The main mass of the study is determined as 23 enterprises operating in the sector and the full count is made. The relationship between the original design manufacturing variables of enterprises and the original brand manufacturing and export performance of them were analyzed by using Multiple Linear Regression Model. From hypotheses developed in accordance with the conceptual model of the study H1, H2, H4, H5, H6, H8 and H9 were accepted; H3 and H8 were rejected.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.17065/huiibf.18492en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOrijinal Ekipman Üretimien_US
dc.subjectOrijinal Tasarım Üretimien_US
dc.subjectOrijinal Marka Üretimien_US
dc.subjectFason Üretimen_US
dc.subjectİhracaten_US
dc.titleYerel tekstil ve hazır giyim işletmelerinin orijinal marka üretim düzeyi ve ihracat performanslarında orijinal tasarım üretiminin rolü: Çorum tekstil sektörü'deki işletmelere yönelik bir uygulamaen_US
dc.title.alternativeThe role of original design manufacturing in the export performance and the original brand manufacturing of local textile and garment enterprise’s: A case study for enterprises in the Corum textile sectoren_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümüen_US
dc.authorid0000-0002-0906-4567en_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage165en_US
dc.identifier.endpage194en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster