Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBiten, Hilal
dc.contributor.authorKoç, Esra Meltem
dc.contributor.authorÖzçelik Çalışkan, Dilek
dc.contributor.authorKahveci, Rabia
dc.contributor.authorKasım, İsmail
dc.contributor.authorŞencan, İrfan
dc.contributor.authorÖzkara, Adem
dc.date.accessioned2019-10-31T12:32:18Z
dc.date.available2019-10-31T12:32:18Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationBiten, H., Koç, E., Özçelik, D., Kahveci, R., Kasım, İ., Şencan, İ., & Özkara, A. (2015). Birinci basamakta göz hastalarına yaklaşım ile ilgili aile hekimliği asistanlarının yeterliliklerinin değerlendirilmesi. Journal of Clinical and Experimental Investigations, 6(4), 369-374.en_US
dc.identifier.issn1309-8578
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5799/ahinjs.01.2015.04.0551
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4812
dc.descriptionresearchen_US
dc.description.abstractAmaç: Çalışmanın amacı Ankara'daki aile hekimi asistanlarının göz hastalıkları ile ilgili düşüncelerini, bilgi düzeylerini ve eğitim ihtiyaçlarını belirlemektir. Ayrıca bu çalışma ile bu konuda farkındalık yaratmayı ve göz hastalarına verilecek standart bakımın geliştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara yol göstermeyi amaçladık.Yöntemler: 01/04/2015-01/05/2015 tarihleri arasında Ankara'daki eğitim ve araştırma/üniversite hastanelerinde çalışan aile hekimliği asistanlarına araştırmacılara tarafından geliştirilen bir anket uyguladık. Araştırmaya katılması için 200 aile hekimliği asistanına ulaştık ancak katılımcıların 196'sı anketi tamamladı. Veri analizleri Windows uygulaması için SPSS 21.0 paket programı ile yapıldı.Bulgular: Asistanların sadece %12,8'i tıp fakültesinde verilen göz hastalıkları eğitiminin yeterli olduğunu düşünüyor, fakat %54,1'i katılmıyor ve %33,2'si kısmen katılıyor. Tıp fakültesi süresince verilen eğitimi yeterli görmemelerinin en sık nedeni pratik uygulama yapma imkânının sağlanmamasıdır. Aile hekimliği asistanlarının %9,5'i aile hekimliği uzmanlık eğitimi süresince verilen göz hastalıkları eğitimini yeterli olduğuna katılıyor, fakat %67,5'i katılmıyor ve %20,5'i kısmen katılıyor. Asistanlar aile hekimliği eğitiminde verilen göz hastalıkları eğitimini yetersiz olduğunu düşünüyor çünkü eğitim programında göz hastalıkları rotasyonu isteğe bağlıdır.Sonuç: Aile hekimliği uzmanlık eğitim müfredatı birinci basamak sağlık hizmetleri için gerekli pratik ve teorik eğitimleri içermektedir. Bu kapsamda mecburi ve elektif klinik rotasyonlar uzmanlık eğitiminin önemli bir parçasıdır. Katılımcıların sadece %9,5'i uzmanlık eğitimi süresince verilen göz hastalıkları eğitiminin yeterli olduğunu düşünmektedir. Çalışma sonuçlarının bu konuda farkındalık yaratacağı ve birinci basamakta göz hastalarına yaklaşımın geliştirilmesine yönelik yapılacak yeni çalışmalara yardımcı olacağı düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractObjective: The aim of this study is to obtain the thoughts, knowledge levels and training needs' of the family medicine residents in Ankara about ophthalmology. Also with this study, we aimed to raise awareness on this issue and guide the studies that aimed to promote standard care for ophthalmology patients.Methods: Between 01/04/2015-01/05/2015, we applied a questionnaire, developed by researchers to the family medicine residents who were working at a training and research/ university hospital in Ankara. We reached to the 200 family medicine residents to join to the survey but 196 of them completed the questionnaire. Data analysis was performed with SPSS 21.0 for Windows application.Results: Only 12.8% of the residents think that the ophthalmology training given in the medicine faculty is enough, but 54.1% of them disagree and 33.2% of them partially agree. It was found that the most common cause of inadequate training in medical faculty is lack of practice. 9.5% of the family medicine residents agree that the ophthalmology training given during the family medicine specialization training is enough but 67.5% of them disagree and 20.5% of them partially agree. Residents think that ophthalmology education in family medicine training is not sufficient because Ophthalmology rotation is optional in the curriculum.Conclusion: The curriculum of family medicine specialization training should include both practical and theorical trainings for the primary health care. In this context, compulsory and elective clinical rotations are an important part of specialization training. Only 9.5% of the participants agree that the ophthalmology training given during the family medicine specialization training is enough. It was thought that the results of the study will raise awareness on this issue and help the new studies about developing the approaches to the patients with eye diseases in primary care.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.5799/ahinjs.01.2015.04.0551en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAile Hekimliğien_US
dc.subjectEğitim Gereksinimlerien_US
dc.subjectGöz Hastalıklarıen_US
dc.titleBirinci basamakta göz hastalarına yaklaşım ile ilgili aile hekimliği asistanlarının yeterliliklerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of family medicine residents' competency in ophthalmology patient care at primary health care settingsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Clinical and Experimental Investigationsen_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage369en_US
dc.identifier.endpage374en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster